Podľa údajov National Retail Federation do roku 2025 presiahnu celosvetové výdavky na reklamu v maloobchodných médiách 100 miliárd dolárov, čo je viac ako výdavky na televíznu reklamu.
Tesco plánuje do konca roka rozšíriť svoju sieť digitálnych obrazoviek na 6 000, čím sa stane najväčšou sieťou v Európe. Tento krok je podporený rozsiahlym využívaním personalizácie a pokročilých technológií vrátane umelej inteligencie a analýzy údajov z ich divízie Dunnhumby.
Na Slovensku už Tesco nainštalovalo 84 digitálnych obrazoviek v 28 obchodoch a v Českej republike až 108 digitálnych obrazoviek v 36 vybraných obchodoch.
„Rozšírením mediálneho mixu o digitálne obrazovky v našich predajniach reagujeme na trend záujmu zákazníkov o dynamický obsah. Využitie ďalšieho kanála v mieste predaja výrazne zvyšuje mediálny dosah obsahu, ale aj povedomie o značke, službe, produkte, kampani a má tak veľký vplyv na vnímanie zákazníkmi a, samozrejme, aj na predaj,“ uviedla Zuzana Grinčová, marketingová riaditeľka spoločnosti Tesco ČR.
Pripravte sa na hyperpersonalizáciu
Jedným z kľúčových projektov Tesca je zavedenie ručných skenerov novej generácie, ktoré umožnia hyperpersonalizovanú reklamu. Tieto skenery budú kombinovať údaje z karty Tesco Clubcard s umelou inteligenciou, čo umožní cielenejšie a efektívnejšie reklamné kampane. V Spojenom kráľovstve už prebieha pilotná fáza tohto projektu, do ktorej sa zapojili tisíce nakupujúcich. Obchodná sieť tak bude môcť ponúknuť personalizované poznatky, ktoré pomôžu dodávateľom efektívnejšie osloviť zákazníkov.
Podľa Tesca môžu kampane využívajúce digitálne obrazovky vykázať 33 % nárast predaja a 34 % nárast počtu zákazníkov. Vďaka začleneniu pohyblivých prvkov je reklama 2,5-krát účinnejšia ako statické displeje.
Omnichannel prístup kombinuje rôzne mediálne kanály pre dosiahnutie maximálneho účinku. Výskum ukazuje, že zákazníci, ktorí sú vystavení pôsobeniu viacerých kanálov, nakupujú s oveľa väčšou pravdepodobnosťou. Zákazníci, ktorí sú vystavení trom kanálom, majú 3,8-krát väčšiu pravdepodobnosť, že nakúpia, zatiaľ čo tí, ktorí sú vystavení štyrom kanálom, majú 5,3-krát väčšiu pravdepodobnosť nákupu.