5 min. čítanie

Týždenný sumár 25/2024: Pozreli sme sa na virtuálnych influencerov, lepší marketing cez Messenger a shoppable videá

Je lepšie pri nábore brať, čo prišlo, alebo počkať na ideálneho kandidáta? Predaje v čínskej nákupnej akcii 618 prvýkrát klesli. Funkcia Creator Insights na Instagrame uľahčí spoluprácu s tvorcami.

Týždenný sumár 25/2024: Pozreli sme sa na virtuálnych influencerov, lepší marketing cez Messenger a shoppable videá

Na medzinárodnom festivale kreativity Cannes Lions predstavila Meta novinky na zlepšenie marketingu cez Messenger. Umelá inteligencia bude odpovedať na často kladené otázky, čím uľahčí nákupy a zákaznícky servis. Od technológie sa očakáva zvýšenie spokojnosti zákazníkov a zníženie potreby ľudského zásahu. Meta tiež zavádza nástroj na propagáciu správ, vďaka ktorému budete vedieť odosielať platené marketingové správy priamo do inboxu vašej cieľovej skupiny.

Čínska nákupná akcia s názvom 618 prvýkrát v osemročnej histórii merania zaznamenala nižšie tržby. Nepomohlo ani predĺženie predajného obdobia, predaje poklesli o 7 %. Dôvodom je slabá spotrebiteľská dôvera, vysoká nezamestnanosť mladých a kríza v oblasti nehnuteľností.

Virtuálni influenceri, digitálne postavy vytvorené pomocou CGI, deepfake technológií a 3D modelovania, získavajú na popularite. Značky zvažujú, či s nimi spolupracovať, preto sme si posvietili na výhody a nevýhody používania tejto novinky. Medzi plusy virtuálnych influencerov patrí konzistentné zastúpenie značky, absencia fyzických obmedzení a atraktívnosť pre generáciu Z a Mileniálov. Nevýhody zahŕňajú nedostatok autentickosti, zobrazenie nereálnych štandardov a vysoké náklady na tvorbu. Tak čo, idete do toho, alebo si ešte rozmyslíte či dáte tým ľudským influencerom šancu? Tí totiž ponúkajú autentickú interakciu, reálne skúsenosti a účasť na živých podujatiach, čo digitálne postavy nezabezpečia.

SLEDUJTE TENTO OBSAH Ako podcast

Udržať pozitívnu online reputáciu nie je jednoduché, ale je to kľúčové. Zákaznícke hodnotenia významne ovplyvňujú nákupné rozhodnutia. Prieskum Capital on Tap ukázal, že 46 % Britov odradí zlá recenzia. Negatívne recenzie často odrážajú nízku kvalitu produktov či služieb. Naopak, 84 % ľudí by zanechalo pozitívnu recenziu, ak by dostali dobrú odmenu. Alex Miles zdôrazňuje, že aj jedno zlé hodnotenie môže ovplyvniť nákupy. Podniky by mali riešiť sťažnosti a podporovať recenzie, aby zlepšili vzťahy so zákazníkmi.

Naše bratislavské štúdio už dôverne poznáte. Rozhovor s Martou Fabiánovou, Managing Director TCC online, sme však nahrávali v novom štúdiu v Prahe. Dozviete sa niečo o dôležitosti profesionálneho testovania pred náborom a zisťovaní spokojnosti zamestnancov. Koniec koncov, výber správnych ľudí je často náročný proces. V rozhovore sa Marta venovala aj rôznym typom testov, faktorom, ktoré sa pri nábore často zanedbávajú alebo dileme, či je lepšie počkať na dokonalého kandidáta, alebo brať, čo prišlo…

Marta Fabiánová, TCC online

Litva sa stala významným hráčom v európskom e-commerce. Tento rast podporujú priaznivé podmienky, inovatívne podnikanie a digitálne zdatné obyvateľstvo. Litva má najvyšší podiel online podnikov v EÚ, pričom 95 % obyvateľov má prístup na internet a míňa v priemere 800 EUR ročne na online nákupy. K úspechu prispela aj vládna politika, ktorá podporuje inovácie a startupy. Litva ponúka ideálne podmienky pre firmy vďaka svojej polohe, kvalifikovanej pracovnej sile a nízkym nákladom. Spotrebitelia profitujú z väčšieho výberu a konkurencieschopných cien.

Adobe Express, aplikácia na úpravu fotiek a videí, teraz obsahuje doplnok TikTok Symphony Assistant. Tento nástroj umožňuje prístup k viac ako miliónu skladieb z komerčnej hudobnej knižnice TikTok, čo zjednoduší ozvučovanie videí. Social media manažéri ocenia prístup k rozsiahlej hudobnej knižnici, jednoduché udeľovanie licencií, kreatívne šablóny, videá a obrázky z Adobe Stocku, návody na osvedčené postupy pre TikTok a analýzy úspešných reklám a hashtagov.

Minulý týždeň sme bližšie predstavili shoppable videá – alebo inak povedané – interaktívne videá. Divákom umožňujú priamy nákup zobrazených produktov. Až 81 % marketérov verí v jeho pozitívny vplyv na predaj. Interaktivita shoppable videí zvyšuje angažovanosť a konverzie, poskytuje bezproblémový nákupný zážitok a zlepšuje zákaznícku skúsenosť. Na tvorbu kvalitných videí je potrebná integrácia nákupných funkcií, storyboard, dôveryhodný obsah a emocionálny prejav.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Web Summit je prestížna technologická konferencia, ktorá sa koná každoročne v Lisabone a priťahuje tisíce návštevníkov, vrátane technologických odborníkov, startupov, investorov a politických lídrov. Každý rok sa jej zúčastní viac ako 70 000 ľudí. Podujatie je známe aj ako platforma pre startupy, ktoré tu môžu prezentovať svoje nápady a nadväzovať kontakty s investormi, keďže networking je kľúčovou súčasťou konferencie. Andrej Sopka z agentúry Targetovo priniesol článok o tom, prečo tam ísť a ako sa tam dostať za lepší peniaz.

