5 min. čítanie

Týždenný sumár 51: Výsledky prieskumu E-shop Barometer 2023, Reels môžu byť kľúčom k úspechu, Vianoce v USA sa predlžujú a spotrebitelia míňajú rekordné sumy

Dognet priniesol vyhodnotenie uplynulej top sezóny. Po sviatkoch sa do českých e-shopov vráti 7,7 % objednávok, ktoré nesplnili predstavu o ideálnom vianočnom darčeku. Výsledky prieskumu slovenských e-shopov vás prekvapia.

Týždenný sumár 51: Výsledky prieskumu E-shop Barometer 2023, Reels môžu byť kľúčom k úspechu, Vianoce v USA sa predlžujú a spotrebitelia míňajú rekordné sumy

Prehľad noviniek:

Nedávno sme vás vyzývali, aby ste sa zapojili do prieskumu E-shop Barometer 2023. Dúfame, že ste sa zapojili, pretože teraz tu máme výsledky. Ukázalo sa, že aj keď v posledných rokoch e-commerce čelil viacerým výzvam, tohtoročné výsledky sú prekvapivo optimistické. Slovenské e-shopy medziročne rástli, koncom roka dokonca očakávajú vyššie tržby. Za prieskumom E-shop Barometer stojí agentúra ui42 v spolupráci s KPMG. Do 8. ročníka sa zapojila vzorka 107 respondentov. Všetky dôležité čísla a údaje nájdete v našom článku na stránke ecommercebridge.sk. 

Týždenný podcast UPdate

Sviatočné nakupovanie v USA nadobudlo nové rozmery. Vianočná sezóna v USA sa predlžuje a spotrebitelia míňajú rekordné sumy. Nákupné akcie spojené s Black Friday už netrvajú deň, ale firmy ich rozširujú pokojne aj na celý týždeň alebo mesiac. Rôzne prieskumy vykazujú rekordné predvianočné výdavky a zaujímavé trendy. Napríklad jedna zo štúdií ukazuje, že ženy investujú do darčekov viac peňazí aj energie. Ďalšou skupinou, ktorá míňa na vianočné darčeky vysoké sumy, sú mladí rodičia. Čísla dokonca odhalili, že Američania, ktorí trávia Vianoce so svojimi rodinami, majú tendenciu minúť o 53 % viac. Zaujímavé je, že viac ako polovica z nich vníma svoje nadmerné výdavky v roku 2022 ako “mierny až vážny problém”. Viac ako polovica respondentov bude na výdavky využívať kreditnú kartu a mnoho z nich si dokonca navýši zostatky. Obľube sa tešia aj platby Buy now, pay later.

Spoločnosť Emplifi si posvietila na tisíce príspevkov na Facebooku, Instagrame a TikToku. Výsledky analýzy tvrdia, že Reels môžu byť kľúčom k úspechu. Práve instagramové krátke videá Reels momentálne dominujú vo výkonnosti videí a zaznamenali výrazný nárast zobrazení v porovnaní s inými formátmi obsahu. Analýza zahŕňala sesterské profily značiek na Instagrame a TikToku. Ukázalo sa, že dlhšie klipy Reels dosiahli najlepšie výsledky. Napríklad klipy s dĺžkou od 30 do 90 sekúnd dosiahli medián 7 830 zobrazení, čo je výrazne viac ako krátke klipy do 30 sekúnd. Zaujímavé je, že Reels na Instagrame v počte zobrazení prekonali aj TikTok. Facebook zas ukázal, že Reels výrazne prevyšujú bežné videonahrávky – zaznamenali viac ako trojnásobok priemerného počtu zobrazení v porovnaní s iným video obsahom na platforme.

Určite si nenechajte ujsť najnovší rozhovor z nášho štúdia. S Milanom Cidilom zo 6clickz sme rozoberali ako na úspešnú PPC kampaň na sociálnych sieťach v roku 2024. V podcaste prezradí ako sa zmenila práca PPC špecialistov na sociálnych sieťach, aký obsah najlepšie funguje a čo by ste určite nemali v roku 2024 vynechať. 

Milan Cidilo zo 6clickz

Juraj Zaťko z agentúry Birdline bol v našom štúdiu nedávno, tentokrát pre vás pripravil článok s tipmi na úspešnú LinkedIn stratégiu v budúcom roku. V ôsmich bodoch zrozumiteľne popisuje s čím uspejete. Navštívte ecommercebridge.sk a zapracujte na úspešnej stratégii do ďalšieho roku.

