2 min. čítanie

Litva sa stala lídrom v európskom sektore e-commerce

Litva predbehla mnohé konkurenciu v EÚ a stala sa významným hráčom na európskej scéne e-commerce. Tento posun predstavuje významný vývoj, ktorý má dôsledky pre podniky aj spotrebiteľov.

Litva sa stala lídrom v európskom sektore e-commerce
Zdroj: Depositphotos

Čo je teda hnacou silou prudkého nárastu online nakupovania? Odpoveď nájdeme v kombinácii priaznivých podmienok, inovatívneho podnikania a digitálne zdatného obyvateľstva. Vďaka vysoko rozvinutej infraštruktúre je Litva schopná poskytovať bezproblémové online nakupovanie, ktorému sa mnohé iné krajiny nevyrovnajú.

Ako uvádza správa EMBANK: „Správa do roku 2024 poukazuje aspoň na jednu oblasť, v ktorej sa Európa môže vyrovnať Litve. Litva má najvyšší podiel online podnikov spomedzi všetkých krajín EÚ (39 %). Litva teraz predstihla Švédsko (38 %) a Dánsko (37 %), zatiaľ čo Rumunsko a Luxembursko majú najnižšie preferencie elektronického obchodu (po 13 %).“

Litovský e-commerce však nie je len o technológiách, ale aj o ľuďoch. Trh online obchodu v tejto krajine sa vyznačuje vysokou úrovňou digitálnej gramotnosti obyvateľov, pričom 95 % obyvateľov má prístup na internet. Online nakupujúci v krajine míňajú v priemere 800 EUR na osobu ročne.

Rozhodujúcu úlohu pri úspechu e-commerce v Litve zohrala vládna politika. Poskytovaním daňových stimulov a podporou iniciatív, ktoré podporujú inovácie, vláda podporila rast startupov a podnikanie. To viedlo k vzniku nových platforiem e-commerce, z ktorých mnohé získali medzinárodné uznanie.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Rozmach e-commerce v Litve predstavuje príležitosti na expanziu a rast. Vďaka svojej strategickej polohe medzi západnou Európou a východom ponúka krajina ideálne centrum pre spoločnosti, ktoré chcú preniknúť na obrovský spotrebiteľský trh v regióne. Okrem toho je Litva vďaka vysokokvalifikovanej pracovnej sile a konkurencieschopným nákladom na pracovnú silu atraktívnou destináciou pre investície.

Výhody pocítia aj spotrebitelia. Vďaka širokej ponuke produktov za konkurencieschopné ceny si môžu online nakupujúci užívať väčšie pohodlie a flexibilitu. Rozširovanie e-commerce podporuje aj hospodársku súťaž medzi maloobchodníkmi, čo podporuje inovácie a zlepšuje služby zákazníkom.

Prvenstvo Litvy v e-commerce je dôkazom pokrokového prístupu krajiny k digitálnemu obchodovaniu. Keďže sa podniky a spotrebitelia naďalej prispôsobujú tomuto rýchlo sa vyvíjajúcemu prostrediu, Litva je pripravená zostať lídrom v európskom sektore elektronického obchodu aj v nasledujúcich rokoch.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Neprijatie vlastného tela ovplyvňuje nákupné správanie Čechov
3 min. čítanie

Neprijatie vlastného tela ovplyvňuje nákupné správanie Čechov

Hoci módne trendy do určitej miery formujú módne preferencie spotrebiteľov, najnovší výskum GLAMI Fashion (Re)search ukazuje, že pri nákupe oblečenia stále prevládajú stereotypy, a to ako z hľadiska štandardov krásy a postavy, tak aj veku. V dôsledku toho tretina Čechov radšej vynecháva letné aktivity, aby neodhalila svoje telo, a tretina Čechov nad 55 rokov pociťuje […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+