Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Prešov
6. Marec už čoskoro
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
3 min. čítanie

Britský prieskum zisťoval, čo urobiť pre to, aby ste získali pozitívne recenzie

Udržať si pozitívnu online reputáciu je síce veľmi dôležité, ale každopádne to nemôžeme považovať za jednoduchú disciplínu.

Britský prieskum zisťoval, čo urobiť pre to, aby ste získali pozitívne recenzie
Zdroj: Depositphotos

Na dnešnom digitálnom trhu majú hodnotenia zákazníkov významný vplyv na nákupné rozhodnutia spotrebiteľov. Potvrdil to aj nedávny prieskum spoločnosti Capital on Tap – podľa prieskumu 46 % Britov odradí od nákupu výrobku alebo služby zlá recenzia.

Prieskum sa uskutočnil na vzorke 1002 bežných spotrebiteľov v Spojenom kráľovstve v mesiaci apríl 2024.

Prieskum ďalej skúmal aj dôvody, prečo zákazníci zanechajú negatívne recenzie. Ako by sa dalo očakávať, najčastejším dôvodom je nespokojnosť s kvalitou produktu alebo služby. Až 72 % respondentov uviedlo, že by zanechali negatívnu recenziu, ak by sa stretli s nízkou kvalitou.

SLEDUJTE TENTO OBSAH Ako podcast

Okrem toho, zákazníci vnímajú rozdiel, akému typu podniku recenziu dávajú. Minimálne britská vzorka prieskumu ukázala, že je o niečo zhovievavejšia voči malým podnikom v porovnaní s väčšími spoločnosťami – zlá celková skúsenosť vedie 69 % zákazníkov k tomu, aby zanechali negatívnu spätnú väzbu v prípade národných spoločností a 66 % v prípade malých podnikov.

Motivácia k pozitívnym hodnoteniam

Kritizovať je ľahko, pochváliť už ťažšie – pozná to asi každý biznis, ktorý pracuje s ľuďmi. Je možné zákazníkov motivovať, aby sa vyjadrili aj vtedy, keď ško všetko podľa plánov? V tomto prieskume 84 % respondentov uviedlo, že by zanechali dobré hodnotenie, ak by mali pocit, že dostali dobrú odmenu. V tesnom závese je kvalitný zákaznícky servis – ten povzbudí až 83 % ľudí k tomu, aby zanechali pozitívne hodnotenie.

Samozrejme, výnimočný zážitok a vysoká kvalita produktov a služieb zostáva najlepšou stratégiou na získanie pozitívnych recenzií.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Alex Miles, prevádzkový riaditeľ spoločnosti Capital on Tap, zdôrazňuje dvojitý vplyv recenzií na správanie spotrebiteľov. Upozorňuje, že aj jediné zlé hodnotenie môže ovplyvniť nákupy ďalších zákazníkov:

„Negatívne recenzie môžu mať jednoznačne veľký vplyv na správanie spotrebiteľov. V našom prieskume sa ukázalo, že 11 % ľudí by si nekúpilo výrobok alebo nevyužili službu, ak má online hodnotenie nižšie ako päť hviezdičiek.“

Hlavne to nekomplikovať

Recenzie zákazníkov sú dôležité obzvlášť v e-commerce, kde nakupujúci nie je v priamom kontakte s produktom. Je to jednak silný nástroj, ktorý ovplyvňuje rozhodnutia spotrebiteľov a na druhej strane formuje povesť podniku.

Pochopením faktorov, ktoré podmieňujú pozitívne aj negatívne recenzie, sa môžu podniky lepšie orientovať na digitálnom trhu a zlepšiť svoje vzťahy so zákazníkmi.

Miles odporúča podnikom, aby vnímali negatívne recenzie ako príležitosť na zlepšenie a zapojenie zákazníkov. Riešením sťažností sa nielen vyriešia problémy, ale zároveň sa preukáže profesionalita a snaha o spokojnosť zákazníkov. Odporúča tiež aktívne podporovať recenzie. Zanechať hodnotenie by nemal byť komplikovaný proces a s dobrým community managementom zákazníci pocítia, že ich spätná väzba nevyšla nazmar a firma si ju váži.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Aukcie unikátnych .sk domén pokračujú od 15. januára
1 min. čítanie

Aukcie unikátnych .sk domén pokračujú od 15. januára

Dňa 15. januára spúšťa spoločnosť SK-NIC druhé kolo aukcií 1- a 2-znakových .sk domén! Domény ako a.sk, 1.sk alebo bb.sk už majú majiteľa po prvom kole. 0.sk, x.sk, at.sk a ďalšie však ešte zostávajú v hre do ďalších aukcií. Pozrite si zoznam domén, z ktorých budeme vyberať v najbližšom kole.  Nezmeškajte príležitosť byť majiteľom unikátnej […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Slovenský e-commerce konečne v zelených číslach. Rok 2024 narástol o 6 %
3 min. čítanie

Slovenský e-commerce konečne v zelených číslach. Rok 2024 narástol o 6 %

Internetové nákupy na Slovensku po dvoch rokoch korekcie znovu narástli, a to o výrazných +6 %. Kľúčový posledný kvartál dosiahol dokonca rast až +7 %, čo potvrdilo predvianočné dohady, že Slováci nebudú na Vianociach šetriť. Prekvapivým skokanom roka sú solárne zostavy, ktoré medziročne narástli o neuveriteľných +1137 %. Kam sa uberal slovenský e-commerce  v roku […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+