2 min. čítanie

TikTok stíchne. Zajtra odíde z platformy najväčšia hudobná spoločnosť

Spoločnosti sa nedohodli na podmienkach novej zmluvy. Universal Music Group tak prestane poskytovať licencie na obsah pre služby TikTok a TikTok Music.

TikTok stíchne. Zajtra odíde z platformy najväčšia hudobná spoločnosť
Zdroj: Depositphotos

Universal Music Group (UMG) je lídrom v hudobnej zábave – zaoberá sa nahrávaním, vydávaním, merchandisingom a audiovizuálnym obsahom. Zastrešuje zvučné mená ako Taylor Swift, Biliie Eilish, Justin Bieber, BTS či Selena Gomez, ktorá bola zhodou okolností za minulý rok najúspešnejšou interprétkou na TikToku.

UMG však TikToku vytýka nedostatočnú kompenzáciu pre svojich umelcov a autorov. TikTok momentálne ponúka len približne 1 % z celkových príjmov UMG a navrhuje kompenzačné podmienky, ktoré výrazne zaostávajú za trhovou hodnotou hudobného obsahu. “V konečnom dôsledku sa TikTok snaží vybudovať podnik založený na hudbe bez toho, aby za ňu platil primeranú hodnotu,” uvádza spoločnosť.

“Podmienky nášho vzťahu so spoločnosťou TikTok sú stanovené v zmluve, ktorá vyprší 31. januára 2024. V diskusiách o predĺžení zmluvy sme na nich naliehali v troch zásadných otázkach – primeraná kompenzácia pre našich umelcov a autorov piesní, ochrana ľudských umelcov pred škodlivými účinkami umelej inteligencie a online bezpečnosť používateľov TikToku,” uvádza UMG v otvorenom liste umelcom, kde vysvetľuje svoje dôvody odchodu z platformy.

Spoločnosť UMG pripomienkuje, že TikTok nerieši problémy autorských práv a odmieta riešenia v oblasti umelých inteligencií a online bezpečnosti. Podľa vydavateľa ich prístup k používaniu AI ohrozuje autorské honoráre ľudských umelcov.

TikTok rovnako vyjadril svoje stanovisko: “Je smutným sklamaním, že spoločnosť Universal Music Group uprednostnila vlastnú chamtivosť pred záujmami svojich umelcov a autorov piesní. Napriek falošnému rozprávaniu a rétorike spoločnosti Universal je faktom, že sa rozhodla odísť od silnej podpory platformy s viac ako miliardou používateľov, ktorá slúži ako bezplatný propagačný a objavný prostriedok pre ich talenty. TikTok dokázal uzavrieť dohody “artist-first” s každou inou značkou a vydavateľstvom. Je zrejmé, že samoúčelné konanie spoločnosti Universal nie je v najlepšom záujme umelcov, autorov piesní a fanúšikov.”

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+