Košice
19. Október udalosť už prebehla
Poprad
9. November udalosť už prebehla
Bardejov
25. Január už čoskoro
Žilina
15. Február už čoskoro
Prešov
7. Marec už čoskoro
Trnava
28. Marec už čoskoro
Lučenec
18. Apríl už čoskoro
Liptovský Mikuláš
9. Máj už čoskoro
Nitra
30. Máj už čoskoro
Košice
3. Október už čoskoro
Banská Bystrica
24. Október už čoskoro
Poprad
14. November už čoskoro
Bratislava
28. November už čoskoro
2 min. čítanie

Predávate cez Amazon? Toto sú kategórie, ktoré čaká nárast predaja

Amazon pokračuje v boji o získanie podielu na trhu. V nasledujúcich dvoch rokoch spoločnosť zaznamená silný rast predaja okrem iného v kategóriách zdravia a osobnej starostlivosti a potravín a nápojov. Prinášame predikciu spoločnosti Insider Intelligence.

Predávate cez Amazon? Toto sú kategórie, ktoré čaká nárast predaja

Kategória zdravotnej a osobnej starostlivosti

Najväčší podiel získa Amazon najmä v oblasti zdravotnej a osobnej starostlivosti. V budúcnosti bude táto kategória pre Amazon pravdepodobne dôležitá, pretože nielenže rýchlo rastie, ale podiel Amazonu na predaji je v porovnaní s ostatnými kategóriami stále relatívne nízky. Okrem toho obchodný model spoločnosti Amazon, ktorý spočíva v rýchlej a bezplatnej doprave (pozn.bez minimálnej objednávky pre členov programu Prime), je pre zákazníkov v tejto kategórii ideálny. Tržby z predaja produktov pre zdravie a osobnú starostlivosť vzrastú z 33,2 % v tomto roku na 34,7 % v roku 2024, čo predstavuje rast o 1,5 %.  

Podiel spoločnosti Amazon na online predaji počítačov a spotrebnej elektroniky sa zatiaľ blíži k 50 % a do roku 2024 vzrastie o 0,4 %. Podľa Insider Intelligence sa očakáva, že tržby v tejto kategórii tento rok prekročia 88 miliárd USD, čo je viac ako dvojnásobok predpokladaných tržieb elektronického obchodu spoločnosti Apple (41,6 miliardy USD) a viac ako päťnásobok tržieb spoločnosti Best Buy (15,68 miliardy USD).

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Kategória kancelárskeho vybavenia a potrieb zaznamená na budúci rok nárast o 0,4 %, oblečenie a doplnky o 0,7 % a vybavenie domácnosti o 0,9 %, čím sa, ako už bolo spomenuté, kategória zdravia a osobnej starostlivosti stane kategóriou, v ktorej Amazon zaznamená najväčší nárast predaja.

Za zmienku stojí aj to, že podľa štúdie, ktorú spoločnosť Jungle Scout uskutočnila v období od decembra 2022 do januára 2023 vo viacerých krajinách sveta, bola celosvetovo najobľúbenejšou kategóriou medzi predajcami na trhovisku Amazonu kategória domácnosť a kuchyňa. Konkrétne 35 % respondentov uviedlo, že majú na predaj tieto typy výrobkov. Na druhom mieste sa umiestnila kategória krásy a osobnej starostlivosti, zatiaľ čo TOP 3 uzatvárali oblečenie, obuv a šperky.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+