4 min. čítanie

Týždenný sumár Ecommerce Bridge

Prajeme všetkým príjemný a pohodový letný deň. Dnes bude reč o novej doručovacej sieti Vinted go a povieme si aj o novinkách v Lidli. Táto firma nás chce chrániť pred kyberútokmi. 

Týždenný sumár Ecommerce Bridge

Prehľad noviniek

Český e-supermarket Rohlík sa stáva magnetom pre investorov a jeho rast napreduje naozaj výrazným tempom. Od belgického investičného fondu Sofina a niekoľkých existujúcich investorov získal Rohlik finančnú injekciu vo výške 220 miliónov eur. Spoločnosť tento kapitál investuje do automatizácie svojich distribučných centier a na nákup elektrických dodávok z Číny. Celkovo už český online supermarket získal viac ako pol miliardy eur.

zdroj: Rohlikblog

Stretli ste sa už s auditom optimalizácie konverzného pomeru? Ak vlastníte eshop a chcete zvýšiť, je na to najvyšší čas. Rovnako ako prevencia pri pravidelných lekárskych prehliadkach, platí rovnaký princíp online prevencie, ktorá môže zabrániť väčším problémom. Na čo by ste teda nemali zabúdať pri optimalizácii konverzného pomeru? Zamerajte sa na štyri prvky: produkt, značku, používateľskú skúsenosť a text. Viac informácií sa dozviete na ecommercebridge.sk

Marketingová manažérka Naďa Csillagová z Besteron nám vysvetlila aký je rozdiel medzi chargeback-om a refund-om. Hoci v oboch prípadoch ide o vrátenie finančných prostriedkov na účet spotrebiteľa, existujú medzi nimi dôležité rozdiely. Chargeback alebo tzv. spätná platba, predstavuje vrátenie prostriedkov v plnej výške na platobnú kartu kupujúceho. Tento nástroj využívajú banky na ochranu spotrebiteľa v prípade reklamácií a podozrivých transakcií. Pojem refund znamená vrátenie platby za zakúpený tovar či službu. Spotrebiteľ kontaktuje priamo obchodníka a nie banku. Pre obchodníka ide o prijateľnejší proces reklamácie, nakoľko môže zákazníka vypočuť, vysvetliť prípadné nedorozumenia a ochrániť značku.

Spoločnosť Vinted prichádza s vlastnou doručovacou sieťou Vinted Go. V Paríži začne prevádzkovať vlastné balíkomaty a svoje logistické služby ponúkne zároveň ďalším spoločnostiam. Celkovo pripravuje v Európe 200 000 odberných miest. Marketplace Vinted je známa online platforma, na ktorej môžu používatelia nakupovať a predávať módu z druhej ruky. Má 65 miliónov pravidelných užívateľov a pôsobí na 12 európskych trhoch.

zdroj: Vinted.com

Lidl chce chrániť Európu pred kybernetickými útokmi. Hackerské útoky a počítačová kriminalita sa stali všadeprítomnou hrozbou a spôsobujú obrovské ekonomické škody. Nemecké hospodárstvo prichádza ročne o 220 miliárd eur a táto suma sa každý rok zvyšuje. Aj preto skupina Schwarz Group koncom minulého roka získala izraelského špecialistu na kybernetickú bezpečnosť – spoločnosť XM Cyber. A teraz s ňou pripravuje rozsiahlu ponuku pre nemecký a európsky trh.

Najnovšie štúdia spoločnosti Brightcove uvádza, že až 85 % spotrebiteľov sa pri online nakupovaní spolieha na pomoc multimediálnych prvkov ako sú napr. video. Významná časť mileniálov uprednostňuje tento typ komunikácie pred písomnými formátmi. Napríklad 80 % mileniálov uprednostňuje videonávody, tzv. tutoriály, a 81 % uprednostňuje video pri riešení problémov so zakúpeným tovarom. Viac ako polovica chce zdieľať s priateľmi informácie o svojich nákupoch práve pomocou tohto formátu. Ak chcete osloviť multimediálnu generáciu, ponúkajte video obsah, ktorý môžu potenciálni zákazníci preskúmať a využiť počas celej svojej nákupnej cesty.

Tentokrát nás v štúdiu navštívila viceprezidentka pre Business Development spoločnosti Payout, Martina Hanusová a vysvetlila nám, ako čo najlepšie využiť platobnú bránu na e-shope. Ak vás zaujíma, čo všetko môžete z toho vyťažiť a akým spôsobom sa Payout bráni proti podvodom, určite si pozrite alebo vypočujte celé interview.

Martina Hanusová

zdroj: Martina Hanusová

Francúzska spoločnosť Spartoo, jeden z popredných európskych internetových predajcov, získava menšinový podiel v spoločnosti SAAJ, aby mohla podporiť jej rozvoj. SAAJ je rýchlo rastúca digitálna značka, ktorú vytvorili v roku 2016 a vyznačuje sa originálnymi módnymi výtvormi, ktoré sú kompletne navrhnuté a vymyslené v Paríži.Táto investícia umožní značke urýchliť svoj rozvoj využitím silného dopytu nových spotrebiteľov, ktorí hľadajú autentické dizajny za primeranú cenu. Prevažná väčšina kolekcií mladej spoločnosti sa vyrába priamo vo Francúzsku.

Vojnová sekera je zakopaná a Alza sa vracia do Heureky. Šesť rokov dlhotrvajúci spor, súdny proces či niekoľko mediálnych prestreliek ukončila až veľká online transakcia – predaj skupiny Mall poľskej spoločnosti Allegro. Celý spor medzi dvoma najväčšími hráčmi sa začal, keď bol domáci porovnávač e-shopov obvinený z toho, že nie je nezávislý. Predajom spoločnosti Mallu tieto dôvody údajne pominuli. Alza a Heureka obnovili spoluprácu a najväčší český e-shop začal nahrávať svoj katalóg do českej verzie porovnávača.

B2B e-shop je často špecifická vec, ktorá potrebuje osobitý prístup. To vedia aj v agentúre Vibration, kde sa na B2B e-shopy dlhodobo špecializujú. Rozdiely medzi B2B a klasickými B2C e-shopmi vedia byť priepastné. Nejde len o funktionality a dizajn, ale aj o napojenie na infraštruktúru klienta. Práve pri B2B e-shopoch sa často oplatí ísť do riešenia na mieru, lebo veľká firma presne vie, čo chce a investície do e-shopu na mieru sa jej rýchlo vrátia. Zistite viac na vibration.sk

Na dnes je to všetko. Budeme radi, keď sa prihláste sa na odber denného newslettera alebo nás sledujte na sociálnych sieťach.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Český zákazník začína byť opäť lojálny, o to zložitejšie však je si jeho dôveru získať
4 min. čítanie

Český zákazník začína byť opäť lojálny, o to zložitejšie však je si jeho dôveru získať

Česká e-commerce sa po dvoch rokoch červených čísel opäť nadychuje. Zákazníci však boli nútení prispôsobiť inflácii svoje rozpočty a nákupné zvyklosti – a mnoho nových návykov si uchovajú aj tento rok, keď očakávajú reálny rast miezd. Skip Pay v rámci svojho panelu pravidelne nakupujúcich zákazníkov analyzoval spotrebiteľské správanie – zákazníci sú pripravení byť opäť lojálni, […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+