Reklamy v komentároch na Reddite budú viditeľnejšie. Platforma chce zvýšiť ich atraktivitu a zapojenie reklám. Vylepšené Conversation Ads budú obsahovať väčšie mediálne prvky a lepšie umiestnenie v diskusiách, čím vytvoria pútavejšie reklamy. Reddit tiež zlepšuje tlačidlá CTA v carouseloch na zvýšenie interakcie.

Instagram zaviedol novinku Creator Insights, ktorá uľahčí spoluprácu s tvorcami. Tento nástroj poskytuje firmám prehľad o výkonnosti účtu tvorcu za posledných 30 dní, vrátane rastu počtu sledovateľov, dosahu a miery zapojenia. Tvorcovia môžu tieto dáta zdieľať s firmami, podobne ako v Instagram Creator Marketplace, ktorý zatiaľ funguje len v USA.

V Bratislave udelili ocenenia Orange Podcast roka 2024. Absolútnym víťazom sa druhý rok po sebe stal satirický podcast Piatoček od denníka SME. Nováčikom roka sa stal podcast Mafiánsky štát z portálu Aktuality.sk. Najlepší video podcast získal ocenenie Klapka a stal sa ním Ťažký týždeň s Jakubom Gulíkom. Slovenské podcasty súťažili v desiatich kategóriách, pričom víťazi boli vybraní na základe bodov od poroty a hlasov od verejnosti.

  • V kategórii Profit pre najlepší biznisový podcast zvíťazila Ekonómia ľudskou rečou Martina Lindáka.
  • V kategórii Pokrok pre najlepší populárno-náučný podcast vyhrala Sandra Sviteková s podcastom Dejepis Inak.
  • Kategória Rozhľad hľadala najlepší spravodajsko-publicistický podcast. Cenu si odniesla Zuzana Kovačič Hanzelová za Rozhovory ZKH.
  • V kategórii Ľudia sa zamerali na najlepší spoločenský podcast – zvíťazila Ľudskosť Barbory Marekovej.
  • Najlepším podcastom v kategórii zdravie vyhrala Sexuálna výchova od Michaely Dhiman a Denisa Kendyho.
  • V kategórii Impulz, ktorá zastrešuje šport, opäť zvíťazil futbalový podcast VAR.
  • V kategórii Ateliér pre najlepší umelecký podcast vyhral podcast Trochu inak s Adelou od Adely Vinczeovej.
  • Ocenenie za humor a zábavu sa udeľovalo v kategórii s názvom Vypínač. Prvý sa umiestnil satirický podcast Piatoček, ktorý je, ako sme spomenuli, zároveň aj Miláčikom, teda získal najviac diváckych hlasov.
  • Kategória Zo života pre najlepší voľnočasový podcast ocenila projekt Digitálni rodičia, ktorého autormi sú Barbora Okruhľanská a Peter Šebo​.
  • Najlepší naratívny podcast sa hľadal v kategórii Story. Víťazstvo obhájil podcast Vražedné psyché.

Ak vám v zozname chýbal podcast Ecommerce Bridge a tento obsah vnímate ho ako užitočný, dajte o ňom vedieť ďalej. Potešíte nás. 😊

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Všetky videá na Facebooku sa menia na Reels
5 min. čítanie

Všetky videá na Facebooku sa menia na Reels

Platforma zavádza zmenu, ktorá zásadne ovplyvní spôsob, akým milióny ľudí zdieľajú videá. Facebook sa rozhodol zjednodušiť koncept videa a oznámil, že v priebehu najbližších mesiacov sa každé nahrané video automaticky zmení na Reels. Už žiadne rozhodovanie medzi formátmi – všetko sa zjednocuje. Pozrime sa, čo táto zmena znamená pre tvorcov obsahu.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak nie v rozpočtoch
5 min. čítanie

In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak nie v rozpočtoch

Kto z nás si aspoň raz nekrátil čakanie hrou v mobile? V roku 2025 patria digitálne hry – či už na telefóne, konzole alebo počítači – medzi najobľúbenejšie formy trávenia času online. Z pohľadu reklamy sú však stále nedocenené. Hoci mladšie generácie strávia nad hrami desiatky minút denne, značky im venujú len zlomok svojich rozpočtov. […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
isklad mení pravidlá hry v e-commerce: Prináša inovácie, ktoré pomôžu e-shopom prežiť nápor globálnych hráčov 
7 min. čítanie

isklad mení pravidlá hry v e-commerce: Prináša inovácie, ktoré pomôžu e-shopom prežiť nápor globálnych hráčov 

Kvôli tlaku globálnych hráčov z Ázie a rozmachu online trhovísk sa prostredie e-commerce v strednej Európe dynamicky mení. Mnohým internetovým obchodom hrozí zánik a v hre ostáva ten, kto sa prispôsobí. Rozhodujúcou konkurenčnou výhodou sa stáva logistika. isklad, technologický líder medzi fulfillment centrami, preto prichádza s prelomovými inováciami, ktoré môžu zamiešať karty celému odvetviu.

Alexander Jančo Alexander Jančo
Business development director (interim), Isklad
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+