Decathlon hospodáril so ziskom
Napriek nestabilnému globálnemu hospodárskemu a geopolitickému kontextu, dosiahol Decathlon v roku 2022 dobré výsledky. Podľa generálnej riaditeľky Barbary Martin Coppola dokázal francúzsky predajca zvýšiť obrat o 12 % na 15,4 mld. Internetový predaj predstavoval 17 % celkového obratu. To je výrazne viac ako pred pandémiou (8 % v roku 2019), ale menej ako 21 % v roku 2021.
Pod čiarou má Decathlon o niečo vyšší čistý zisk: 923 miliónov eur v porovnaní s 913 miliónmi eur v roku 2021.
Decathlon má v súčasnosti 1 571 predajní v 69 krajinách a zamestnáva približne 105 000 pracovníkov. Maloobchodný predajca plánuje v tomto roku pokračovať v digitalizácii, ale aj viac sa zamerať na obehové hospodárstvo. Secondhandový tovar už predáva v 44 krajinách. Okrem toho spoločnosť sa zaviazala znížiť svoju uhlíkovú stopu, 23 % predaných výrobkov pochádzalo z ekologických materiálov.
Nové dlhodobé ambície
Koncom roka 2022 spoločnosť Decathlon predstavila svoju novú dlhodobú ambíciu umožniť ľuďom na celom svete využívať fyzické, emocionálne a sociálne výhody športu.
Táto ambícia vychádza z hodnôt spoločnosti: vitality, veľkorysosti, zodpovednosti a autenticity. Keďže šport je univerzálnou hodnotou, cieľom spoločnosti Decathlon je umožniť ľuďom, aby mohli športovať vlastným spôsobom bez ohľadu na svoju úroveň, fyzickú kondíciu alebo ciele a zároveň využívať jeho výhody.