Zaujíma ma
28. júna 2022
28. júna 2022

Na čo by ste nemali zabúdať pri optimalizácii konverzného pomeru?

2 min čítanie

Ak chcete zvýšiť konverzie vo svojom e-shope, musíte sa vyhnúť známemu prísloviu: Nehas, čo ťa nepáli. Častým omylom je, že konverzný audit potrebujete len vtedy, ak je s vašou webovou stránkou nejaký problém. Rovnako ako prevencia pri pravidelných lekárskych prehliadkach, platí rovnaký princíp online prevencie, ktorá môže zabrániť väčším problémom a z dlhodobého hľadiska vám prinesie lepší výsledok.  

Spoločnosť Invesp, jedna z popredných svetových agentúr špecializujúcich sa na optimalizáciu konverzií, vo svojej správe zhrnula, na čo nezabudnúť pri neustálom zlepšovaní používateľskej skúsenosti.

Podstata auditu CRO

Audit optimalizácie konverzného pomeru (CRO) je proces, ktorý preverí vašu webovú lokalitu, aby sa uistil, že je dobre výkonná z hľadiska konverzií. Tento prísny audit založený na údajoch môže odhaliť analytické problémy, nedostatky v používateľskom zážitku alebo dokonca nevyužité príležitosti na dosiahnutie príjmov. Čím viac údajov (Google Analytics, heatmaps, rozhovory so zákazníkmi, A/B testy atď.) máte o svojich používateľoch, tým lepší bude audit optimalizácie konverzií.

Ako zlepšiť konverzie vo vašom internetovom obchode?

Stránka produktu je hlavným faktorom, ktorý rozhoduje o tom, či návštevník nakúpi alebo nie. Preto stojí za to zvážiť, či zmena tohto typu podstránky môže viesť ku konverzii alebo prerušeniu nákupného procesu. 

Zamerajte sa na štyri prvky: produkt, značku, používateľskú skúsenosť a text.

Fotografie a videá by mali byť bezchybnej kvality, ktoré zákazníkovi samy odpovedia na niektoré jeho otázky. Čím viac obrázkov a čím viac uhlov, z ktorých ukazujú výrobky, tým lepšie. Ak sú napríklad výrobky k dispozícii vo viacerých farbách, najlepšie je mať zábery každého typu. Snažte sa riešiť problémy návštevníkov každým prvkom stránky produktu.

Prezentácia vašej značky a dostatok informácií je na tomto type webov nevyhnutnosťou. Zákazníci nebudú musieť opustiť stránku vybraného produktu a hľadať ďalšie informácie o spoločnosti. 

Aj keď je všetko ostatné dokonalé, je to zvyčajne text, ktorý nakoniec presvedčí návštevníka, aby nakúpil. Mnohé e-shopy dodnes iba kopírujú a vkladajú popisy dodávateľov, čo je vážna chyba. Vlastné texty prezentácie produktov sú vynikajúcim spôsobom, ako poskytnúť návštevníkom čo najviac informácií vo vlastnom štýle.

Na záver niekoľko slov o stránke s košíkom. Dobrá stránka nákupného košíka má tri dôležité vlastnosti: prehľadnosť, jednoduchosť a rýchlosť. Je prehľadná, pretože návštevníka nerozptyľujú žiadne rušivé prvky. Z rovnakého dôvodu je dobré používať jednoduchú štruktúru a text, aby nedošlo k nedorozumeniu. Napokon, rýchle stránky znamenajú lepšiu skúsenosť zákazníka, zatiaľ čo pomalé stránky znižujú konverzie. Štatistiky ukazujú, že 40 % zákazníkov opustí webovú stránku, ak jej načítanie trvá dlhšie ako 3 sekundy.

Pre tých, ktorí majú záujem o dlhodobý úspech, je dôležité plánovať pravidelné audity. Ich výsledky sa môžu ľahko odraziť v budúcich príjmoch.

Získaj novinky ako prvý

Prihlásením sa do noviniek súhlasíš s ich odberom a týmto úprimným dokumentom, ktorý sme k ochrane osobných údajov pripravili.

Autor článku

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy. marketérov a všetkých fanúšikov ecommerce. Prinášame novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta ecommerce a marketingu.


Posledné
Obľúbené