2 min. čítanie

Litva sa stala lídrom v európskom sektore e-commerce

Litva predbehla mnohé konkurenciu v EÚ a stala sa významným hráčom na európskej scéne e-commerce. Tento posun predstavuje významný vývoj, ktorý má dôsledky pre podniky aj spotrebiteľov.

Litva sa stala lídrom v európskom sektore e-commerce
Zdroj: Depositphotos

Čo je teda hnacou silou prudkého nárastu online nakupovania? Odpoveď nájdeme v kombinácii priaznivých podmienok, inovatívneho podnikania a digitálne zdatného obyvateľstva. Vďaka vysoko rozvinutej infraštruktúre je Litva schopná poskytovať bezproblémové online nakupovanie, ktorému sa mnohé iné krajiny nevyrovnajú.

Ako uvádza správa EMBANK: „Správa do roku 2024 poukazuje aspoň na jednu oblasť, v ktorej sa Európa môže vyrovnať Litve. Litva má najvyšší podiel online podnikov spomedzi všetkých krajín EÚ (39 %). Litva teraz predstihla Švédsko (38 %) a Dánsko (37 %), zatiaľ čo Rumunsko a Luxembursko majú najnižšie preferencie elektronického obchodu (po 13 %).“

Litovský e-commerce však nie je len o technológiách, ale aj o ľuďoch. Trh online obchodu v tejto krajine sa vyznačuje vysokou úrovňou digitálnej gramotnosti obyvateľov, pričom 95 % obyvateľov má prístup na internet. Online nakupujúci v krajine míňajú v priemere 800 EUR na osobu ročne.

Rozhodujúcu úlohu pri úspechu e-commerce v Litve zohrala vládna politika. Poskytovaním daňových stimulov a podporou iniciatív, ktoré podporujú inovácie, vláda podporila rast startupov a podnikanie. To viedlo k vzniku nových platforiem e-commerce, z ktorých mnohé získali medzinárodné uznanie.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Rozmach e-commerce v Litve predstavuje príležitosti na expanziu a rast. Vďaka svojej strategickej polohe medzi západnou Európou a východom ponúka krajina ideálne centrum pre spoločnosti, ktoré chcú preniknúť na obrovský spotrebiteľský trh v regióne. Okrem toho je Litva vďaka vysokokvalifikovanej pracovnej sile a konkurencieschopným nákladom na pracovnú silu atraktívnou destináciou pre investície.

Výhody pocítia aj spotrebitelia. Vďaka širokej ponuke produktov za konkurencieschopné ceny si môžu online nakupujúci užívať väčšie pohodlie a flexibilitu. Rozširovanie e-commerce podporuje aj hospodársku súťaž medzi maloobchodníkmi, čo podporuje inovácie a zlepšuje služby zákazníkom.

Prvenstvo Litvy v e-commerce je dôkazom pokrokového prístupu krajiny k digitálnemu obchodovaniu. Keďže sa podniky a spotrebitelia naďalej prispôsobujú tomuto rýchlo sa vyvíjajúcemu prostrediu, Litva je pripravená zostať lídrom v európskom sektore elektronického obchodu aj v nasledujúcich rokoch.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Slovenský e-commerce v Q3: Slabé leto zachránil septebmer
4 min. čítanie

Slovenský e-commerce v Q3: Slabé leto zachránil septebmer

Slovenský e-commerce si v tomto roku udržuje jednociferný rast. Po predchádzajúcich dvoch štvrťrokoch tohto roku sa podarilo udržať pozitívny trend aj v tom treťom, ktorý skončil s rastom tržieb 3 % v porovnaní s predchádzajúcim rokom. E-commerce však mohol dosiahnuť lepší výsledok, ak by nedošlo k spomaleniu záujmu zákazníkov o nákupy v hlavných kategóriách produktov, ako je napríklad spotrebná elektronika. Skokanom kvartálu je zrnková […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+