Košice
19. Október udalosť už prebehla
Poprad
9. November udalosť už prebehla
Bratislava
5. December udalosť už prebehla
Bardejov
25. Január udalosť už prebehla
Žilina
15. Február udalosť už prebehla
Trnava
26. Marec už čoskoro
Zvolen
18. Apríl už čoskoro
Liptovský Mikuláš
9. Máj už čoskoro
Nitra
30. Máj už čoskoro
Košice
3. Október už čoskoro
Banská Bystrica
24. Október už čoskoro
Poprad
7. November už čoskoro
Bratislava
28. November už čoskoro
3 min. čítanie

Vianočná sezóna v USA sa predlžuje a spotrebitelia míňajú rekordné sumy

Sviatočné nakupovanie v USA nadobudlo nové rozmery. Rôzne prieskumy vykazujú rekordné predvianočné výdavky a zaujímavé trendy. Ako menia sa nákupné vzorce a čo to znamená pre trh?

Vianočná sezóna v USA sa predlžuje a spotrebitelia míňajú rekordné sumy
Zdroj: Depositphotos

Podľa údajov spoločnosti McKinsey & Company sa nákupy na sviatky začali skôr ako minulý rok a pravdepodobne budú trvať dlhšie. Vianočná sezóna sa tento rok v Spojených štátoch začala ešte pred Halloweenom. Správa hovorí, že 50 % vianočných nákupov sa začalo v októbri alebo skôr, 40 % v novembri. Spotrebitelia radšej nakupujú v priebehu niekoľkých mesiacov. Navyše sa tak chceli vyhnúť zvyšovaniu cien.

Ďalšie údaje o spotrebiteľskom správaní poskytol prieskum spoločnosti Adobe Analytics. Online predvianočné výdavky dosiahli v októbri historicky najvyššiu hodnotu vo výške 76,8 miliardy dolárov. Je to približne o 4,3 miliardy USD viac ako pred rokom. Národná maloobchodná federácia dokonca očakáva, že výdavky na sviatky v novembri a decembri prudko vzrastú a v roku 2023 dosiahnu až 966,6 miliardy USD.

Nakupujú hlavne ženy a mladí rodičia

Správa spoločnosti PwC sa snaží odhaliť, kto míňa viac. Očakáva sa, že ženy v tomto roku minú o 11 % viac ako v roku 2022 a v porovnaní s mužmi budú častejšie míňať na darčeky.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Hoci ženy v súčasnosti investujú viac, neznamená to, že míňajú bezhlavo. Skôr to ukazuje na ich schopnosť strategicky vyberať a hľadať najlepšiu hodnotu za svoje peniaze. Ako totiž ukazuje správa PwC, ženám viac im záleží na hodnote, bezplatnom vrátení tovaru, doprave a pohodlí ich nákupov.

Ako ďalšia významná skupina sa ukázali mladí rodičia. V sviatočnom období viac rodín s malými deťmi využíva zľavy. Podľa správy spoločnosti Bankrate sa ukázalo, že 49 % rodičov s deťmi do 18 rokov sa zapojilo do októbrových výpredajov, zatiaľ čo to isté urobilo len 28 % kupujúcich, ktorí nemajú deti.

“Mladí dospelí sú v najlepšom spotrebiteľskom veku, najmä keď majú malé deti – sú veľkou nakupujúcou skupinou počas sviatkov,” uviedol pre CNBC Ted Rossman, hlavný analytik odvetvia v spoločnosti Bankrate.

Štúdia aplikácie na osobné financie Rocket Money ukázala, že tí, ktorí sú v tomto období so svojimi rodinami, majú tendenciu minúť o 53 % viac. Zaujímavé je, že viac ako polovica z nich vníma svoje nadmerné výdavky v roku 2022 ako “mierny až vážny problém”.

Ako sa to celé platí?

V prieskume od Forbes Advisor sa uvádza, že kreditné karty zostávajú najpopulárnejším spôsobom nakupovania počas sviatkov, pričom 52,3 % Američanov plánuje použiť kreditné karty na darčeky. Zaujímavé je aj to, že 42 % ľudí plánuje zvýšiť zostatky na kreditných kartách o najmenej 501 dolárov, pričom 11 % z nich plánuje na kreditky načítať viac ako 1 000 dolárov.

Rastúcim trendom je aj obľuba flexibilných spôsobov platby, najmä splátkových kalendárov typu “kúp teraz, zaplať neskôr” (BNPL). Na Cyber Monday bola zaznamenaná historicky najvyššia hodnota v online nákupoch práve cez BNPL – až 940 miliónov USD, čo je medziročný nárast o 42,5 %. Ľudia sa stále viac uchyľujú k metódam, ktoré umožňujú rozložiť platbu na niekoľko mesiacov a poskytujú väčšiu flexibilitu.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Počet e-shopov v Česku rastie. Od januára ich pribudlo o tretinu viac ako vlani
3 min. čítanie

Počet e-shopov v Česku rastie. Od januára ich pribudlo o tretinu viac ako vlani

V januári zaznamenala česká e-commerce scéna výrazný nárast počtu nových internetových obchodov, pričom ich počet medziročne vzrástol o 30 %. Segment hobby sa tento rok dostal na prvé miesto s 18 % podielom nových e-shopov. Za ním nasledujú dlhodobo obľúbené kategórie oblečenia a potravín. Odborníci v poslednom období zaznamenali aj zvýšený záujem majiteľov kamenných obchodov […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Ako sme na tom so sledovaním televízie?
2 min. čítanie

Ako sme na tom so sledovaním televízie?

S novým obsahom sa možnosti trávenia času pred televíznymi obrazovkami rozširujú. YouTube je najsledovanejšia streamovacia služba v USA, ukazuje správa spoločnosti Nielsen. Táto platforma zároveň kraľuje sledovaniu na televíznych obrazovkách s 8,6 % a druhé miesto zastáva Netflix.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+