2 min. čítanie

Prognóza stavia retail médiá pred TV reklamu

Maloobchodné médiá môžu osloviť zákazníkov priamo na mieste predaja. Vezmime si ako príklad reťazec Tesco, ktorý vo svojich predajniach masívne rozšíril digitálne obrazovky.

Prognóza stavia retail médiá pred TV reklamu
Zdroj: Tesco

Podľa údajov National Retail Federation do roku 2025 presiahnu celosvetové výdavky na reklamu v maloobchodných médiách 100 miliárd dolárov, čo je viac ako výdavky na televíznu reklamu.

Tesco plánuje do konca roka rozšíriť svoju sieť digitálnych obrazoviek na 6 000, čím sa stane najväčšou sieťou v Európe. Tento krok je podporený rozsiahlym využívaním personalizácie a pokročilých technológií vrátane umelej inteligencie a analýzy údajov z ich divízie Dunnhumby.

Na Slovensku už Tesco nainštalovalo 84 digitálnych obrazoviek v 28 obchodoch a v Českej republike až 108 digitálnych obrazoviek v 36 vybraných obchodoch.

„Rozšírením mediálneho mixu o digitálne obrazovky v našich predajniach reagujeme na trend záujmu zákazníkov o dynamický obsah. Využitie ďalšieho kanála v mieste predaja výrazne zvyšuje mediálny dosah obsahu, ale aj povedomie o značke, službe, produkte, kampani a má tak veľký vplyv na vnímanie zákazníkmi a, samozrejme, aj na predaj,“ uviedla Zuzana Grinčová, marketingová riaditeľka spoločnosti Tesco ČR.

Pripravte sa na hyperpersonalizáciu

Jedným z kľúčových projektov Tesca je zavedenie ručných skenerov novej generácie, ktoré umožnia hyperpersonalizovanú reklamu. Tieto skenery budú kombinovať údaje z karty Tesco Clubcard s umelou inteligenciou, čo umožní cielenejšie a efektívnejšie reklamné kampane. V Spojenom kráľovstve už prebieha pilotná fáza tohto projektu, do ktorej sa zapojili tisíce nakupujúcich. Obchodná sieť tak bude môcť ponúknuť personalizované poznatky, ktoré pomôžu dodávateľom efektívnejšie osloviť zákazníkov.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Podľa Tesca môžu kampane využívajúce digitálne obrazovky vykázať 33 % nárast predaja a 34 % nárast počtu zákazníkov. Vďaka začleneniu pohyblivých prvkov je reklama 2,5-krát účinnejšia ako statické displeje.

Omnichannel prístup kombinuje rôzne mediálne kanály pre dosiahnutie maximálneho účinku. Výskum ukazuje, že zákazníci, ktorí sú vystavení pôsobeniu viacerých kanálov, nakupujú s oveľa väčšou pravdepodobnosťou. Zákazníci, ktorí sú vystavení trom kanálom, majú 3,8-krát väčšiu pravdepodobnosť, že nakúpia, zatiaľ čo tí, ktorí sú vystavení štyrom kanálom, majú 5,3-krát väčšiu pravdepodobnosť nákupu.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
AI reklama vo veľkom štýle. Čo sa môžu slovenské e-shopy naučiť od Alibaby a Tencentu?
4 min. čítanie

AI reklama vo veľkom štýle. Čo sa môžu slovenské e-shopy naučiť od Alibaby a Tencentu?

Čínski technologickí giganti ako Alibaba, Tencent či JD.com dnes jasne ukazujú, že umelá inteligencia už nie je výsadou technických oddelení alebo pilotných projektov. Stáva sa bežnou súčasťou predaja a online reklamy. Pomáha lepšie cieliť, automatizovať kampane a zvyšovať výkon. A hoci tieto firmy pôsobia v Ázii, ich prístup môže byť cennou inšpiráciou aj pre české […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Návštevnosť z platených kanálov medziročne vzrástla, ale konverzie z nej klesli
4 min. čítanie

Návštevnosť z platených kanálov medziročne vzrástla, ale konverzie z nej klesli

Rok 2025 prináša nenápadné, ale zásadné zmeny v digitálnom správaní zákazníkov. Najnovšia správa od Contentsquare mapuje správanie používateľov na 6 000 weboch a potvrdzuje, že v roku 2025 nejde len o to, koľko ľudí na web príde, ale ako veľmi sa im tam chce zostať. Cesta od prvej návštevy po opakovaný nákup je dnes nevyspytateľná. Každá […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+