TikTok podľa všetkého mení spôsob, akým ľudia konzumujú športový obsah. Okrem celebrít, influencerov a všetkých bežných používateľov sa začínajú príležitosti chytať aj športové hviezdy a kluby. Značky sa snažia čo najviac využívať komunitu na TikTok Shope a smerovať ju k nákupom priamo na platforme.
Hashtag #sport je jednou z najvýkonnejších kategórií s miliónmi videí. Máme za sebou Majstrovstvá Európy vo futbale (tiež označované skratkou EURO) a oficiálny hashtag #EUROS2024 dosiahol milión príspevkov len za prvý týždeň. Hashtag anglickej hviezdy Juda Bellinghama má dokonca 62 miliónov zobrazení.
S blížiacimi sa olympijskými hrami vzniklo partnerstvo TikToku s britským tímom. Na platforme bude exkluzívny obsah a možnosť nákupu oficiálneho merchu. A túto možnosť začínajú využívať aj športové značky.
“Na TikToku mal šport vždy svoje popredné miesto – od zákulisných momentov na Eure až po reakcie mimo ihriska počas Wimbledonu. Čoraz viac značiek si uvedomuje príležitosť, ktorú fandenie prináša, a preto spúšťajú TikTok Shop, kde dávajú fanúšikom možnosť premeniť výkony športovcov na zobrazenia a neskôr na predaj,” uvádza TikTok v stanovisku.
Napríklad Sports Direct má na svojom shope viac ako 4 000 produktov a počas turnaja EURO predala stovky futbalových lôpt. Značka Sweaty Betty po spustení TikTok Shopu spolupracuje s fitness tvorcami, aby inšpirovala ľudí k cvičeniu. Pume sa podarilo dosiahnuť hviezdny nárast príjmov o 737 % za jeden týždeň – a to vďaka TikTok Shopu, live shoppingu a affiliate programu pre tvorcov.
Pôsobivý nárast tržieb značky Puma nie je náhoda – stavila na strategickú kampaň na TikTok Shope. Zamerala sa na predaj tenisiek Mayze za zvýhodnenú cenu a investovala do reklám. Spolupráca s influencerkou Dawn Love, ktorá propagovala produkty Puma na piatich živých vysielaniach, výrazne prispela k úspechu kampane. Denné príjmy spoločnosti vzrástli o 182 % aj po skončení kampane.