2 min. čítanie

Online predaj spoločnosti Decathlon predstavuje 17 % celkových tržieb

Decathlon naďalej rastie. Medziročný nárast tržieb predstavoval 12 %. Online predaj mierne klesol, ale od roku 2019 sa viac ako zdvojnásobil. 

Online predaj spoločnosti Decathlon predstavuje 17 % celkových tržieb
Zdroj: Depositphotos

Decathlon hospodáril so ziskom

Napriek nestabilnému globálnemu hospodárskemu a geopolitickému kontextu, dosiahol Decathlon v roku 2022 dobré výsledky. Podľa generálnej riaditeľky Barbary Martin Coppola dokázal francúzsky predajca zvýšiť obrat  o 12 % na 15,4 mld. Internetový predaj  predstavoval 17 % celkového obratu. To je výrazne viac ako pred pandémiou (8 % v roku 2019), ale menej ako 21 % v roku 2021.

Pod čiarou má Decathlon o niečo vyšší čistý zisk: 923 miliónov eur v porovnaní s 913 miliónmi eur v roku 2021. 

Decathlon má v súčasnosti 1 571 predajní v 69 krajinách a zamestnáva približne 105 000 pracovníkov. Maloobchodný predajca plánuje v tomto roku pokračovať v digitalizácii, ale aj viac sa zamerať na obehové hospodárstvo. Secondhandový tovar už predáva v 44 krajinách. Okrem toho spoločnosť sa zaviazala znížiť svoju uhlíkovú stopu, 23 % predaných výrobkov pochádzalo z ekologických materiálov.

Týždenný podcast UPdate

Nové dlhodobé ambície

Koncom roka 2022 spoločnosť Decathlon predstavila svoju novú dlhodobú ambíciu umožniť ľuďom na celom svete využívať fyzické, emocionálne a sociálne výhody športu. 

Táto ambícia vychádza z hodnôt spoločnosti: vitality, veľkorysosti, zodpovednosti a autenticity. Keďže šport je univerzálnou hodnotou, cieľom spoločnosti Decathlon je umožniť ľuďom, aby mohli športovať vlastným spôsobom bez ohľadu na svoju úroveň, fyzickú kondíciu alebo ciele a zároveň využívať jeho výhody.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Spoločnosť Mediam Group by Aleph sa stala oficiálnym obchodným zástupcom Google Ads na Slovensku
4 min. čítanie

Spoločnosť Mediam Group by Aleph sa stala oficiálnym obchodným zástupcom Google Ads na Slovensku

Mediam Group, súčasť Aleph, globálnej siete digitálnych expertov, oznámila svoju novú pozíciu oficiálneho obchodného zástupcu pre Google Ads na Slovensku a v Maďarsku. Cieľom strategického partnerstva medzi firmami Google a Aleph je poskytovať lokálnu podporu firmám na Slovensku. Spolupráca tak doplní prebiehajúcu priamu správu portfólia klientov spoločnosťou Google.

Michal Haman Michal Haman
Client Partner v Aleph Slovensko
Instagramové príspevky sa zobrazujú vo výsledkoch Google vyhľadávania
3 min. čítanie

Instagramové príspevky sa zobrazujú vo výsledkoch Google vyhľadávania

10. júla 2025 nastala významná zmena pre e-commerce značky, ktoré využívajú Instagram. Vaše príspevky o produktoch, zákulisný obsah či recenzie zákazníkov sa teraz môžu objaviť vo výsledkoch vyhľadávania na Googli – aj vtedy, keď daný používateľ nemá Instagram a vôbec vás nesleduje.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge Europe