Košice
19. Október udalosť už prebehla
Poprad
9. November udalosť už prebehla
Bratislava
5. December udalosť už prebehla
Bardejov
25. Január udalosť už prebehla
Žilina
15. Február udalosť už prebehla
Trnava
26. Marec už čoskoro
Zvolen
18. Apríl už čoskoro
Liptovský Mikuláš
9. Máj už čoskoro
Nitra
30. Máj už čoskoro
Košice
3. Október už čoskoro
Banská Bystrica
24. Október už čoskoro
Poprad
7. November už čoskoro
Bratislava
28. November už čoskoro
7 min. čítanie

Týždenný sumár 5/2024: Najväčšie vydavateľstvo stiahlo hudbu z TikToku, v Nemecku poklesli online predaje, X prináša ďalšie kontroverzie

Temu rozširuje svoje pôsobenie. Predstavujeme novinky na YouTube pre tvorcov. Ako premeniť starších či fyzicky hendikepovaných návštevníkov na verných zákazníkov?

Týždenný sumár 5/2024: Najväčšie vydavateľstvo stiahlo hudbu z TikToku, v Nemecku poklesli online predaje, X prináša ďalšie kontroverzie

Miliardár Elon Musk je kritizovaný za svoje kontroverzné príspevky a prístup k moderovaniu obsahu na platforme X. Len nedávno sa sieťou šírili pornografické materiály generované umelou inteligenciou s hviezdou Taylor Swift. Kým sa pôvodný zdroj obsahu podarilo zastaviť, obrázky dosiahli viac ako 27 miliónov zobrazení a 260 000 lajkov.

Smutné je, že speváčka v tom nie je sama. Sieťou sa šíri aj obsah spojený so sexuálnym zneužívaním detí. Spoločnosť preto nedávno oznámila budovanie nového moderátorského centra v Texase, kde na to vyčlenili 100 zamestnancov.

Okrem toho sa potvrdilo, že na platforme úradujú dezinformační boti. Niet divu, že inzerenti zo siete buď zastavujú reklamné kampane, alebo úplne odchádzajú.

V reakcii na pokles marže X zvažuje ďalší kontroverzný krok, a to sprístupnenie obsahu pre dospelých. Či sa X pustí do konkurencie OnlyFans, je otázne. Zatiaľ lepí dieru v rozpočte inou kontroverziou. Platforma nedávno podpísala zmluvu so stávkovou spoločnosťou o zobrazovaní hazardných kurzov v streame. Ide teda o ďalší pochybný prvok, ktorému sa ostatné sociálne médiá v minulosti vyhýbali.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Medzinárodné online trhovisko Temu plánuje rozšíriť svoje pôsobenie. Už v marci tohto roku pridá do siete predajcov zo Spojených štátov a neskôr sa rozrastie aj o európskych predajcov. Čínske trhovisko podniká intenzívne kroky v snahe konkurovať iným e-commerce gigantom ako Amazon a eBay. Prvé kroky do Európy Temu urobilo už minulý rok, keď otvorili kanceláriu v Írsku a sprístupnili aplikáciu v holandčine. Aktuálne funguje na modeli dropshippingu, kde sa výrobky dodávajú priamo od výrobcov spotrebiteľom, pričom všetci predajcovia sú z Číny. To by sa malo zmeniť už čoskoro. Podľa správ z Číny Temu 15. marca rozšíri svoje trhovisko o predajcov z USA a neskôr k tomu pridá aj Európu.

Európsky akt o prístupnosti pre digitálne produkty a služby bude od 28. júna 2025 povinný. Výnimku budú mať malé firmy do 10 zamestnancov a s obratom menej ako 2 mil. EUR. Každopádne, prístupnosťou webu by ste sa mali zaoberať už teraz. Môže vám totiž priniesť konkurenčnú výhodu a premeniť starších či fyzicky hendikepovaných návštevníkov na verných zákazníkov. Viac tému priblížil Robo Háger z agentúry ui42.

