Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Žilina
13. Február už čoskoro
Prešov
6. Marec už čoskoro
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

Česko ani Slovensko sa do TOP 10 e-commerce krajín nedostali. Kde sa (ne)oplatí expandovať?

Správa Konferencie OSN o obchode a rozvoji (United Nations Conference on Trade and Development, skrátene UNCTAD) ukázala, že Holandsko má najvyššiu mieru online nakupujúcich. Medzi ďalšie popredné krajiny v Európe patria Spojené kráľovstvo, Švédsko a Dánsko.

Česko ani Slovensko sa do TOP 10 e-commerce krajín nedostali. Kde sa (ne)oplatí expandovať?
Zdroj: Depositphotos

Organizácia zostavila rebríček zobrazujúci podiel online nakupujúcich vo vybraných krajinách. Do TOP 10 sa dostalo až 7 európskych štátov. Aj keď sa v tomto smere o Česku a Slovensku hovorí ako o pomerne vyspelých krajinách, nepodarilo sa im dostať medzi top desiatku. Česko obsadilo 18. miesto a Slovensko až 21. priečku. Jednotkou je Holandsko.

unctad.org

“Medzi rokmi 2017 a 2021 vzrástlo používanie e-commerce v najmenej rozvinutých krajinách o 140 %. Stále to však predstavuje iba 5,8 % jednotlivcov, ktorí nakupujú online, v porovnaní so 62 % v rozvinutých krajinách,” uvádza správa.

V zozname UNCTAD majú mimo Európy významné postavenie Čína, Kanada a Južná Kórea, ktoré sa umiestnili v prvej desiatke krajín s najväčším rozšírením e-commerce. Čína so svojou silou a online pretlakom je až na piatom mieste. Ide o to, že hoci má krajina vysoký podiel používateľov internetu, veľká časť obyvateľstva ešte nie je digitálne aktívna.

Holanďania s umiestnením na prvom mieste predstavujú vyspelý trh s veľkým podielom obyvateľstva zapojeného do online nakupovania. Tento rast uľahčila prítomnosť vysokorýchlostného prístupu k internetu v celej krajine.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

V južnej Európe je rozšírenie e-commerce stále dosť nízke. Tento fakt však môžeme čítať ako príležitosť na expanziu. Zameranie sa na tieto trhy by mohlo priniesť výrazný rast. Rozvíjajúce sa krajiny predstavujú jedinečné príležitosti na využitie digitálneho pokroku.

Naopak, na vyspelých trhoch, ako je Holandsko, Spojené kráľovstvo či Nemecko, je veľmi dôležité pochopiť konkurenčné prostredie. Ak máte plány posunúť svoje podnikanie do týchto krajín, odporúčame zamerať sa na odlíšenie svojich ponúk a sledovať taktiky miestnych lídrov.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Nová definícia maskulinity: Ako môžu značky autenticky osloviť moderných mužov?
3 min. čítanie

Nová definícia maskulinity: Ako môžu značky autenticky osloviť moderných mužov?

Značky stoja pred dôležitou výzvou, ako zmeniť spôsob zobrazovania mužov vo svojich kampaniach. Podľa nedávnej správy spoločnosti Kantar sa moderné publikum nevie stotožniť so zaužívanými stereotypmi o silných a nezdolných mužoch. Naopak, inkluzívna maskulinita v marketingu s rôznymi odlišnosťami je kľúčom k budovaniu spojení so spotrebiteľmi a k rastu značky. Pozrime sa na závery, z […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Black Friday týždeň je za nami. Najvyššie zľavy boli na hodinky, šperky a erotické pomôcky
2 min. čítanie

Black Friday týždeň je za nami. Najvyššie zľavy boli na hodinky, šperky a erotické pomôcky

Black Friday týždeň aj tento rok mnoho ľudí využilo na vianočné nákupy. Podľa údajov Shoptetu, ktorý zabezpečuje fungovanie viac ako 7 000 slovenských e-shopov, Slováci minuli rekordnú sumu. Obrat e-shopov na Shoptete predstavoval počas Black Friday týždňa približne 14,5 milióna eur. Zákazníci teda minuli o vyše dva milióny eur viac ako predošlý rok.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+