Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január udalosť už prebehla
Žilina
13. Február udalosť už prebehla
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

Britské podniky by potrebovali viac marketingovej stratégie. Ako sú na tom Slováci?

Nedávna štúdia ukázala, že viac ako polovica malých a stredných podnikov v Británii nemá marketingový akčný plán. Väčšina z nich nemá dokonca ani podnikateľský plán. Na podobnú tému sa zamerali aj slovenské agentúry.

Britské podniky by potrebovali viac marketingovej stratégie. Ako sú na tom Slováci?
Zdroj: Depositphotos

Hoci výsledky SME firiem v Spojenom kráľovstve naznačujú určité trendy a výzvy, nejde o priamu porovnateľnosť so slovenským prieskumom. Metodika v Británii zahŕňala ankety medzi 1 988 osobami s rozhodovacou právomocou v oblasti marketingu a bola špecificky prispôsobená pre štúdium konkrétnej situácie v Spojenom kráľovstve.

Na miestnu vzorku sa zameral nedávny prieskum slovenskej agentúry Go4insight v spolupráci s marketingovým štúdiom nonoyes. “Prieskum Všetko, čo vieme o marketingu rastúcich SME firiem sme zrealizovali metódou online v období august až október 2023 na vzorke 204 respondentov. Cieľovou skupinou boli rastúce SME firmy (s medziročným rastom minimálne 5 percent za posledné 3 roky) a dotazník vyplnili ich kompetentní zástupcovia. Prieskum prináša unikátne zistenia o využívaní marketingu týchto firiem na Slovensku,” uviedol Július Filo pre Stratégie.

Väčšina respondentov vo Veľkej Británii nevedela určiť, ako marketing prispieva k dosahovaniu obchodných cieľov. Len tretina uviedla, že má marketingový plán s pravidelnými aktivitami. Mnoho podnikov vykonáva “náhodné marketingové aktivity,” ktoré neprispievajú k dosahovaniu obchodných cieľov.

Ako ukazuje graf slovenského prieskumu, systematický prístup k marketingu vyznáva 32 % firiem.

Zdroj: strategie.hnonline.sk

Len 27 % britských respondentov si stanovilo jasné ciele pri využívaní špecializovaných marketingových služieb, ako sú agentúry. Ak sa pozrieme na výsledky slovenských SME firiem, agentúry využíva len 7 % opýtaných.

Zdroj: strategie.hnonline.sk

Pete Jakob, marketingový riaditeľ spoločnosti Marketing Centre, ktorá stojí za britským prieskumom, zhodnotil, že nedostatok strategického obchodného a marketingového plánovania je veľkým problémom:

“Nedostatok strategického obchodného a marketingového plánovania je obrovským problémom pre vedúcich predstaviteľov malých a stredných podnikov v Spojenom kráľovstve, ktorí v podstate robia marketing v tme. Dobre vypracovaný obchodný a marketingový plán nie je len plánom, ale aj ochranou pred neistotami, návodom pre firmy na rast a štítom pre celkový obchodný úspech.”

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Zákazníci vyhľadávajú privátne značky čoraz viac
2 min. čítanie

Zákazníci vyhľadávajú privátne značky čoraz viac

V dôsledku rastúceho finančného tlaku spotrebitelia hľadajú cenovo dostupné alternatívy bez toho, aby museli robiť kompromisy v kvalite. To vedie k boomu „dupe“ produktov a privátnych značiek. V roku 2023 dosiahli výdavky na produkty vlastných značiek rekordných 236,6 miliardy dolárov. V neistých ekonomických časoch preto maloobchodníci čoraz viac investujú do privátnych značiek, aby oslovili zákazníkov, […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Effie Awards 2024: Čo spája najúspešnejšie reklamy?
3 min. čítanie

Effie Awards 2024: Čo spája najúspešnejšie reklamy?

Ako môžu značky zaujať v preplnenom reklamnom priestore a dosiahnuť výsledky? Odpoveď hľadajú marketéri na celom svete. Najnovšia analýza Effie Awards Europe 2024 v spolupráci so spoločnosťou Kantar odhaľuje, čo stojí za úspešnými kampaňami. Kreativita totiž nie je len o pútavých vizuáloch – je to strategický nástroj, ktorý dokáže značku odlíšiť, vyvolať emóciu a dlhodobo […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Personalizované produktové odporúčania bez cookies – Product-Level Turtledove
6 min. čítanie

Personalizované produktové odporúčania bez cookies – Product-Level Turtledove

Začiatkom roka 2020 Google prvýkrát oznámil svoj zámer ukončiť podporu cookies tretích strán v prehliadači Chrome. Napriek rôznym zmenám zostáva jedna vec istá: význam cookies tretích strán klesá naprieč väčšinou prehliadačov a tento trend pravdepodobne zasiahne aj Chrome. Tento vývoj znepokojuje marketérov ohľadom budúcnosti personalizovanej a relevantnej reklamy. Dobrou správou je, že sa nemusia obávať. […]

Vladimir Houba Vladimir Houba
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+