Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Žilina
13. Február už čoskoro
Prešov
6. Marec už čoskoro
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

Nákupná akcia Amazon Prime Day opäť prekonala rekord

Prime Day začal svoju históriu v roku 2015 pri príležitosti 20. výročia spoločnosti Amazon. Trval 24 hodín a bol dostupný v 9 krajinách. Tento ročník sa rozšíril až do 24 krajín a dosiahol rekord v predajoch.

Nákupná akcia Amazon Prime Day opäť prekonala rekord
Zdroj: Depositphotos

Od svojho vzniku sa Prime Day rozšíril na 48-hodinový nákupný maratón. Každý rok sa pridávajú nové krajiny a zvyšuje sa počet ponúkaných zliav a výhodných nákupov. Akcia pravidelne prekonáva predajné rekordy – napríklad v roku 2023 sa predalo viac ako 375 miliónov položiek a zákazníci ušetrili viac ako 2,5 miliardy dolárov.

Na Prime Day sa tešia nielen zákazníci s víziou výhodných nákupov, ale aj malé a stredné podniky, ktoré predávajú na Amazone. Je to pre nich významná príležitosť ako zvýšiť predaj a viditeľnosť produktov. V roku 2022 ich predaj dokonca prekonal predaj samotného Amazonu.

Dôležité je zmeniť, že akcia je prístupná členom plateného balíčka Amazon Prime. Medzi výhody patrí rýchla logistika a bezplatné doručenie na milióny produktov. V niektorých oblastiach je dostupné aj doručenie v ten istý deň alebo do dvoch dní. Predplatitelia ďalej môžu využívať Prime Video, Prime Music, Prime Reading, Prime Gaming Amazon Fresh a získavajú aj prístup k exkluzívnym zľavám a ponukám, vrátane špeciálnych akcií počas Prime Day.

Medzi najpredávanejšie kategórie patria zariadenia Amazonu, spotrebná elektronika a domáce potreby.

Aký bol rok 2024

Prime Day 2024 dosiahol nový rekord. S tržbami 14,2 miliardy dolárov sa mu podarilo narásť o 11 % oproti minulému roku. Takmer polovicu z toho tvorili nákupy cez mobilné zariadenia (7 miliárd USD), čo je o 18,6 % viac ako vlani.

Predaj elektroniky počas Prime Day vzrástol o 61 % v porovnaní s priemerným denným predajom v júni. Predaj školských a kancelárskych potrieb vzrástol o 216 % a predaj detského oblečenia o 165 % v porovnaní s júnom. Tento fakt môžeme pripísať blížiacemu sa začiatku školského roka. Prime Day je teda ideálnym na propagáciu týchto produktov a je firmy je výhodné myslieť na to pri svojej marketingovej stratégii.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Amazonu sa počas tohto mesiaca podarilo odobrať podiel na trhu ostatným maloobchodníkom, aj keď veľké značky ako Walmart a Target spustili vlastné špeciálne ponuky a nákupné akcie, aby prilákali zákazníkov a konkurovali Prime Day.

Tento rok Amazon ponúkol skorší prístup k ponukám ešte pred začiatkom dvojdňovej akcie, aby stiahol časť dopytu. Podľa údajov spoločnosti Numerator bola priemerná útrata na jednu objednávku počas prvých 32 hodín akcie Prime Day 60,03 USD v porovnaní s 56,64 USD v roku 2023.

Zdroj: Numerator

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Vývoj európskeho online trhu pod tlakom čínskych gigantov
3 min. čítanie

Vývoj európskeho online trhu pod tlakom čínskych gigantov

Európska e-commerce scéna sa dramaticky mení a čínske platformy získavajú čoraz väčší podiel na trhu. Zatiaľ čo sa v roku 2023 domáci e-commerce rast v Číne spomalil na slabých 3,5 % – čo je menej než rast väčšiny TOP 10 globálnych trhov – čínski giganti hľadajú príležitosti na expanziu smerom na západ.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Nová definícia maskulinity: Ako môžu značky autenticky osloviť moderných mužov?
3 min. čítanie

Nová definícia maskulinity: Ako môžu značky autenticky osloviť moderných mužov?

Značky stoja pred dôležitou výzvou, ako zmeniť spôsob zobrazovania mužov vo svojich kampaniach. Podľa nedávnej správy spoločnosti Kantar sa moderné publikum nevie stotožniť so zaužívanými stereotypmi o silných a nezdolných mužoch. Naopak, inkluzívna maskulinita v marketingu s rôznymi odlišnosťami je kľúčom k budovaniu spojení so spotrebiteľmi a k rastu značky. Pozrime sa na závery, z […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+