SLEDUJTE TENTO OBSAH Ako podcast

Hudba na TikToku sa s príchodom nového mesiaca značne obmedzila. Môže za to spor s Universal Music Group. Tá TikToku vyčíta nedostatočnú kompenzáciu pre svojich umelcov a autorov. TikTok momentálne ponúka len približne 1 % z celkových príjmov Universal Music a navrhuje kompenzačné podmienky, ktoré výrazne zaostávajú za trhovou hodnotou hudobného obsahu. Spoločnosť ďalej pripomienkuje, že TikTok nerieši problémy autorských práv a odmieta riešenia v oblasti umelých inteligencií a online bezpečnosti. Podľa vydavateľa ich prístup k používaniu AI ohrozuje autorské honoráre ľudských umelcov. Universal Music Group tak od februára prestal poskytovať licencie na obsah pre služby TikTok a TikTok Music. Spoločnosť je lídrom v hudobnej zábave – zastrešuje zvučné mená ako Taylor Swift, Billie Eilish, Justin Bieber, BTS či Selena Gomez, ktorá bola zhodou okolností za minulý rok najúspešnejšou interprétkou na TikToku. Ak na platforme narazíte na videá, ktoré použili hudbu z vydavateľstva, zobrazí sa hláška “tento zvuk nie je k dispozícii” alebo “zvuk odstránený kvôli autorským právam”.

Pri prechode na open-source riešenie existuje stále veľa mýtov, no pravda je inde. V spoločnosti Wame sa snažia klientov v tejto oblasti vzdelávať a vyvracať mýty, aby sa podobne nezmysly nešírili ďalej. O tom, čo všetko je potrebné zvážiť pri prechode na open-source systém, o výbere hostingu a ďalších zaujímavých témach nám v štúdiu Ecommerce Bridge porozprával Mário Babej, CEO & account manager Wame.

Mário Babej z Wame

Nedávna štúdia ukázala, že viac ako polovica malých a stredných podnikov v Británii nemá marketingový akčný plán. Mnoho z nich nemá dokonca ani podnikateľský plán. Väčšina respondentov vo Veľkej Británii nevedela určiť, ako marketing prispieva k dosahovaniu obchodných cieľov. Len tretina uviedla, že má marketingový plán s pravidelnými aktivitami. Mnoho podnikov vykonáva “náhodné marketingové aktivity,” ktoré neprispievajú k dosahovaniu obchodných cieľov.

V Nemecku poklesli online predaje. Celkový hrubý predaj tovaru klesol o takmer 12 % na necelých 80 mld. eur, pričom podiel e-commerce na celkovom maloobchode sa znížil na 10 %. Klesajúca tendencia prvýkrát presiahla dvojciferné číslo. Rast digitálnych služieb, ako napríklad rezervácie dovoleniek, spomalil na 13 % a celkové tržby elektronického obchodu neprekročili 100 miliárd eur. Očakáva sa, že nemecký e-commerce dosiahne svoje dno v priebehu tohto roka.

Spoločnosť Meta chce zistiť ako sociálne siete vplývajú na používateľov. Spojila sa s americkým výskumným centrom a spustili skúšobný program, kde budú zdieľať údaje zo sociálnych médií na štúdiu ohľadom well-beingu. Cieľom je lepšie porozumieť tomu, ako rôzne podnety ovplyvňujú psychickú pohodu ľudí.  Treba dodať, že tento typ výskumu nie je pre Metu novinkou. Dáta používateľov sa bežne využívali až do škandálu z roku 2018. Tím spoločnosti Cambridge Analytica vtedy zneužil údaje od Facebooku, ktoré boli pôvodne určené pre akademický výskum na univerzite v Cambridge. Tieto údaje neskôr predali politickým skupinám, ktoré ich využili s cieľom ovplyvniť výsledky volieb. Po prevalení bola spoločnosť nútená zvýšiť bezpečnostné opatrenia a prerušiť prakticky všetky výskumné projekty. Kto vie, čo sa z výsledkov dozvieme teraz.

