2 min. čítanie

Ide TikTok a šport dokopy? Podľa značky Puma áno

To, že TikTok dokáže z neznámej skladby urobiť hit zo dňa na deň, už neprekvapí nikoho. Ako sa mu však darí dostať k ľuďom záujem o šport?

Ide TikTok a šport dokopy? Podľa značky Puma áno
Zdroj: TikTok

TikTok podľa všetkého mení spôsob, akým ľudia konzumujú športový obsah. Okrem celebrít, influencerov a všetkých bežných používateľov sa začínajú príležitosti chytať aj športové hviezdy a kluby. Značky sa snažia čo najviac  využívať komunitu na TikTok Shope a smerovať ju k nákupom priamo na platforme.

Hashtag #sport je jednou z najvýkonnejších kategórií s miliónmi videí. Máme za sebou Majstrovstvá Európy vo futbale (tiež označované skratkou EURO) a oficiálny hashtag #EUROS2024 dosiahol milión príspevkov len za prvý týždeň. Hashtag anglickej hviezdy Juda Bellinghama má dokonca 62 miliónov zobrazení.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

S blížiacimi sa olympijskými hrami vzniklo partnerstvo TikToku s britským tímom. Na platforme bude exkluzívny obsah a možnosť nákupu oficiálneho merchu. A túto možnosť začínajú využívať aj športové značky.

„Na TikToku mal šport vždy svoje popredné miesto – od zákulisných momentov na Eure až po reakcie mimo ihriska počas Wimbledonu. Čoraz viac značiek si uvedomuje príležitosť, ktorú fandenie prináša, a preto spúšťajú TikTok Shop, kde dávajú fanúšikom možnosť premeniť výkony športovcov na zobrazenia a neskôr na predaj,“ uvádza TikTok v stanovisku.

Napríklad Sports Direct má na svojom shope viac ako 4 000 produktov a počas turnaja EURO predala stovky futbalových lôpt. Značka Sweaty Betty po spustení TikTok Shopu spolupracuje s fitness tvorcami, aby inšpirovala ľudí k cvičeniu. Pume sa podarilo dosiahnuť hviezdny nárast príjmov o 737 % za jeden týždeň – a to vďaka TikTok Shopu, live shoppingu a affiliate programu pre tvorcov.

Pôsobivý nárast tržieb značky Puma nie je náhoda – stavila na strategickú kampaň na TikTok Shope. Zamerala sa na predaj tenisiek Mayze za zvýhodnenú cenu a investovala do reklám. Spolupráca s influencerkou Dawn Love, ktorá propagovala produkty Puma na piatich živých vysielaniach, výrazne prispela k úspechu kampane. Denné príjmy spoločnosti vzrástli o 182 % aj po skončení kampane.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Moderovanie obsahu na TikToku: Nové dáta EÚ a ich vplyv na e-commerce
3 min. čítanie

Moderovanie obsahu na TikToku: Nové dáta EÚ a ich vplyv na e-commerce

TikTok zverejnil štvrtú správu o transparentnosti podľa Zákona o digitálnych službách (DSA), ktorá poskytuje jasnejší pohľad na praktiky moderácie obsahu na tejto obľúbenej sociálnej sieti. Dokument mapuje obdobie od júla do decembra 2024 a prináša niekoľko kľúčových zistení dôležitých pre e-commerce stratégie.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Yope: Nová aplikácia, ktorá dobýva srdcia generácie Z
4 min. čítanie

Yope: Nová aplikácia, ktorá dobýva srdcia generácie Z

Sociálna sieť Yope sa zameriava na súkromné zdieľanie fotografií v skupinách. Mladí používatelia ju rýchlo prijali a v súčasnosti si získava čoraz väčšiu popularitu. Zároveň vzbudzuje veľký záujem medzi venture kapitalistami. Aplikácia sa môže pochváliť pôsobivými číslami: denne ju využíva 800-tisíc aktívnych používateľov a mesačne až 2,2 milióna.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Nová éra objavovania: Prečo TikTok zatieňuje tradičné vyhľadávače?
3 min. čítanie

Nová éra objavovania: Prečo TikTok zatieňuje tradičné vyhľadávače?

Najnovšie údaje od spoločnosti Ipsos odhaľujú, že zákazníci používajú video platformy ako TikTok pri hľadaní nápadov pre svoje nákupy. Zistilo sa, že 3 zo 4 nakupujúcich na TikToku považujú túto platformu za najrelevantnejšiu pri objavovaní nových značiek a produktov. Tento výskum sa snaží dokázať, že tradičné vyhľadávače už nie sú hlavným prostriedkom, cez ktorý spotrebitelia […]

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+