
Kategória zdravotnej a osobnej starostlivosti
Najväčší podiel získa Amazon najmä v oblasti zdravotnej a osobnej starostlivosti. V budúcnosti bude táto kategória pre Amazon pravdepodobne dôležitá, pretože nielenže rýchlo rastie, ale podiel Amazonu na predaji je v porovnaní s ostatnými kategóriami stále relatívne nízky. Okrem toho obchodný model spoločnosti Amazon, ktorý spočíva v rýchlej a bezplatnej doprave (pozn.bez minimálnej objednávky pre členov programu Prime), je pre zákazníkov v tejto kategórii ideálny. Tržby z predaja produktov pre zdravie a osobnú starostlivosť vzrastú z 33,2 % v tomto roku na 34,7 % v roku 2024, čo predstavuje rast o 1,5 %.
Podiel spoločnosti Amazon na online predaji počítačov a spotrebnej elektroniky sa zatiaľ blíži k 50 % a do roku 2024 vzrastie o 0,4 %. Podľa Insider Intelligence sa očakáva, že tržby v tejto kategórii tento rok prekročia 88 miliárd USD, čo je viac ako dvojnásobok predpokladaných tržieb elektronického obchodu spoločnosti Apple (41,6 miliardy USD) a viac ako päťnásobok tržieb spoločnosti Best Buy (15,68 miliardy USD).
Kategória kancelárskeho vybavenia a potrieb zaznamená na budúci rok nárast o 0,4 %, oblečenie a doplnky o 0,7 % a vybavenie domácnosti o 0,9 %, čím sa, ako už bolo spomenuté, kategória zdravia a osobnej starostlivosti stane kategóriou, v ktorej Amazon zaznamená najväčší nárast predaja.
Za zmienku stojí aj to, že podľa štúdie, ktorú spoločnosť Jungle Scout uskutočnila v období od decembra 2022 do januára 2023 vo viacerých krajinách sveta, bola celosvetovo najobľúbenejšou kategóriou medzi predajcami na trhovisku Amazonu kategória domácnosť a kuchyňa. Konkrétne 35 % respondentov uviedlo, že majú na predaj tieto typy výrobkov. Na druhom mieste sa umiestnila kategória krásy a osobnej starostlivosti, zatiaľ čo TOP 3 uzatvárali oblečenie, obuv a šperky.