Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január udalosť už prebehla
Žilina
13. Február udalosť už prebehla
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
5 min. čítanie

Týždenný sumár: Mamut.cz v insolvencii a Biedronka smeruje na Slovensko

Dnes sa v rámci noviniek zo sféry ecommerce pozrieme na rastúci Decathlon, dozviete sa, ktorej kategórii by sa na Amazone malo najviac dariť v najbližšom období a o firme Dedoles prišiel porozprávať priamo jej zakladateľ Jaroslav Chrapko. 

Týždenný sumár: Mamut.cz v insolvencii a Biedronka smeruje na Slovensko

Prehľad noviniek

Podoba centier európskych a amerických miest sa mení. Maloobchodné prevádzky odchádzajú vplyvom ecommerce do obchodných centier a hlavné ulice miest zaplavujú tzv. dark stores. Distribučné centrá pre super rýchle dodávky potravín a ďalšieho tovaru dráždia ľudí, ktorí v centrách miest bývajú a sťažujú sa na hluk či preťaženú dopravu kuriérov. Francúzsky najvyšší správny súd napr. rozhodol, že dark stores sú sklady a umožnil tak radnici vykázať tieto prevádzky za hranice obytných zón. 

Slovenská internetová reklama minulý rok spomalila s medziročným rastom 2,5 percenta. Do internetovej reklamy na Slovensku sa v minulom roku investovalo 189 miliónov eur. Oproti historicky najsilnejšiemu roku 2021, keď reklama posilnila o 35 % ide o drastický pokles, ale výkonná riaditeľka IAB Slovakia Dáša Kaplerová uvádza, že podobný rast ako v roku 2021 už slovenská reklama nezažije. Za 2. polrok 2022 dokonca reklamné investície v online medziročne klesli, konkrétne o 3,4 %. IAB Slovakia to zdôvodňuje ekonomicko-politickou situáciou a jej vplyvom na spotrebiteľské správanie a rozpočty zadávateľov.

Športová značka Decathlon rastie a hospodárske výsledky za minulý rok sú dobré. Francúzsky predajca dokázal zvýšiť obrat  o 12 % na 15,4 mld. Internetový predaj  predstavoval 17 % celkového obratu. To je výrazne viac ako pred pandémiou, kedy online predaj sa na celkových tržbách podieľal 8 percentami. 

zdroj: Decathlon

Týždenný podcast UPdate

Ak predávate na platforme Amazon, spoločnosť Insider Intelligence zverejnila predikcie kategórií, ktoré v najbližšom období porastú. Najväčší podiel získa Amazon najmä v oblasti zdravotnej a osobnej starostlivosti. Ďalšou kategóriou je spotrebná elektronika vrátane počítačov, kancelárske vybavenie, oblečenie a vybavenie domácnosti. Za zmienku stojí aj to, že vo viacerých krajinách sveta, bola celosvetovo najobľúbenejšou kategóriou medzi predajcami na Amazone kategória domácnosť a kuchyňa.

Populárna platforma eBay vyvíja novú funkciu pre obchodníkov. Jej cieľom je uľahčiť predaj prostredníctvom sociálnych sietí. Predajcovia a značky budú môcť odteraz vytvárať príspevky na týchto platformách priamo z obchodného účtu. eBay prepojí účet obchodníka s účtami na sociálnych sieťach Facebook, Instagram, Twitter a Pinterest. Nový nástroj uľahčí predajcom časovo efektívnu prácu a zároveň osloví viac potenciálnych kupujúcich.

Prinášame vám jeden z najzaujímavejších rozhovorov za posledné obdobie. V našom štúdiu Ecommerce Bridge sme privítali Jara Chrapka, zakladateľa firmy Dedoles. Jaro nám priblížil príbeh značky, ktorá sa stala virálnou a zaznamenala extrémne rýchly rast. V tomto rozhovore sa občas reže do živého. Pozrieme sa na dôvody problémov, do ktorých sa Dedoles po veľkom raste dostal a dozviete sa informácie, ktoré doteraz nikto nezverejnil. Jarovi Chrapkovi ďakujeme za úprimnosť a pripomíname, že celý rozhovor nájdete na ecommercebridge.sk. 

