5 min. čítanie

Trh klesá, ale affiliate sieť Dognet hlási medziročný nárast výkonu Black Friday

Black Friday je jedným z najväčších a najdôležitejších eventov pre celý e-commerce segment. Už dlhé roky nejde len o jeden deň, ale väčšinou ide o týždeň zvaný "Black week". V zásade však platí, že zľavy e-shopy nasadzujú už od začiatku novembra. Preto je november najsilnejším mesiacom e-commerce sezóny.

Zuzana Riglerová Zuzana Riglerová
Key Relationship Manager
Trh klesá, ale affiliate sieť Dognet hlási medziročný nárast výkonu Black Friday
Zdroj: Dognet

Rovnako to platí aj v našej sieti, kde sa nielen inzerenti (e-shopy), ale aj partneri (publisheri) na toto obdobie chystajú niekedy už koncom septembra. Publisherom každý rok prinášame podrobný prehľad akcií našich inzerentov, aby sme im čo najviac uľahčili nasadzovanie týchto akcií. Inzerentov aktívne zapájame do tejto iniciatívy. Naším cieľom je vytvoriť pre obe strany ideálne podmienky na to, aby dokázali zo svojej affiliate spolupráce vyťažiť maximum. 

Počas celého roku 2023 sme v sieti zaznamenali, že ľudia nakupujú častejšie, ale za menej peňazí, preto nás Black Friday príjemne prekvapil. Priniesol nárast vo všetkých parametroch, a tým si obhájil pozíciu jedného z najpopulárnejších e-commerce eventov. 

V štatistikách sme porovnávali Black week 2023: 20.11. – 26.11.2023 vs. Black week 2022: 21.11. – 27.11.2023. Grafické znázornenie poukazuje aj na predošlé roky, kde vidíme v rokoch 2020 a 2021 neprirodzený nárast, ktorý bol spôsobený pandémiou. Avšak v širšom horizonte 5 rokov sme v sieti zaznamenali stúpajúci trend v každom parametri.

Black Friday week: 2023 vs 2022 – globálny prehľad 

V Dognete sme inzerentom priniesli počas Black week o +10 % vyšší obrat ako v roku 2022. Počas tohto týždňa sa navýšil o +291 862 €. Obrat, ktorý sme priniesli e-shopom počas Black Week, tvoril až 31 % z obratu vygenerovaného počas celého novembra. 

Publisheri si na províziách zarobili taktiež o +10 % viac ako v roku 2022. Čo predstavuje o 15 174 € vyššiu sumu iba za jeden týždeň. Provízie publisherov Black Friday week tvorili až 29 % z celkových provízií, ktoré si publisheri zarobili počas novembra. 

Priemerná hodnota objednávky v celej sieti stúpla o +12,5 % z 64 € na 72 €. Zákazníci nakupovali drahšie produkty, čo sa odzrkadlilo vo všetkých parametroch. 

Oproti minulému roku vidíme nárast vo všetkých parametroch, čo je po nie úplne vydarenom roku 2022 veľmi dobrá správa pre inzerentov aj publisherov. Najsilnejším dňom Black Week bola nedeľa. Tento trend pozorujeme posledné 3 roky takmer na všetkých trhoch. 

Segmenty, v ktorých fungovali Black Friday akcie najlepšie a v ktorých pozorujeme najvýraznejší nárast v počte konverzií oproti predošlému mesiacu, sú:  

  1. Multishopy (+134 %)
  2. Šport (+121 %)
  3. Detský tovar a hry (+71 %)
  4. Elektronika a svetlá (+70 %) 
  5. Hobby a cestovanie (+63 %)
  6. Domácnosť a záhrada. (+56 %)

Medziročné porovnanie: November 2023 vs 2022

Obrat vygenerovaný e-shopom: 10 213 960 € (+ 2 %)

Provízie publisherom: 550 299 € (+ 8 %) 

Priemerná hodnota objednávky: 72 € (+ 11 %) 

Výsledky za mesiac november 2023 sú v línii s Black Friday week, ktorý výrazne prispel k plusovým výsledkom. 

Zaujímavosťou je tohtoročný nárast priemernej hodnoty objednávky, ktorý je počas novembra neštandardný, nakoľko ľudia využívajú Black Friday zľavy.

Medzimesačné porovnanie: Október 2023 vs November 2023

Obrat vygenerovaný e-shopom: 10 213 960 € (+55 %)

Provízie publisherom: 550 299 € (+48 %) 

Priemerná hodnota objednávky: 72 € (+14 %) 

Medzimesačne rástol celkový obrat a provízie publisherov v tomto, aj v minulom roku. Dobré výsledky nie sú len o sezóne, ale výrazne k nim prispeva práve aktivita zo strany inzerentov aj publisherov, na ktorej si v Dognete dávame záležať každý jeden rok. 

