2 min. čítanie

Predávate cez Amazon? Toto sú kategórie, ktoré čaká nárast predaja

Amazon pokračuje v boji o získanie podielu na trhu. V nasledujúcich dvoch rokoch spoločnosť zaznamená silný rast predaja okrem iného v kategóriách zdravia a osobnej starostlivosti a potravín a nápojov. Prinášame predikciu spoločnosti Insider Intelligence.

Predávate cez Amazon? Toto sú kategórie, ktoré čaká nárast predaja

Kategória zdravotnej a osobnej starostlivosti

Najväčší podiel získa Amazon najmä v oblasti zdravotnej a osobnej starostlivosti. V budúcnosti bude táto kategória pre Amazon pravdepodobne dôležitá, pretože nielenže rýchlo rastie, ale podiel Amazonu na predaji je v porovnaní s ostatnými kategóriami stále relatívne nízky. Okrem toho obchodný model spoločnosti Amazon, ktorý spočíva v rýchlej a bezplatnej doprave (pozn.bez minimálnej objednávky pre členov programu Prime), je pre zákazníkov v tejto kategórii ideálny. Tržby z predaja produktov pre zdravie a osobnú starostlivosť vzrastú z 33,2 % v tomto roku na 34,7 % v roku 2024, čo predstavuje rast o 1,5 %.  

Podiel spoločnosti Amazon na online predaji počítačov a spotrebnej elektroniky sa zatiaľ blíži k 50 % a do roku 2024 vzrastie o 0,4 %. Podľa Insider Intelligence sa očakáva, že tržby v tejto kategórii tento rok prekročia 88 miliárd USD, čo je viac ako dvojnásobok predpokladaných tržieb elektronického obchodu spoločnosti Apple (41,6 miliardy USD) a viac ako päťnásobok tržieb spoločnosti Best Buy (15,68 miliardy USD).

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Kategória kancelárskeho vybavenia a potrieb zaznamená na budúci rok nárast o 0,4 %, oblečenie a doplnky o 0,7 % a vybavenie domácnosti o 0,9 %, čím sa, ako už bolo spomenuté, kategória zdravia a osobnej starostlivosti stane kategóriou, v ktorej Amazon zaznamená najväčší nárast predaja.

Za zmienku stojí aj to, že podľa štúdie, ktorú spoločnosť Jungle Scout uskutočnila v období od decembra 2022 do januára 2023 vo viacerých krajinách sveta, bola celosvetovo najobľúbenejšou kategóriou medzi predajcami na trhovisku Amazonu kategória domácnosť a kuchyňa. Konkrétne 35 % respondentov uviedlo, že majú na predaj tieto typy výrobkov. Na druhom mieste sa umiestnila kategória krásy a osobnej starostlivosti, zatiaľ čo TOP 3 uzatvárali oblečenie, obuv a šperky.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Vrátenie tovaru v Nemecku sa drží na 11 %
2 min. čítanie

Vrátenie tovaru v Nemecku sa drží na 11 %

Pre e-commerce hráčov je výzva nájsť balanc medzi ústretovosťou voči zákazníkom a udaržaním vratiek v rozumnej hladine. Online nakupujúci v Nemecku vracajú 11 % svojich nákupov, ako ukázal prieskum, nemeckého digitálneho združenia Bitkom.

Prečítať článok
Český zákazník začína byť opäť lojálny, o to zložitejšie však je si jeho dôveru získať
4 min. čítanie

Český zákazník začína byť opäť lojálny, o to zložitejšie však je si jeho dôveru získať

Česká e-commerce sa po dvoch rokoch červených čísel opäť nadychuje. Zákazníci však boli nútení prispôsobiť inflácii svoje rozpočty a nákupné zvyklosti – a mnoho nových návykov si uchovajú aj tento rok, keď očakávajú reálny rast miezd. Skip Pay v rámci svojho panelu pravidelne nakupujúcich zákazníkov analyzoval spotrebiteľské správanie – zákazníci sú pripravení byť opäť lojálni, […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+