Jaro Chrapko, Dedoles

zdroj: Jaro Chrapko, founder Dedoles

Zara stavia v Zaragoze centrálny sklad na vrátenie tovaru. Nové logistické centrum spoločnosti Inditex bude mať rozlohu viac ako 240 000 metrov štvorcových a jeho prvá fáza by mala byť dokončená koncom tohto mesiaca. Centralizácia umožní spoločnosti Inditex ušetriť náklady na dopravu a skladovanie, keďže vrátené produkty sa budú spracovávať a skladovať na jednom mieste. Ide o celosvetovo najväčšie logistické centrum spoločnosti. Výstavba bude stáť 80 miliónov eur a centrum vytvorí takmer 3000 pracovných miest. 

E-shop Mamut.cz podal insolvenčný návrh. Prevádzkovateľ Mammoth s.r.o. priznal  päťdesiat veriteľov a celkové záväzky vo výške takmer dvoch miliárd Kč. Spoločnosť Mammoth nakupovala mobilné telefóny a počítače od dodávateľov T-Mobile a J&T Leasing, ktoré potom ďalej predávala alebo prenajímala. Viaceré okolnosti obchodov vykazujú pochybné praktiky a prípadom sa zaoberá už aj polícia.

Na Slovensko smeruje veľký potravinový diskont. Poľská sieť supermarketov Biedronka by na Slovensku mohla výrazne zvýšiť konkurenciu reťazcom a hlavne stlačiť cenu potravín, ktoré pravidelne rastú. Firma je momentálne jedným z najpopulárnejších poľských reťazcov. Má 3 300 predajní so 70-tisíc zamestnancami. Zatiaľ nie je známe, či firma bude chcieť na našom trhu pôsobiť pod originálnym názvom Biedronka.

Skinners, výrobca barefootovej obuvi z Brna, pokračuje v zahraničnej expanzii. Po úspešnom vstupe na nemecký trh sa teraz vydáva za oceán. V USA vznikne vlastná dcérska spoločnosť Skinners Technologies LLC so sídlom vo Wyomingu. Za svojho logistického partnera si vybrali českú spoločnosť ShipMonk. Tej sa na americkom trhu darí a predajcovi obuvi zabezpečí poskytovanie komplexných služieb pre amerických zákazníkov. 

zdroj: Skinners, Michaela Steinhauser a Petr Walker

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Rýchlovky:

Online predajca spodnej bielizne Astratex má nového obchodného riaditeľa. Stal sa ním Daniel Naxera, ktorý na novovytvorenú pozíciu prichádza z Alzy. 

Netflix sa spojil so spoločnosťou Lacoste, aby vytvoril spoluprácu v oblasti oblečenia inšpirovanú ôsmimi populárnymi seriálmi vrátane “Bridgertonu”, “Stranger Things” a “Lupina”. 

IKEA začína poskytovať v USA dizajnérske služby na mieru. Zákazníkom vyhľadá dizajnéra, ktorý im počas troch online individuálnych stretnutí načrtne vysnívaný dizajn. Následný nákup, dodávku ako aj inštaláciu tovaru im zabezpečí partnerská služba TaskRabbit. 

Pilulka dosiahla za rok 2022 konsolidované tržby takmer 2,5 miliardy českých korún, čo je v prepočte viac ako 106 miliónov eur. Prekonala tak tržby rekordného roku 2021.  Väčšinu tržieb doposiaľ Pilulka generuje na českom a slovenskom trhu.

USA čelia vážnej pandémií v oblasti duševného zdravia. Walmart preto spúšťa rozsiahle vzdelávanie pre svojich zamestnancov.  “Kurz duševného zdravia na pracovisku” budú viesť lekári zo spoločnosti Lyra Health, ktorá je známa vzdelávaním v oblasti rizík duševného zdravia na pracovisku.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?
5 min. čítanie

Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?

Zákazníci sú náročnejší než kedykoľvek predtým. Očakávajú rýchlosť, pohodlie a zároveň osobný prístup. Ak chcete osloviť zákazníkov, nestačí len predávať – oplatí sa budovať vzťahy a prinášať hodnotu, inak riskuje stratu lojality. Prieskum zákazníckej skúsenosti KPMG Customer Experience Excellence 2024 odhaľuje, ktoré faktory dnes rozhodujú o úspechu značiek a ako sa im prispôsobiť. Aké ponaučenia […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+