Pri Mete ešte ostaneme. Šéf Instagramu, Adam Mosseri, oznámil pridanie zoznamu Trending Topics do aplikácie Threads. Sám je však voči prínosom tejto a ďalších funkcií, o ktorých sa hovorí, skeptický. Mosseri vo svojom vyjadrení zdôrazňuje, že hoci sú nové funkcie ako zoznamy, možnosť editovania, trending kanál a hashtagy žiadané, nevníma ich ako prioritu pre aktuálnu fázu vývoja aplikácie Threads. Threads sa v decembri minulého roka stala 4. Najsťahovanejšou aplikáciou v obchode Apple App Store. Celkovo zaznamenala 12 miliónov nových stiahnutí. Práve v tom období vstúpila na európsky trh.

V dynamickom odvetví, ako je e-commerce, sa vypláca staviť na budovanie značky. Trendy sa však menia a kto chce uspieť, musí držať krok s dobou. Andrej Mitáš zo spoločnosti Galton Brands pre vás spísal 5 bodov ako na efektívne budovanie e-commerce značky.

Januárová Mudrovačka sa niesla v znamení sveta bez cookies súborov. So Štefanom sme prebrali aj témy ako umelá inteligencia, dôležitosť vlastnej domény, vratky online objednávok a prebrali sme aj rozdiel medzi online trhoviskami a e-shopmi.

Michal a Štefan sa znovu vyjadrovali k zaujímavým témam.

Obľúbená videoplatforma YouTube s novým rokom potešila komunitu tvorcov a predstavila 4 vylepšenia. Napríklad karta Research bola doteraz k dispozícii iba v mobilných aplikáciách YouTube. Teraz ju tvorcovia môžu využiť aj na desktope. K tomu pribudli dizajnové úpravy a ďalšie vylepšenia na zobrazovanie vyhľadávaní. Platforma tiež vylepšila analytiku playlistov, zobrazenie Community clips a zjednodušila prednostné zverejňovanie videí pre prémiových členov komunity.

Prvá tohtoročná konferencia Ecommerce Bridge LIVE odštartovala v Bardejove. V článku sme priniesli report – snažili sme sa zhrnúť to čo najkratšie, ale Bardejov prekonal všetky očakávania. ďakujeme všetkým, ktorí prispeli k skvelému štartu slovenskej šnúry e-commerce podujatí. Bolo to skvelé a vypredať prvý event v roku je pre nás znamenie, že slovenský e-commerce žije aj v regiónoch.

Najbližšie pokračujeme už 15.2. v Žiline! Nenechajte si ujsť prednášky od značiek ako je Lidl, dabl., nabbi, Blueweb či Pošta bez hraníc. Buďte pri tom a pýtajte sa rečníkov na to, na čo vás zaujíma. Kto príde osobne, zažije aj panelovú diskusiu so všetkými rečníkmi a môže si zasúťažiť o štedré poukazy od Zľavomatu alebo o marketingové knihy z Dognetu. Ak je pre vás Žilina ďaleko, stále si môžete pozrieť live stream úplne zadarmo. Stačí sa zaregistrovať, tak šup na náš web a využite to už teraz.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Počet e-shopov v Česku rastie. Od januára ich pribudlo o tretinu viac ako vlani
3 min. čítanie

Počet e-shopov v Česku rastie. Od januára ich pribudlo o tretinu viac ako vlani

V januári zaznamenala česká e-commerce scéna výrazný nárast počtu nových internetových obchodov, pričom ich počet medziročne vzrástol o 30 %. Segment hobby sa tento rok dostal na prvé miesto s 18 % podielom nových e-shopov. Za ním nasledujú dlhodobo obľúbené kategórie oblečenia a potravín. Odborníci v poslednom období zaznamenali aj zvýšený záujem majiteľov kamenných obchodov […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Ako sme na tom so sledovaním televízie?
2 min. čítanie

Ako sme na tom so sledovaním televízie?

S novým obsahom sa možnosti trávenia času pred televíznymi obrazovkami rozširujú. YouTube je najsledovanejšia streamovacia služba v USA, ukazuje správa spoločnosti Nielsen. Táto platforma zároveň kraľuje sledovaniu na televíznych obrazovkách s 8,6 % a druhé miesto zastáva Netflix.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+