3 min. čítanie

Online cestovný ruch rastie, dominujú rezervácie z mobilných zariadení

Vďaka rozšírenému prístupu na internet a vysokorýchlostnému pripojeniu sa online cestovné platformy stali hlavným zdrojom plánovania a rezervácie zájazdov.

Online cestovný ruch rastie, dominujú rezervácie z mobilných zariadení
Zdroj: Depositphotos

Tieto platformy vychádzajú v ústrety rôznym záujmom moderných návštevníkov a ponúkajú širokú škálu leteckých spoločností, ubytovacích zariadení, výletov a zážitkov. Kultúrna rozmanitosť Európy zohráva dôležitú úlohu v odvetví online cestovného ruchu, pričom platformy sa prispôsobujú miestnym trhom a poskytujú materiály a služby v mnohých jazykoch. Vzostup ekonomiky spolupráce a zdieľania mení cestovateľské návyky a umožňuje turistom ponoriť sa do miestnych komunít.

Predpokladá sa, že do roku 2029 online cestovný ruch v Európe rýchlo vzrastie na 131,94 miliardy dolárov. Európskemu trhu online cestovania dominuje Veľká Británia, keďže ide o globálne business centrum. A online platformy zohrávajú dôležitú úlohu pri rezervácií služobných ciest. Poskytujú rozmanitý výber ubytovania, ako sú lety, ubytovanie a výlety so sprievodcom, ktoré vyhovujú rôznym štýlom, záujmom a rozpočtom.

Zvýšený záujem o ekoturistiku a udržateľné prístupy k cestovaniu v Spojenom kráľovstve viedol k využívaniu internetových portálov na rezerváciu ekologických hotelov a aktivít.

Trh s typmi služieb v európskom online cestovnom ruchu sa delí na dopravu, ubytovanie, dovolenkové balíčky a iné. V kategórii ubytovacích služieb sa predpokladá najväčšia zložená ročná miera rastu v európskom odvetví internetového cestovania. Rastúca popularita zážitkového cestovania zvýraznila význam ubytovania ako kľúčovej zložky cesty.

Spôsob, akým si rezervujeme cestovanie, sa mení

V posledných rokoch sme zaznamenali výrazný posun v tom, ako ľudia svoje cesty vyhľadávajú a rezervujú. Čoraz viac ich siaha po telefóne namiesto toho, aby zaplo počítač.

Smartfóny sa stali neodmysliteľnou súčasťou životov a je pohodlnejšie používať ich na takmer všetko – vrátane nakupovania. Pohodlie mať cestovnú kanceláriu vo vrecku viedol k rozmachu mobilných rezervácií zájazdov, ako ukazuje správa spoločnosti MordorIntelligence.

Cestovný ruch sa toho chytil. Za posledné desaťročie sme boli svedkami úplnej transformácie toho, ako sa cestovné služby ponúkajú. Cestovné kancelárie sa presunuli do onlinu a vyvinuli sa na komplexné obchody, ktoré ponúkajú všetko od letov cez rezervácie hotelov až po miestne zážitky – a to všetko cez mobilnú aplikáciu.

Ľudia prešli od osobných rezervácií v cestovných kanceláriách k internetovým rezerváciám na domácich počítačoch. Teraz vstupujeme do veku mobilnej platformy. Klienti v podstate majú cestovnú kanceláriu, sprievodcu a pokladnicu miestnej atrakcie v zariadení, ktoré sa zmestí do vrecka.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Na záver možno konštatovať, že európsky trh online cestovného ruchu zaznamenáva výrazný rast, ktorý je spôsobený rozšíreným prístupom na internet a meniacimi sa preferenciami spotrebiteľov. Odvetvie uspokojuje rôzne potreby cestujúcich, od obchodných ciest až po ekologické zážitky, pričom vedúce postavenie na trhu má Spojené kráľovstvo.

Kľúčovým faktorom tohto rastu je dramatický posun v spôsobe, akým ľudia vyhľadávajú a rezervujú svoje cesty. Smartfóny sa stali základnými a hlavne pohodlnými nástrojmi na plánovanie ciest. To viedlo k rozkvetu mobilných cestovných rezervácií.

Tento boom predstavuje príležitosť aj pre e-commerce a marketing na oslovenie a zapojenie rastúceho „online cestovateľského publika“. Keďže sa toto odvetvie naďalej prispôsobuje trendom ako ekoturistika či udržateľné cestovanie, je zrejmé, že budúcnosť cestovných rezervácií je čoraz viac orientovaná na digitálne a mobilné zariadenia.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Všetky videá na Facebooku sa menia na Reels
5 min. čítanie

Všetky videá na Facebooku sa menia na Reels

Platforma zavádza zmenu, ktorá zásadne ovplyvní spôsob, akým milióny ľudí zdieľajú videá. Facebook sa rozhodol zjednodušiť koncept videa a oznámil, že v priebehu najbližších mesiacov sa každé nahrané video automaticky zmení na Reels. Už žiadne rozhodovanie medzi formátmi – všetko sa zjednocuje. Pozrime sa, čo táto zmena znamená pre tvorcov obsahu.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak nie v rozpočtoch
5 min. čítanie

In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak nie v rozpočtoch

Kto z nás si aspoň raz nekrátil čakanie hrou v mobile? V roku 2025 patria digitálne hry – či už na telefóne, konzole alebo počítači – medzi najobľúbenejšie formy trávenia času online. Z pohľadu reklamy sú však stále nedocenené. Hoci mladšie generácie strávia nad hrami desiatky minút denne, značky im venujú len zlomok svojich rozpočtov. […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
isklad mení pravidlá hry v e-commerce: Prináša inovácie, ktoré pomôžu e-shopom prežiť nápor globálnych hráčov 
7 min. čítanie

isklad mení pravidlá hry v e-commerce: Prináša inovácie, ktoré pomôžu e-shopom prežiť nápor globálnych hráčov 

Kvôli tlaku globálnych hráčov z Ázie a rozmachu online trhovísk sa prostredie e-commerce v strednej Európe dynamicky mení. Mnohým internetovým obchodom hrozí zánik a v hre ostáva ten, kto sa prispôsobí. Rozhodujúcou konkurenčnou výhodou sa stáva logistika. isklad, technologický líder medzi fulfillment centrami, preto prichádza s prelomovými inováciami, ktoré môžu zamiešať karty celému odvetviu.

Alexander Jančo Alexander Jančo
Business development director (interim), Isklad
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+