Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Žilina
13. Február už čoskoro
Prešov
6. Marec už čoskoro
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

Prognóza stavia retail médiá pred TV reklamu

Maloobchodné médiá môžu osloviť zákazníkov priamo na mieste predaja. Vezmime si ako príklad reťazec Tesco, ktorý vo svojich predajniach masívne rozšíril digitálne obrazovky.

Prognóza stavia retail médiá pred TV reklamu
Zdroj: Tesco

Podľa údajov National Retail Federation do roku 2025 presiahnu celosvetové výdavky na reklamu v maloobchodných médiách 100 miliárd dolárov, čo je viac ako výdavky na televíznu reklamu.

Tesco plánuje do konca roka rozšíriť svoju sieť digitálnych obrazoviek na 6 000, čím sa stane najväčšou sieťou v Európe. Tento krok je podporený rozsiahlym využívaním personalizácie a pokročilých technológií vrátane umelej inteligencie a analýzy údajov z ich divízie Dunnhumby.

Na Slovensku už Tesco nainštalovalo 84 digitálnych obrazoviek v 28 obchodoch a v Českej republike až 108 digitálnych obrazoviek v 36 vybraných obchodoch.

„Rozšírením mediálneho mixu o digitálne obrazovky v našich predajniach reagujeme na trend záujmu zákazníkov o dynamický obsah. Využitie ďalšieho kanála v mieste predaja výrazne zvyšuje mediálny dosah obsahu, ale aj povedomie o značke, službe, produkte, kampani a má tak veľký vplyv na vnímanie zákazníkmi a, samozrejme, aj na predaj,“ uviedla Zuzana Grinčová, marketingová riaditeľka spoločnosti Tesco ČR.

Pripravte sa na hyperpersonalizáciu

Jedným z kľúčových projektov Tesca je zavedenie ručných skenerov novej generácie, ktoré umožnia hyperpersonalizovanú reklamu. Tieto skenery budú kombinovať údaje z karty Tesco Clubcard s umelou inteligenciou, čo umožní cielenejšie a efektívnejšie reklamné kampane. V Spojenom kráľovstve už prebieha pilotná fáza tohto projektu, do ktorej sa zapojili tisíce nakupujúcich. Obchodná sieť tak bude môcť ponúknuť personalizované poznatky, ktoré pomôžu dodávateľom efektívnejšie osloviť zákazníkov.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Podľa Tesca môžu kampane využívajúce digitálne obrazovky vykázať 33 % nárast predaja a 34 % nárast počtu zákazníkov. Vďaka začleneniu pohyblivých prvkov je reklama 2,5-krát účinnejšia ako statické displeje.

Omnichannel prístup kombinuje rôzne mediálne kanály pre dosiahnutie maximálneho účinku. Výskum ukazuje, že zákazníci, ktorí sú vystavení pôsobeniu viacerých kanálov, nakupujú s oveľa väčšou pravdepodobnosťou. Zákazníci, ktorí sú vystavení trom kanálom, majú 3,8-krát väčšiu pravdepodobnosť, že nakúpia, zatiaľ čo tí, ktorí sú vystavení štyrom kanálom, majú 5,3-krát väčšiu pravdepodobnosť nákupu.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Vývoj európskeho online trhu pod tlakom čínskych gigantov
3 min. čítanie

Vývoj európskeho online trhu pod tlakom čínskych gigantov

Európska e-commerce scéna sa dramaticky mení a čínske platformy získavajú čoraz väčší podiel na trhu. Zatiaľ čo sa v roku 2023 domáci e-commerce rast v Číne spomalil na slabých 3,5 % – čo je menej než rast väčšiny TOP 10 globálnych trhov – čínski giganti hľadajú príležitosti na expanziu smerom na západ.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Nová definícia maskulinity: Ako môžu značky autenticky osloviť moderných mužov?
3 min. čítanie

Nová definícia maskulinity: Ako môžu značky autenticky osloviť moderných mužov?

Značky stoja pred dôležitou výzvou, ako zmeniť spôsob zobrazovania mužov vo svojich kampaniach. Podľa nedávnej správy spoločnosti Kantar sa moderné publikum nevie stotožniť so zaužívanými stereotypmi o silných a nezdolných mužoch. Naopak, inkluzívna maskulinita v marketingu s rôznymi odlišnosťami je kľúčom k budovaniu spojení so spotrebiteľmi a k rastu značky. Pozrime sa na závery, z […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+