
Ovplyvní konkurencia ceny potravín?
Nič nezrýchľuje na Slovensku infláciu viac ako rast cien potravín, a preto veľa politikov volá po ich regulácii. Väčší efekt však môže priniesť rozširovanie konkurencie medzi predajcami. O to viac môže Slovákov tešiť fakt, že o vstupe na tunajší trh nahlas uvažuje najväčšia poľská sieť supermarketov Biedronka.
O týchto úvahách informujú poľské servery Puls Biznesu a Business Insider a aj taliansky server špecializovaný na potravinárstvo Italianfood news.
„Slovensko je krajina susediaca s Poľskom a má podobnú nákupnú kultúru. Veľa Slovákov prekračuje hranice a prichádza do Poľska za nákupmi do Biedronky, preto zvažujeme naše investície práve v tejto krajine,“ uviedol pre ItalianFOOD.net generálny riaditeľ Biedronky Jeronimo Martins Luis Araujo s tým, že investičný proces je už na Slovensku spustený a prvé kroky sú podniknuté.
„Uvažujeme o rozvoji nášho obchodného modelu v inej krajine, ktorou by mohlo byť Slovensko. Ako pri každom biznis projekte jeho spusteniu predchádza fáza podrobného prieskumu trhu a analýzy, v ktorej sa momentálne nachádzame. O finálnych rozhodnutiach budeme informovať v budúcnosti,“ reagoval na podrobnejšie otázky aj pre Denník E riaditeľ pre komunikáciu a trvalo udržateľný rozvoj Biedronky Arkadiusz Mierzwa.
Biedronka by na Slovensku mohla konkurovať hlavne Lidlu, no aj iným reťazcom ako Tesco či Kaufland. Firma je momentálne jedným z najpopulárnejších poľských reťazcov. Má 3 300 predajní so 70-tisíc zamestnancami.