Organizácia zostavila rebríček zobrazujúci podiel online nakupujúcich vo vybraných krajinách. Do TOP 10 sa dostalo až 7 európskych štátov. Aj keď sa v tomto smere o Česku a Slovensku hovorí ako o pomerne vyspelých krajinách, nepodarilo sa im dostať medzi top desiatku. Česko obsadilo 18. miesto a Slovensko až 21. priečku. Jednotkou je Holandsko.
“Medzi rokmi 2017 a 2021 vzrástlo používanie e-commerce v najmenej rozvinutých krajinách o 140 %. Stále to však predstavuje iba 5,8 % jednotlivcov, ktorí nakupujú online, v porovnaní so 62 % v rozvinutých krajinách,” uvádza správa.
V zozname UNCTAD majú mimo Európy významné postavenie Čína, Kanada a Južná Kórea, ktoré sa umiestnili v prvej desiatke krajín s najväčším rozšírením e-commerce. Čína so svojou silou a online pretlakom je až na piatom mieste. Ide o to, že hoci má krajina vysoký podiel používateľov internetu, veľká časť obyvateľstva ešte nie je digitálne aktívna.
Holanďania s umiestnením na prvom mieste predstavujú vyspelý trh s veľkým podielom obyvateľstva zapojeného do online nakupovania. Tento rast uľahčila prítomnosť vysokorýchlostného prístupu k internetu v celej krajine.
V južnej Európe je rozšírenie e-commerce stále dosť nízke. Tento fakt však môžeme čítať ako príležitosť na expanziu. Zameranie sa na tieto trhy by mohlo priniesť výrazný rast. Rozvíjajúce sa krajiny predstavujú jedinečné príležitosti na využitie digitálneho pokroku.
Naopak, na vyspelých trhoch, ako je Holandsko, Spojené kráľovstvo či Nemecko, je veľmi dôležité pochopiť konkurenčné prostredie. Ak máte plány posunúť svoje podnikanie do týchto krajín, odporúčame zamerať sa na odlíšenie svojich ponúk a sledovať taktiky miestnych lídrov.