2 min. čítanie

Vojnová sekera je zakopaná, Alza sa vracia do Heureky

Po skončení vojny sa Alza vracia do Heureky. Spor medzi dvoma najväčšími hráčmi českého e-commerce začal, keď bol porovnávač e-shopov obvinený Alzou z toho, že nie je nezávislý. S predajom Mallu poľskému Allegru mali tieto dôvody údajne pominúť.

Vojnová sekera je zakopaná, Alza sa vracia do Heureky

Mall Group ako dôvod sporu? 

Šesť rokov dlhotrvajúci spor, súdny proces či niekoľko mediálnych prestreliek ukončila až veľká online transakcia – predaj skupiny Mall poľskej spoločnosti Allegro. Odchod Alzy z Heureky bol veľkou kauzou. Predajca svoj odchod ohlásil  v roku 2016 spolu so spustením iniciatívy BezHeureky.sk, prostredníctvom ktorej k rovnakému kroku vyzýval aj ďalšie e-shopy. Český súd však Alze následne prikázal web stiahnuť, nakoľko mal šíriť „nepodložené nepravdy“. 

Za odchodom Alzy stála zmena vlastníckych pomerov Heureky. Tú odkúpila česká finančná skupina Rockaway Capital, do ktorej portfólia už patrili aj konkurenčné e-shopy Mall.cz a CZC.cz. Alza preto začala spochybňovať nezávislosť Heureky a naznačila, že konkurenční predajcovia by mohli získať neférový prístup k citlivým dátam iných obchodníkov.

Vyjadrenia oboch strán 

“Návrat Alzy je jasným potvrdením toho, že Heureka je pre e-shopy dôležitým zdrojom zákazníkov a kvalitných konverzií,” hovorí Jan Mayer, riaditeľ Heureka Czech and Slovak. 

“Chceme, aby zákazníci čo najjednoduchšie spoznali hodnotu našich cien. To zahŕňa aj porovnanie cien medzi jednotlivými obchodmi,” dodáva Petr Bena, podpredseda predstavenstva Alza.cz.

Alza a Heureka obnovili spoluprácu nielen na Slovensku, ale najväčší český e-shop  začal nahrávať svoj katalóg do českej verzie porovnávača. “Alza je už niekoľko rokov tradičným partnerom našej maďarskej porovnávacej stránky Arukereso.hu. Po spojení na Slovensku malo zmysel rozšíriť našu spoluprácu aj na český trh,” povedal Braverman, šéf Heureka Group.

Heureka patrí medzi najväčšie európske cenové porovnávače. Pôsobí na deviatich trchov, zastrešuje viac ako 55 000 e-shopov a jej služby využíva 23 miliónov užívateľov mesačne.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Vrátenie tovaru v Nemecku sa drží na 11 %
2 min. čítanie

Vrátenie tovaru v Nemecku sa drží na 11 %

Pre e-commerce hráčov je výzva nájsť balanc medzi ústretovosťou voči zákazníkom a udaržaním vratiek v rozumnej hladine. Online nakupujúci v Nemecku vracajú 11 % svojich nákupov, ako ukázal prieskum, nemeckého digitálneho združenia Bitkom.

Prečítať článok
Český zákazník začína byť opäť lojálny, o to zložitejšie však je si jeho dôveru získať
4 min. čítanie

Český zákazník začína byť opäť lojálny, o to zložitejšie však je si jeho dôveru získať

Česká e-commerce sa po dvoch rokoch červených čísel opäť nadychuje. Zákazníci však boli nútení prispôsobiť inflácii svoje rozpočty a nákupné zvyklosti – a mnoho nových návykov si uchovajú aj tento rok, keď očakávajú reálny rast miezd. Skip Pay v rámci svojho panelu pravidelne nakupujúcich zákazníkov analyzoval spotrebiteľské správanie – zákazníci sú pripravení byť opäť lojálni, […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+