Na vzorke takmer tisícky online predajcov v Spojených štátoch sa zaznamenalo medziročné zníženie počtu kybernetických podvodov. Na druhej strane však klesli aj predaje. Dáta sa zameriavajú na Cyber 5 – je to označenie pre obdobie odo Dňa vďakyvzdania do Cyber Monday. Pre maloobchodníkov je to kľúčové obdobie plné predajov a príležitostí na získavanie vianočných tržieb. Počet objednávok sa však medziročne znížil – a to až o 41 %. Jeden z faktorov je, že mnohí online predajcovia zahájili svoje výpredaje a propagačné kampane v rámci Cyber 5 niekoľko týždňov pred samotným Black Friday. 

Po sviatkoch sa do českých e-shopov vráti 7,7 % objednávok, ktoré nesplnili predstavu o ideálnom vianočnom darčeku. Vráteniam dominuje kategória módy, pričom viac ako pätina obuvi sa vrátila späť predajcom. V ostatných segmentoch sú ukazovatele návratnosti takmer desaťkrát nižšie. V prípade drobnej elektroniky, kníh, kozmetiky a potravinových doplnkov tvoria vratky v priebehu roka v priemere stabilne 2,5 % objednávok.

Mnohé e-shopy sa snažia vyjsť v ústrety svojim zákazníkom a zvyčajne predlžujú lehotu na vrátenie darčekov na určitý dátum v januári, teda nad zákonný rámec 14 dní. Tieto kroky sú dôležité z hľadiska budovania vzťahu so zákazníkmi. Bezproblémové vrátenie tovaru totiž prispieva k vyššej lojalite zákazníkov a rastu elektronického obchodu, keďže až jedna tretina príjmov z elektronického obchodu pochádza od lojálnych zákazníkov.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Premýšľate nad expanziou na maďarský trh? Partneri z Growww Digital pripravili článok o tom, na čo si dať pozor, ako postupovať a na čo nezabudnúť.

Ak pociťujete limity kamennej predajne, je najvyšší čas premýšľať nad expanziou do online prostredia. E-shop síce nie je plnohodnotnou náhradou kamennej predajne, no perfektne ju dopĺňa. A pritom vám umožní jednoduchšie posunúť biznis na nový level. Článok od Ivana Cingela z CREATIVE sites odhaľuje 6 dôvodov, prečo rozšíriť kamennú predajňu aj o e-shop. Mimochodom, vedeli ste, že 60 % spotrebiteľom prekáža, ak kamenná predajňa nemá e-shop, no až 74 % spotrebiteľom vadí, ak e-shop nemá kamennú predajňu? Najvyšší potenciál úspechu získavate, keď máte aj internetový obchod, aj vlastnú predajňu.

Dnes tu už niekoľkokrát padlo, že Black Friday je jedným z najväčších a najdôležitejších eventov pre celý e-commerce segment. Inzerenti aj publisheri affiliate siete Dognet sa na toto obdobie chystajú niekedy už koncom septembra. Dognet priniesol vyhodnotenie uplynulej top sezóny a čísla skutočne šokovali. Aj keď trh klesá, ale affiliate sieť hlási medziročný nárast výkonu. V sieti počas celého roku 2023 zaznamenali, že ľudia nakupujú častejšie, ale za menej peňazí, no Black Friday príjemne prekvapil. Priniesol nárast vo všetkých parametroch, a tým si obhájil pozíciu jedného z najpopulárnejších e-commerce eventov. 

Bleskovky z Bridge NOW:

Prihláste sa na odber nášho newslettera a podobné informácie vám neujdú. Každý deň vám pošleme aktuálne informácie, články a odkazy na externé zdroje, ktoré vám prinesú ešte lepší prehľad v e-commerce a marketingu.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Týždenný sumár 23/2024: Sociálne médiá začínajú suplovať vyhľadávače, unikátny produkt priťahuje viac ako cena, otestuje Reel ešte pred zverejnením
6 min. čítanie

Týždenný sumár 23/2024: Sociálne médiá začínajú suplovať vyhľadávače, unikátny produkt priťahuje viac ako cena, otestuje Reel ešte pred zverejnením

Pozrite sa na príklady ako využiť aplikáciu WhatsApp for Business na zvýšenie predajov. Shein začína ponúkať zánovné položky. Zhrnuli sme najzaujímavejšie májové udalosti a pridali k nim vlastný pohľad na vec.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+