2 min. čítanie

Britské podniky by potrebovali viac marketingovej stratégie. Ako sú na tom Slováci?

Nedávna štúdia ukázala, že viac ako polovica malých a stredných podnikov v Británii nemá marketingový akčný plán. Väčšina z nich nemá dokonca ani podnikateľský plán. Na podobnú tému sa zamerali aj slovenské agentúry.

Britské podniky by potrebovali viac marketingovej stratégie. Ako sú na tom Slováci?
Zdroj: Depositphotos

Hoci výsledky SME firiem v Spojenom kráľovstve naznačujú určité trendy a výzvy, nejde o priamu porovnateľnosť so slovenským prieskumom. Metodika v Británii zahŕňala ankety medzi 1 988 osobami s rozhodovacou právomocou v oblasti marketingu a bola špecificky prispôsobená pre štúdium konkrétnej situácie v Spojenom kráľovstve.

Na miestnu vzorku sa zameral nedávny prieskum slovenskej agentúry Go4insight v spolupráci s marketingovým štúdiom nonoyes. “Prieskum Všetko, čo vieme o marketingu rastúcich SME firiem sme zrealizovali metódou online v období august až október 2023 na vzorke 204 respondentov. Cieľovou skupinou boli rastúce SME firmy (s medziročným rastom minimálne 5 percent za posledné 3 roky) a dotazník vyplnili ich kompetentní zástupcovia. Prieskum prináša unikátne zistenia o využívaní marketingu týchto firiem na Slovensku,” uviedol Július Filo pre Stratégie.

Väčšina respondentov vo Veľkej Británii nevedela určiť, ako marketing prispieva k dosahovaniu obchodných cieľov. Len tretina uviedla, že má marketingový plán s pravidelnými aktivitami. Mnoho podnikov vykonáva “náhodné marketingové aktivity,” ktoré neprispievajú k dosahovaniu obchodných cieľov.

Ako ukazuje graf slovenského prieskumu, systematický prístup k marketingu vyznáva 32 % firiem.

Zdroj: strategie.hnonline.sk

Len 27 % britských respondentov si stanovilo jasné ciele pri využívaní špecializovaných marketingových služieb, ako sú agentúry. Ak sa pozrieme na výsledky slovenských SME firiem, agentúry využíva len 7 % opýtaných.

Zdroj: strategie.hnonline.sk

Pete Jakob, marketingový riaditeľ spoločnosti Marketing Centre, ktorá stojí za britským prieskumom, zhodnotil, že nedostatok strategického obchodného a marketingového plánovania je veľkým problémom:

“Nedostatok strategického obchodného a marketingového plánovania je obrovským problémom pre vedúcich predstaviteľov malých a stredných podnikov v Spojenom kráľovstve, ktorí v podstate robia marketing v tme. Dobre vypracovaný obchodný a marketingový plán nie je len plánom, ale aj ochranou pred neistotami, návodom pre firmy na rast a štítom pre celkový obchodný úspech.”

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Ženy ako tichá sila v pozadí marketingových úspechov
6 min. čítanie

Ženy ako tichá sila v pozadí marketingových úspechov

V dnešnom svete, ktorý sa neustále dynamicky mení a rastie, je kľúčové zohľadniť a uznať prínos každej individuálnej skúsenosti a perspektívy. V oblasti marketingu to získava ešte väčší význam, keďže budovanie hlbokých spojení s ľuďmi si vyžaduje empatiu, kreativitu a širší uhol pohľadu. Práve preto je nevyhnutné zdôrazniť silu, ktorá pôsobí v tichosti, mnohí ju […]

Janka Szabová Janka Szabová
Head of Performance
Prečítať článok
Netradičné marketingové kanály pre e-shop
4 min. čítanie

Netradičné marketingové kanály pre e-shop

Asi vás neprekvapí, že získanie nového zákazníka je nákladné, rieši sa to v podstate na každej konferencii pre e-shopy… ale ako nákladné? V Česku podľa dát SmartEmailingu stojí získanie nového zákazníka z tradičných marketingových kanálov 800 – 1000 Kč. Za tradičné marketingové kanály sa považujú PPC systémy, ako napríklad Google Ads a Meta Ads.

Jaroslav Janíček Jaroslav Janíček
Online podnikatel
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+