V roku 2022, kedy výsledky oproti predošlým rokom klesli, sme videli, že zákazníci kupujú lacnejšie produkty. Priamo to vidíme na poklese priemernej objednávky, ale tiež na celkovom objeme pri všetkých parametroch, ktoré v porovnaní s rokom 2021 klesli. Niet sa čomu čudovať, keď práve v tomto roku sa svet úplne prinavrátil do stavu pred pandémiou, ale začala vojna na Ukrajine. Obavy, ktoré ľudia mali, sa odzrkadlili v nákupnom správaní aj v Dognete. 

Porovnanie výsledkov Black Friday 2023 vs 2022 na jednotlivých trhoch 

Obrat vygenerovaný e-shopom počas Black Friday 2023 Provízie publisherov počas Black Friday 2023 Priemerná hodnota objednávky počas Back Friday 2023 Najsilnejší deň Black Friday 2023
SK 1 785 880 € (+ 78%) 71 914 € (+20 %) 72 € (- 8%) nedeľa
CZ 1 002 544 € (-12 %)  59 760 € (-10 %) 78 € (+ 34 %) nedeľa
HU 338 051 € (+ 55%) 25 497 € (+112 % ) 73 € (+16 %) nedeľa

Maďarský trh výrazne rástol vo všetkých parametroch, čo je výsledkom mnohých aktivít, ktoré sme na tomto trhu robili – a jednou z nich je aj expanzný guideline pre publisherov. Tento trh má obrovský potenciál, o čom svedčí aj zvyšujúca sa kvalita e-shopov a lepšia zákaznícka skúsenosť. Rovnako to vidíme na chorvátskom trhu. 

Každý jeden trh je špecifický, publisheri môžu pracovať na viacerých trhoch, a tak priniesť vyšší obrat viacerým inzerentom. 

Počty konverzií neuvádzame z dôvodu novospustenej kampane arukereso.hu, ktorá má špecifické merianie konverzií, a preto by výsledky boli skresľujúce a mätúce. 

Záver 

Roky 2020 až 2021 v sieti považujeme za anomálne, kedy e-commerce zažil nezvyčajný nárast, ktorý spôsobila svetová pandémia. E-shopom sa zvýšili objednávky, zisky a niektoré vznikli doslova z týždňa na týždeň. Avšak tento rast nebol prirodzený a po stabilizovaní situácie mnohé e-shopy čelili novým problémom, ako boli napríklad vysoké personálne náklady. 

Zisky v roku 2022 už neboli také vysoké a e-commerce sa musel vrátiť “do normálu”. Pre niektoré e-shopy to znamenalo koniec najmä vo vysoko konkurenčnom prostredí na Slovensku a v Česku. 

Rok 2023 je dôkazom toho, že affiliate marketing a tržby s ním spojené sa v našej sieti začínajú stabilizovať a obavy zákazníkov sa znížili. Sezóna a samotný Black Friday je stále populárnym eventom, kedy zákazníci zľavy využívajú aj na včasný nákup vianočných darčekov. Investovať energiu nielen do tohto obdobia sa vyplatí inzerentom aj publisherom. V našej sieti dostanete maximálnu podporu, aby sme sa z takýchto výsledkov mohli tešiť každý rok. 

 

Zdieľať článok
Zuzana Riglerová
Key Relationship Manager

Vyštudovaná psychologička a hrdá psia mama, ktorá pracuje v affiliate sieti Dognet nielen kvôli jej názvu. 😊 Ako Key Relationship Manager sa každý deň s láskou starám o našich klientov aj partnerov a hľadám nové príležitosti na zefektívnenie ich spolupráce. Našim inzerentom predstavujem všetky nevyužité možnosti propagácie, ktoré u publisherov ešte čakajú a dávam pozor na to, aby publisherom neunikla žiadna zaujímavá kampaň a aby boli za svoju prácu vždy férovo odmenení.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Ako robiť affiliate marketing na Instagrame
3 min. čítanie

Ako robiť affiliate marketing na Instagrame

Affiliate marketing na Instagrame umožňuje značkám spájať sa s publikom a podporovať predaje. Tento článok skúma výhody tejto stratégie od zvýšenia povedomia o značke po posilnenie sociálneho dôkazu. Zistite, ako využiť partnerstvá s influencermi, vybrať partnerskú sieť a optimalizovať svoje kampane na dosiahnutie maximálnej návratnosti investícií vo svete sociálnych médií.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Dognet posilňuje na maďarskom trhu a vydáva exkluzívny expanzný guideline na podporu affiliate publisherov 
3 min. čítanie

Dognet posilňuje na maďarskom trhu a vydáva exkluzívny expanzný guideline na podporu affiliate publisherov 

Affiliate sieť Dognet už viac ako 10 rokov podporuje affiliate marketing nielen na Slovensku, ale aj v susedných krajinách a na Balkáne. Nakoľko v sieti dlhodobo pozorujú nevyužitý potenciál maďarského trhu, toto leto predstavili novú iniciatívu s názvom expanzný guideline. V ňom publisheri nájdu všetko, čo by mohli potrebovať pri expanzii s affiliate projektami na […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+