Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január udalosť už prebehla
Žilina
13. Február udalosť už prebehla
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

V USA sa počas Black Friday znížil počet podvodov, ale aj predajov

Na základe informácií z reprezentatívnej vzorky takmer tisíc online predajcov v Spojených štátoch sa zaznamenalo medziročné zníženie počtu kybernetických podvodov. Poklesli však aj predaje.

V USA sa počas Black Friday znížil počet podvodov, ale aj predajov
Zdroj: Depositphotos

Dáta sa zameriavajú na Cyber 5 – je to označenie pre obdobie odo Dňa vďakyvzdania do Cyber Monday. Pre maloobchodníkov je kľúčovým obdobím plným predajov a príležitosťou na získavanie vianočných tržieb.

Spoločnosť ClearSale zistila, že v USA sa od Čierneho piatku do Cyber Monday objem objednávok medziročne znížil – a to až o 41 %. Pokles zaznamenal aj objem objednávok – medziročne o 27 %.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Údaje spoločnosti ClearSale, ktorá poskytuje služby riadenia podvodov a ochrany pred spätným účtovaním, naznačujú, že medzi Black Friday a Cyber Monday sa znížil počet pokusov o podvody. Je pozoruhodné, že hoci údaje ClearSale ukazujú 37 % medziročné zníženie pokusov o podvody, objem objednávok a hodnota objednávok v rovnakej skupine online maloobchodníkov klesli tiež.

Výkonný riaditeľ pre riziká v spoločnosti ClearSale, Bruno Farinelli, zdôraznil, že existuje niekoľko konkrétnych faktorov, ktoré by mohli byť príčinou poklesu objednávok v tomto období. Jeden z týchto faktorov je, že mnohí online predajcovia zahájili svoje výpredaje a propagačné kampane v rámci Cyber 5 niekoľko týždňov, v niektorých prípadoch aj mesiacov, pred samotným víkendom Black Friday. 

“Mohlo to rozložiť objem objednávok, ktorý by sa za normálnych okolností uskutočnil počas jedného víkendu, na väčší počet dní. Ďalším veľmi rozumným predpokladom, ktorý by sme mohli vysloviť, je, že v dôsledku spomalenia hospodárskeho rastu a zvýšenia úrokových sadzieb v USA a na celom svete boli zákazníci počas sezónnych nákupov opatrnejší vo svojich výdavkoch a šetrnejší so svojimi peňaženkami,” uzatvára.

SLEDUJTE TENTO OBSAH Ako podcast
Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?
5 min. čítanie

Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?

Zákazníci sú náročnejší než kedykoľvek predtým. Očakávajú rýchlosť, pohodlie a zároveň osobný prístup. Ak chcete osloviť zákazníkov, nestačí len predávať – oplatí sa budovať vzťahy a prinášať hodnotu, inak riskuje stratu lojality. Prieskum zákazníckej skúsenosti KPMG Customer Experience Excellence 2024 odhaľuje, ktoré faktory dnes rozhodujú o úspechu značiek a ako sa im prispôsobiť. Aké ponaučenia […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+