Dáta sa zameriavajú na Cyber 5 – je to označenie pre obdobie odo Dňa vďakyvzdania do Cyber Monday. Pre maloobchodníkov je kľúčovým obdobím plným predajov a príležitosťou na získavanie vianočných tržieb.
Spoločnosť ClearSale zistila, že v USA sa od Čierneho piatku do Cyber Monday objem objednávok medziročne znížil – a to až o 41 %. Pokles zaznamenal aj objem objednávok – medziročne o 27 %.
Údaje spoločnosti ClearSale, ktorá poskytuje služby riadenia podvodov a ochrany pred spätným účtovaním, naznačujú, že medzi Black Friday a Cyber Monday sa znížil počet pokusov o podvody. Je pozoruhodné, že hoci údaje ClearSale ukazujú 37 % medziročné zníženie pokusov o podvody, objem objednávok a hodnota objednávok v rovnakej skupine online maloobchodníkov klesli tiež.
Výkonný riaditeľ pre riziká v spoločnosti ClearSale, Bruno Farinelli, zdôraznil, že existuje niekoľko konkrétnych faktorov, ktoré by mohli byť príčinou poklesu objednávok v tomto období. Jeden z týchto faktorov je, že mnohí online predajcovia zahájili svoje výpredaje a propagačné kampane v rámci Cyber 5 niekoľko týždňov, v niektorých prípadoch aj mesiacov, pred samotným víkendom Black Friday.
“Mohlo to rozložiť objem objednávok, ktorý by sa za normálnych okolností uskutočnil počas jedného víkendu, na väčší počet dní. Ďalším veľmi rozumným predpokladom, ktorý by sme mohli vysloviť, je, že v dôsledku spomalenia hospodárskeho rastu a zvýšenia úrokových sadzieb v USA a na celom svete boli zákazníci počas sezónnych nákupov opatrnejší vo svojich výdavkoch a šetrnejší so svojimi peňaženkami,” uzatvára.