
Komplexné služby zabezpečí ShipMonk
Skinners chce za prvý rok v USA predať desiatky tisíc párov a zamerať sa na udržateľný rast. Za svojho logistického partnera si vybrali českú spoločnosť ShipMonk. Tej sa na americkom trhu darí a predajcovi obuvi zabezpečí poskytovanie komplexných služieb pre amerických zákazníkov. Založením dcérskej spoločnosti Skinners Technologies LLC bude možné obsluhovať trh na miestnej úrovni a ponúkať zákazníkom B2B a B2C všetky potrebné služby.
“Hľadali sme partnera, ktorý by bol kvalitný, flexibilný a znalý amerického trhu. Príbeh spoločnosti ShipMonk dobre poznám, rovnako ako ľudí, ktorí za ňou stoja, a som rád, že môžeme využiť služby českej spoločnosti, ktorej filozofia je veľmi blízka tej našej. Verím, že o niekoľko rokov budeme jedným z najväčších partnerov ShipMonku,” dodáva Michaela Steinhauserová, spoluzakladateľka spoločnosti Skinners.
“Spolupráca so Skinners nás teší aj preto, že Miša a Petra poznám osobne a ich príbeh je mi blízky. Obdivujeme odhodlanie, s akým sa vrhli do zahraničnej expanzie, a sme radi, že im vďaka našim skúsenostiam a zázemiu môžeme pomôcť preraziť na tak náročnom trhu, akým sú Spojené štáty,” dodáva zakladateľ spoločnosti ShipMonk Jan Bednár.

Zdroj: Walker Petr, Skinners
Dodávky z Európy boli príliš komplikované
Okrem vlastného e-shopu spoločnosti Skinners.cc sa o predaj koncovým zákazníkom postarajú aj obchody Amazonu a maloobchodných partnerov. Vďaka skladom v Pensylvánii a plneniu pod krídlami spoločnosti ShipMonk sa výrazne zjednoduší logistika, ktorá sa doteraz spoliehala na dodávky z Európy. To so sebou prinášalo vysoké náklady a horšiu zákaznícku skúsenosť v dôsledku dlhých dodacích lehôt a komplikovaného vrátenia tovaru.
“Vďaka pokrytiu, ktoré má spoločnosť ShipMonk v USA, môžeme zákazníkom ponúknuť rýchle doručenie a v rámci našej expanzie upustiť od modelu doručovania z Európy, ktorý by bol finančne neudržateľný,” dodáva marketingový riaditeľ spoločnosti Skinners Michal Presse.
Miestna pobočka v podobe novej dcérskej spoločnosti Skinners bude sídliť vo Wyomingu a Joey Barbera sa stane novým Country Managerom pôsobiacim v Kalifornii. V priebehu prvého roka by spoločnosť Skinners chcela v USA dosiahnuť predaj 50 až 60 tisíc párov, podobne ako na českom trhu. Postupne by sa mal podiel predaja z amerického trhu zvyšovať a rásť ambicióznym, ale stále udržateľným tempom.
Štyri tony topánok v hodnote 35 miliónov
Spoločnosť Skinners už v rámci príprav odoslala do USA štyri tony tovaru v hodnote 35 miliónov Kč a plánuje investovať ďalšie milióny do propagácie značky, pričom obe tieto investície si financuje sama. Prvé modely ponožiek boli americkým zákazníkom a potenciálnym partnerom predstavené v januári na výstave Outdoor Retailer v Salt Lake City.
Práve tu značka ako jediný český zástupca upútala pozornosť novinárov a ukázala potenciál, ktorý český priekopník barefoot obuvi dokáže využiť. Spoločnosť Skinners má za sebou úspešný rok 2022, keď jej tržby dosiahli 100 miliónov Kč. Spoločnosť obslúžila celkovo 32 000 zákazníkov, pričom medzi najsilnejšie trhy mimo Českej republiky patrilo v minulom roku Nemecko, Rakúsko a Švajčiarsko s približne 18 000 objednávkami.