Banská Bytrica
2. Október udalosť už prebehla
Trenčín
23. Október udalosť už prebehla
Poprad
6. November udalosť už prebehla
Bratislava ⭐
3. December Streda 17:00
Žilina
22. Január už čoskoro
Prešov
12. Február už čoskoro
Nitra
5. Marec už čoskoro
Michalovce
26. Marec už čoskoro
Zvolen
16. Apríl už čoskoro
Trnava
7. Máj už čoskoro
Bardejov
11. Jún už čoskoro
Košice
24. September už čoskoro
Trenčín
8. Október už čoskoro
Poprad
22. Október už čoskoro
Banská Bystrica
12. November už čoskoro
⭐ Bratislava
3. December už čoskoro
3 min. čítanie

Britský prieskum zisťoval, čo urobiť pre to, aby ste získali pozitívne recenzie

Udržať si pozitívnu online reputáciu je síce veľmi dôležité, ale každopádne to nemôžeme považovať za jednoduchú disciplínu.

Britský prieskum zisťoval, čo urobiť pre to, aby ste získali pozitívne recenzie
Zdroj: Depositphotos

Na dnešnom digitálnom trhu majú hodnotenia zákazníkov významný vplyv na nákupné rozhodnutia spotrebiteľov. Potvrdil to aj nedávny prieskum spoločnosti Capital on Tap – podľa prieskumu 46 % Britov odradí od nákupu výrobku alebo služby zlá recenzia.

Prieskum sa uskutočnil na vzorke 1002 bežných spotrebiteľov v Spojenom kráľovstve v mesiaci apríl 2024.

Prieskum ďalej skúmal aj dôvody, prečo zákazníci zanechajú negatívne recenzie. Ako by sa dalo očakávať, najčastejším dôvodom je nespokojnosť s kvalitou produktu alebo služby. Až 72 % respondentov uviedlo, že by zanechali negatívnu recenziu, ak by sa stretli s nízkou kvalitou.

SLEDUJTE TENTO OBSAH Ako podcast

Okrem toho, zákazníci vnímajú rozdiel, akému typu podniku recenziu dávajú. Minimálne britská vzorka prieskumu ukázala, že je o niečo zhovievavejšia voči malým podnikom v porovnaní s väčšími spoločnosťami – zlá celková skúsenosť vedie 69 % zákazníkov k tomu, aby zanechali negatívnu spätnú väzbu v prípade národných spoločností a 66 % v prípade malých podnikov.

Motivácia k pozitívnym hodnoteniam

Kritizovať je ľahko, pochváliť už ťažšie – pozná to asi každý biznis, ktorý pracuje s ľuďmi. Je možné zákazníkov motivovať, aby sa vyjadrili aj vtedy, keď ško všetko podľa plánov? V tomto prieskume 84 % respondentov uviedlo, že by zanechali dobré hodnotenie, ak by mali pocit, že dostali dobrú odmenu. V tesnom závese je kvalitný zákaznícky servis – ten povzbudí až 83 % ľudí k tomu, aby zanechali pozitívne hodnotenie.

Samozrejme, výnimočný zážitok a vysoká kvalita produktov a služieb zostáva najlepšou stratégiou na získanie pozitívnych recenzií.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Alex Miles, prevádzkový riaditeľ spoločnosti Capital on Tap, zdôrazňuje dvojitý vplyv recenzií na správanie spotrebiteľov. Upozorňuje, že aj jediné zlé hodnotenie môže ovplyvniť nákupy ďalších zákazníkov:

„Negatívne recenzie môžu mať jednoznačne veľký vplyv na správanie spotrebiteľov. V našom prieskume sa ukázalo, že 11 % ľudí by si nekúpilo výrobok alebo nevyužili službu, ak má online hodnotenie nižšie ako päť hviezdičiek.“

Hlavne to nekomplikovať

Recenzie zákazníkov sú dôležité obzvlášť v e-commerce, kde nakupujúci nie je v priamom kontakte s produktom. Je to jednak silný nástroj, ktorý ovplyvňuje rozhodnutia spotrebiteľov a na druhej strane formuje povesť podniku.

Pochopením faktorov, ktoré podmieňujú pozitívne aj negatívne recenzie, sa môžu podniky lepšie orientovať na digitálnom trhu a zlepšiť svoje vzťahy so zákazníkmi.

Miles odporúča podnikom, aby vnímali negatívne recenzie ako príležitosť na zlepšenie a zapojenie zákazníkov. Riešením sťažností sa nielen vyriešia problémy, ale zároveň sa preukáže profesionalita a snaha o spokojnosť zákazníkov. Odporúča tiež aktívne podporovať recenzie. Zanechať hodnotenie by nemal byť komplikovaný proces a s dobrým community managementom zákazníci pocítia, že ich spätná väzba nevyšla nazmar a firma si ju váži.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Sociálne siete ovládli objavovanie produktov. YouTube, TikTok a Instagram tvoria 60 % všetkých hľadaní
2 min. čítanie

Sociálne siete ovládli objavovanie produktov. YouTube, TikTok a Instagram tvoria 60 % všetkých hľadaní

Firmy investujú 90 % svojich SEO rozpočtov do Googlu, no zákazníci hľadajú inde. Analýza 1,5 miliardy vyhľadávaní od agentúry Rise at Seven ukazuje, že Google má už len 34,5 % z celkového objemu vyhľadávania. Zvyšok je zásluha YouTubu, TikToku a Instagramu.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge Europe
Chcete uspieť na severskom trhu? Zistite, čo je pre škandinávcov najdôležitejšie pri nákupe zo zahraničia
3 min. čítanie

Chcete uspieť na severskom trhu? Zistite, čo je pre škandinávcov najdôležitejšie pri nákupe zo zahraničia

Až 78 % zákazníkov v severských krajinách za posledný rok urobilo nákup v zahraničí. Počet oproti minulému roku vzrástol o štyri percentuálne body. Výsledky priniesla jesenná správa PostNord E-commerce in the Nordics 2025. Najobľúbenejšou destináciou zostáva Čína s 30 % podielom. Hlavným dôvodom je jednoznačne cena – uvádza ju viac než polovica nakupujúcich.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge Europe