Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január udalosť už prebehla
Žilina
13. Február udalosť už prebehla
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
3 min. čítanie

Britský prieskum zisťoval, čo urobiť pre to, aby ste získali pozitívne recenzie

Udržať si pozitívnu online reputáciu je síce veľmi dôležité, ale každopádne to nemôžeme považovať za jednoduchú disciplínu.

Britský prieskum zisťoval, čo urobiť pre to, aby ste získali pozitívne recenzie
Zdroj: Depositphotos

Na dnešnom digitálnom trhu majú hodnotenia zákazníkov významný vplyv na nákupné rozhodnutia spotrebiteľov. Potvrdil to aj nedávny prieskum spoločnosti Capital on Tap – podľa prieskumu 46 % Britov odradí od nákupu výrobku alebo služby zlá recenzia.

Prieskum sa uskutočnil na vzorke 1002 bežných spotrebiteľov v Spojenom kráľovstve v mesiaci apríl 2024.

Prieskum ďalej skúmal aj dôvody, prečo zákazníci zanechajú negatívne recenzie. Ako by sa dalo očakávať, najčastejším dôvodom je nespokojnosť s kvalitou produktu alebo služby. Až 72 % respondentov uviedlo, že by zanechali negatívnu recenziu, ak by sa stretli s nízkou kvalitou.

SLEDUJTE TENTO OBSAH Ako podcast

Okrem toho, zákazníci vnímajú rozdiel, akému typu podniku recenziu dávajú. Minimálne britská vzorka prieskumu ukázala, že je o niečo zhovievavejšia voči malým podnikom v porovnaní s väčšími spoločnosťami – zlá celková skúsenosť vedie 69 % zákazníkov k tomu, aby zanechali negatívnu spätnú väzbu v prípade národných spoločností a 66 % v prípade malých podnikov.

Motivácia k pozitívnym hodnoteniam

Kritizovať je ľahko, pochváliť už ťažšie – pozná to asi každý biznis, ktorý pracuje s ľuďmi. Je možné zákazníkov motivovať, aby sa vyjadrili aj vtedy, keď ško všetko podľa plánov? V tomto prieskume 84 % respondentov uviedlo, že by zanechali dobré hodnotenie, ak by mali pocit, že dostali dobrú odmenu. V tesnom závese je kvalitný zákaznícky servis – ten povzbudí až 83 % ľudí k tomu, aby zanechali pozitívne hodnotenie.

Samozrejme, výnimočný zážitok a vysoká kvalita produktov a služieb zostáva najlepšou stratégiou na získanie pozitívnych recenzií.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Alex Miles, prevádzkový riaditeľ spoločnosti Capital on Tap, zdôrazňuje dvojitý vplyv recenzií na správanie spotrebiteľov. Upozorňuje, že aj jediné zlé hodnotenie môže ovplyvniť nákupy ďalších zákazníkov:

„Negatívne recenzie môžu mať jednoznačne veľký vplyv na správanie spotrebiteľov. V našom prieskume sa ukázalo, že 11 % ľudí by si nekúpilo výrobok alebo nevyužili službu, ak má online hodnotenie nižšie ako päť hviezdičiek.“

Hlavne to nekomplikovať

Recenzie zákazníkov sú dôležité obzvlášť v e-commerce, kde nakupujúci nie je v priamom kontakte s produktom. Je to jednak silný nástroj, ktorý ovplyvňuje rozhodnutia spotrebiteľov a na druhej strane formuje povesť podniku.

Pochopením faktorov, ktoré podmieňujú pozitívne aj negatívne recenzie, sa môžu podniky lepšie orientovať na digitálnom trhu a zlepšiť svoje vzťahy so zákazníkmi.

Miles odporúča podnikom, aby vnímali negatívne recenzie ako príležitosť na zlepšenie a zapojenie zákazníkov. Riešením sťažností sa nielen vyriešia problémy, ale zároveň sa preukáže profesionalita a snaha o spokojnosť zákazníkov. Odporúča tiež aktívne podporovať recenzie. Zanechať hodnotenie by nemal byť komplikovaný proces a s dobrým community managementom zákazníci pocítia, že ich spätná väzba nevyšla nazmar a firma si ju váži.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?
5 min. čítanie

Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?

Zákazníci sú náročnejší než kedykoľvek predtým. Očakávajú rýchlosť, pohodlie a zároveň osobný prístup. Ak chcete osloviť zákazníkov, nestačí len predávať – oplatí sa budovať vzťahy a prinášať hodnotu, inak riskuje stratu lojality. Prieskum zákazníckej skúsenosti KPMG Customer Experience Excellence 2024 odhaľuje, ktoré faktory dnes rozhodujú o úspechu značiek a ako sa im prispôsobiť. Aké ponaučenia […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+