Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Prešov
6. Marec už čoskoro
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
3 min. čítanie

Vianočná sezóna v USA sa predlžuje a spotrebitelia míňajú rekordné sumy

Sviatočné nakupovanie v USA nadobudlo nové rozmery. Rôzne prieskumy vykazujú rekordné predvianočné výdavky a zaujímavé trendy. Ako menia sa nákupné vzorce a čo to znamená pre trh?

Vianočná sezóna v USA sa predlžuje a spotrebitelia míňajú rekordné sumy
Zdroj: Depositphotos

Podľa údajov spoločnosti McKinsey & Company sa nákupy na sviatky začali skôr ako minulý rok a pravdepodobne budú trvať dlhšie. Vianočná sezóna sa tento rok v Spojených štátoch začala ešte pred Halloweenom. Správa hovorí, že 50 % vianočných nákupov sa začalo v októbri alebo skôr, 40 % v novembri. Spotrebitelia radšej nakupujú v priebehu niekoľkých mesiacov. Navyše sa tak chceli vyhnúť zvyšovaniu cien.

Ďalšie údaje o spotrebiteľskom správaní poskytol prieskum spoločnosti Adobe Analytics. Online predvianočné výdavky dosiahli v októbri historicky najvyššiu hodnotu vo výške 76,8 miliardy dolárov. Je to približne o 4,3 miliardy USD viac ako pred rokom. Národná maloobchodná federácia dokonca očakáva, že výdavky na sviatky v novembri a decembri prudko vzrastú a v roku 2023 dosiahnu až 966,6 miliardy USD.

Nakupujú hlavne ženy a mladí rodičia

Správa spoločnosti PwC sa snaží odhaliť, kto míňa viac. Očakáva sa, že ženy v tomto roku minú o 11 % viac ako v roku 2022 a v porovnaní s mužmi budú častejšie míňať na darčeky.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Hoci ženy v súčasnosti investujú viac, neznamená to, že míňajú bezhlavo. Skôr to ukazuje na ich schopnosť strategicky vyberať a hľadať najlepšiu hodnotu za svoje peniaze. Ako totiž ukazuje správa PwC, ženám viac im záleží na hodnote, bezplatnom vrátení tovaru, doprave a pohodlí ich nákupov.

Ako ďalšia významná skupina sa ukázali mladí rodičia. V sviatočnom období viac rodín s malými deťmi využíva zľavy. Podľa správy spoločnosti Bankrate sa ukázalo, že 49 % rodičov s deťmi do 18 rokov sa zapojilo do októbrových výpredajov, zatiaľ čo to isté urobilo len 28 % kupujúcich, ktorí nemajú deti.

“Mladí dospelí sú v najlepšom spotrebiteľskom veku, najmä keď majú malé deti – sú veľkou nakupujúcou skupinou počas sviatkov,” uviedol pre CNBC Ted Rossman, hlavný analytik odvetvia v spoločnosti Bankrate.

Štúdia aplikácie na osobné financie Rocket Money ukázala, že tí, ktorí sú v tomto období so svojimi rodinami, majú tendenciu minúť o 53 % viac. Zaujímavé je, že viac ako polovica z nich vníma svoje nadmerné výdavky v roku 2022 ako “mierny až vážny problém”.

Ako sa to celé platí?

V prieskume od Forbes Advisor sa uvádza, že kreditné karty zostávajú najpopulárnejším spôsobom nakupovania počas sviatkov, pričom 52,3 % Američanov plánuje použiť kreditné karty na darčeky. Zaujímavé je aj to, že 42 % ľudí plánuje zvýšiť zostatky na kreditných kartách o najmenej 501 dolárov, pričom 11 % z nich plánuje na kreditky načítať viac ako 1 000 dolárov.

Rastúcim trendom je aj obľuba flexibilných spôsobov platby, najmä splátkových kalendárov typu “kúp teraz, zaplať neskôr” (BNPL). Na Cyber Monday bola zaznamenaná historicky najvyššia hodnota v online nákupoch práve cez BNPL – až 940 miliónov USD, čo je medziročný nárast o 42,5 %. Ľudia sa stále viac uchyľujú k metódam, ktoré umožňujú rozložiť platbu na niekoľko mesiacov a poskytujú väčšiu flexibilitu.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Expandeco kupuje Poštu bez hranic. Plánuje vybudovať celoeurópsku platformu na expanziu
3 min. čítanie

Expandeco kupuje Poštu bez hranic. Plánuje vybudovať celoeurópsku platformu na expanziu

Spoločnosť Expandeco, popredný poskytovateľ služieb pre expanziu e-shopov, s radosťou oznamuje akvizíciu 100% podielu českej logistickej spoločnosti Pošta bez hranic. Tento strategický krok, ktorý prichádza v čase 10. výročia založenia Expandeco, posilňuje jej postavenie na európskom trhu a umožňuje ponúknuť nielen e-shopom širšie a komplexnejšie služby pre jednoduchšiu expanziu do celej Európy.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+