Na základe našich dlhoročných skúseností vám v nasledujúcich riadkoch prinášame 6 najvýznamnejších dôvodov, prečo sa aj vám oplatí rozšíriť predajňu o internetový obchod.
Počet nákupov v online prostredí stále narastá
Hneď na začiatok pár štatistík. Z dát Forbes Advisor vyplýva, že kým v roku 2021 dosiahli internetové obchody po celom svete tržby 5,211 bilióna dolárov, v roku 2023 sa predpokladá objem online predaja až 6,310 bilióna dolárov. Okrem toho, odborníci predpokladajú, že v roku 2026 dosiahnu e-shopy predaje na úrovni až 8,148 bilióna dolárov a až 24 % všetkých nákupov sa teda bude odohrávať v online prostredí.
Znamená to len jedno – ak chcete, aby vaše podnikanie v nasledujúcich rokoch rýchlejšie rástlo, určite zvážte investíciu do e-shopu.
Zaujímavosť: 60 % spotrebiteľov prekáža, ak kamenná predajňa nemá e-shop. No až 74 % spotrebiteľov vadí, ak e-shop nemá kamennú predajňu. Najvyšší potenciál úspechu tak získavate, keď máte aj internetový obchod, aj vlastnú predajňu.
Hlavné výhody kamenných predajní
Ešte predtým, ako sa pozrieme na výhody e-shopov, si pripomeňme, prečo je vlastne dobré mať aj kamennú predajňu.
Potenciálne nižšie náklady na marketing
Spúšťanie úspešných reklám na internete nie je v dnešnej dobe tak lacné a jednoduché ako niektorí prezentujú. Ak chcete predbehnúť konkurenciu a osloviť množstvo nových zákazníkov, do reklám musíte investovať nemalé finančné prostriedky.
Výhodou kamennej predajne je, že keď ju máte lokalizovanú na dobrom mieste, denne okolo nej prejdú stovky potenciálnych zákazníkov. Reklamu tak máte v podstate zadarmo a nemusíte investovať veľké čiastky, aby ste sa zviditeľnili.
Emócie, prestíž a dôvera
V kamennej predajni si môžu zákazníci ohmatať a naživo vyskúšať vaše produkty. Prichádzajú do styku s predajcom, ktorý im vie vysvetliť všetky benefity a vzbudí v nich pozitívnu emóciu. Oveľa jednoduchšie tak dokážete presvedčiť človeka, aby si kúpil výrobky práve od vás.
Tip: Spoločnosti, ktoré majú svoju vlastnú kamennú predajňu, sú pre zákazníkov dôveryhodnejšie. Ľudia vedia, že nie ste len nejaký experimentálny e-shop, ktorý vznikol pred mesiacom a o dva mesiace prestane fungovať. Oveľa jednoduchšie tak viete predávať aj drahšie produkty, pri ktorých zohráva dôvera podstatnú úlohu.
Prečo si založiť vlastný e-shop?
Aj kamenné predajne majú svoje výhody, no internetové obchody ich majú vo všeobecnosti viac. Za pozornosť stoja predovšetkým tieto:
1. Nižšia počiatočná investícia
Na založenie malého, fungujúceho e-shopu vám bude stačiť pár stoviek, prípadne tisícok eur. Pri veľkých, komplexných e-shopoch sa náklady môžu pohybovať v nižších desiatkach tisíc eur. Stále však ide o nižšiu vstupnú investíciu ako v prípade kamennej prevádzky, pri ktorej musíte platiť za vybudovanie a zariadenie priestorov plus nájom a energie. Vytvorenie internetového obchodu si vyžaduje aj nižšiu časovú náročnosť, pričom s ním nemáte spojených tak veľa povinností.
2. Menšie mesačné náklady
Prevádzkovanie e-shopu stojí desiatky, resp. stovky eur mesačne. V prípade kamennej prevádzky treba počítať s tisíckami, v mnohých prípadoch desiatkami tisíc eur. Čakajú vás výplaty zamestnancov, úhrady za energie či nemalé platby za samotný nájom priestorov.
3. Takmer neobmedzený sortiment produktov
V kamennej predajni sa musíte obmedzovať veľkosťou vašich skladových a výstavných priestorov. Ak chcete do sortimentu pridať viacero nových výrobkov, musíte si dobre rozmyslieť, či ich máte kde vystaviť a ako si zorganizujete interiér vášho obchodu.
Pri internetovom obchode takéto problémy neriešite. Pridanie nových produktov do sortimentu je zvyčajne otázka niekoľkých minút alebo hodín. A nemáte takmer žiadne limity, čo sa týka maximálneho množstva výrobkov v ponuke.
4. Takmer neobmedzené množstvo objednávok
Koľko objednávok dokážete vybaviť v kamennej predajni za jeden deň? 10? 30? Alebo dokonca 100? Váš maximálny limit pravdepodobne nie je veľmi vysoký. V prípade e-shopu však obmedzenia prakticky neexistujú. Za jeden deň môže u vás nakúpiť pokojne aj 10 000 ľudí. A to najlepšie? Všetky objednávkové a nákupné procesy bežia úplne samostatne – bez toho, aby ste museli čo i len pohnúť prstom.
5. Expanzia na nové trhy
Zakladanie predajne v zahraničí je pomerne náročný proces, ktorý si vyžaduje aj niekoľko mesiacov príprav, množstvo administratívnych povinností a riešenie rôznych prekážok. S internetovým obchodom však dokážete expandovať prakticky do ktorejkoľvek krajiny sveta doslova v priebehu niekoľkých hodín alebo dní. A to bez zbytočného stresu a potreby vysokých investícií. Svoje podnikanie tak viete ľahko škálovať.
6. Nonstop otváracie hodiny
Vďaka internetovému obchodu ste vašim zákazníkom k dispozícii 24 hodín denne, 7 dní v týždni. Ak si niekto bude chcieť kúpiť váš produkt o 1:23 v noci, stačí pár klikov a má ho objednaný. Nemusí čakať na ďalší deň, kým budete mať otvorenú prevádzku. Svojim klientom tak poskytnete väčšiu flexibilitu a celkovo lepší zákaznícky zážitok. A budete zarábať aj v noci alebo v čase, keď je vaša kamenná prevádzka zatvorená.
Samozrejme, nie je e-shop ako e-shop. Ak chcete, aby skutočne pomáhal vášmu podnikaniu rásť a prinášal skvelé výsledky, jeho tvorbu a optimalizáciu zverte do rúk odborníkom. V CREATIVE sites sme vám k dispozícii. Poskytneme vám komplexné riešenie pripravené na expanziu, odbremeníme vás od zbytočných povinností a spravíme všetko preto, aby váš biznis prosperoval. Spojte sa s našimi odborníkmi a zistite, ako vám dokážeme pomôcť.