2 min. čítanie

Nákupná akcia Amazon Prime Day opäť prekonala rekord

Prime Day začal svoju históriu v roku 2015 pri príležitosti 20. výročia spoločnosti Amazon. Trval 24 hodín a bol dostupný v 9 krajinách. Tento ročník sa rozšíril až do 24 krajín a dosiahol rekord v predajoch.

Nákupná akcia Amazon Prime Day opäť prekonala rekord
Zdroj: Depositphotos

Od svojho vzniku sa Prime Day rozšíril na 48-hodinový nákupný maratón. Každý rok sa pridávajú nové krajiny a zvyšuje sa počet ponúkaných zliav a výhodných nákupov. Akcia pravidelne prekonáva predajné rekordy – napríklad v roku 2023 sa predalo viac ako 375 miliónov položiek a zákazníci ušetrili viac ako 2,5 miliardy dolárov.

Na Prime Day sa tešia nielen zákazníci s víziou výhodných nákupov, ale aj malé a stredné podniky, ktoré predávajú na Amazone. Je to pre nich významná príležitosť ako zvýšiť predaj a viditeľnosť produktov. V roku 2022 ich predaj dokonca prekonal predaj samotného Amazonu.

Dôležité je zmeniť, že akcia je prístupná členom plateného balíčka Amazon Prime. Medzi výhody patrí rýchla logistika a bezplatné doručenie na milióny produktov. V niektorých oblastiach je dostupné aj doručenie v ten istý deň alebo do dvoch dní. Predplatitelia ďalej môžu využívať Prime Video, Prime Music, Prime Reading, Prime Gaming Amazon Fresh a získavajú aj prístup k exkluzívnym zľavám a ponukám, vrátane špeciálnych akcií počas Prime Day.

Medzi najpredávanejšie kategórie patria zariadenia Amazonu, spotrebná elektronika a domáce potreby.

Aký bol rok 2024

Prime Day 2024 dosiahol nový rekord. S tržbami 14,2 miliardy dolárov sa mu podarilo narásť o 11 % oproti minulému roku. Takmer polovicu z toho tvorili nákupy cez mobilné zariadenia (7 miliárd USD), čo je o 18,6 % viac ako vlani.

Predaj elektroniky počas Prime Day vzrástol o 61 % v porovnaní s priemerným denným predajom v júni. Predaj školských a kancelárskych potrieb vzrástol o 216 % a predaj detského oblečenia o 165 % v porovnaní s júnom. Tento fakt môžeme pripísať blížiacemu sa začiatku školského roka. Prime Day je teda ideálnym na propagáciu týchto produktov a je firmy je výhodné myslieť na to pri svojej marketingovej stratégii.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Amazonu sa počas tohto mesiaca podarilo odobrať podiel na trhu ostatným maloobchodníkom, aj keď veľké značky ako Walmart a Target spustili vlastné špeciálne ponuky a nákupné akcie, aby prilákali zákazníkov a konkurovali Prime Day.

Tento rok Amazon ponúkol skorší prístup k ponukám ešte pred začiatkom dvojdňovej akcie, aby stiahol časť dopytu. Podľa údajov spoločnosti Numerator bola priemerná útrata na jednu objednávku počas prvých 32 hodín akcie Prime Day 60,03 USD v porovnaní s 56,64 USD v roku 2023.

Zdroj: Numerator

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Influenceri chcú férovú odmenu a tvorivú slobodu, nie slávne značky
4 min. čítanie

Influenceri chcú férovú odmenu a tvorivú slobodu, nie slávne značky

Značky, ktoré sa snažia spolupracovať s influencermi, často netrafia podstatu. Nový výskum ukazuje, že influenceri kladú oveľa väčší dôraz na zdieľané hodnoty a jasné finančné podmienky než na to, či ide o známu značku. A chcú mať aj slovo v kreatíve – čo im väčšina firiem stále neumožňuje.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge