2 min. čítanie

V USA sa počas Black Friday znížil počet podvodov, ale aj predajov

Na základe informácií z reprezentatívnej vzorky takmer tisíc online predajcov v Spojených štátoch sa zaznamenalo medziročné zníženie počtu kybernetických podvodov. Poklesli však aj predaje.

V USA sa počas Black Friday znížil počet podvodov, ale aj predajov
Zdroj: Depositphotos

Dáta sa zameriavajú na Cyber 5 – je to označenie pre obdobie odo Dňa vďakyvzdania do Cyber Monday. Pre maloobchodníkov je kľúčovým obdobím plným predajov a príležitosťou na získavanie vianočných tržieb.

Spoločnosť ClearSale zistila, že v USA sa od Čierneho piatku do Cyber Monday objem objednávok medziročne znížil – a to až o 41 %. Pokles zaznamenal aj objem objednávok – medziročne o 27 %.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Údaje spoločnosti ClearSale, ktorá poskytuje služby riadenia podvodov a ochrany pred spätným účtovaním, naznačujú, že medzi Black Friday a Cyber Monday sa znížil počet pokusov o podvody. Je pozoruhodné, že hoci údaje ClearSale ukazujú 37 % medziročné zníženie pokusov o podvody, objem objednávok a hodnota objednávok v rovnakej skupine online maloobchodníkov klesli tiež.

Výkonný riaditeľ pre riziká v spoločnosti ClearSale, Bruno Farinelli, zdôraznil, že existuje niekoľko konkrétnych faktorov, ktoré by mohli byť príčinou poklesu objednávok v tomto období. Jeden z týchto faktorov je, že mnohí online predajcovia zahájili svoje výpredaje a propagačné kampane v rámci Cyber 5 niekoľko týždňov, v niektorých prípadoch aj mesiacov, pred samotným víkendom Black Friday. 

“Mohlo to rozložiť objem objednávok, ktorý by sa za normálnych okolností uskutočnil počas jedného víkendu, na väčší počet dní. Ďalším veľmi rozumným predpokladom, ktorý by sme mohli vysloviť, je, že v dôsledku spomalenia hospodárskeho rastu a zvýšenia úrokových sadzieb v USA a na celom svete boli zákazníci počas sezónnych nákupov opatrnejší vo svojich výdavkoch a šetrnejší so svojimi peňaženkami,” uzatvára.

SLEDUJTE TENTO OBSAH Ako podcast
Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Slovenský e-commerce v Q3: Slabé leto zachránil septebmer
4 min. čítanie

Slovenský e-commerce v Q3: Slabé leto zachránil septebmer

Slovenský e-commerce si v tomto roku udržuje jednociferný rast. Po predchádzajúcich dvoch štvrťrokoch tohto roku sa podarilo udržať pozitívny trend aj v tom treťom, ktorý skončil s rastom tržieb 3 % v porovnaní s predchádzajúcim rokom. E-commerce však mohol dosiahnuť lepší výsledok, ak by nedošlo k spomaleniu záujmu zákazníkov o nákupy v hlavných kategóriách produktov, ako je napríklad spotrebná elektronika. Skokanom kvartálu je zrnková […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+