Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Prešov
6. Marec už čoskoro
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
5 min. čítanie

6 dôvodov, prečo rozšíriť kamennú predajňu aj o e-shop

Máte vlastnú kamennú predajňu a hľadáte spôsoby, ako ďalej rozvíjať vaše podnikanie? Chcete získať viac lojálnych zákazníkov, prípadne aj expandovať na nové trhy? V takom prípade by ste mali uvažovať nad tým, že si založíte vlastný e-shop. Síce nie je plnohodnotnou náhradou kamennej predajne, no perfektne ju dopĺňa. A pritom vám umožní jednoduchšie posunúť biznis na nový level.

Ivan Cingel Ivan Cingel
COO v CREATIVE sites, CreativeSites, s.r.o.
6 dôvodov, prečo rozšíriť kamennú predajňu aj o e-shop
Zdroj: Shutterstock

Na základe našich dlhoročných skúseností vám v nasledujúcich riadkoch prinášame 6 najvýznamnejších dôvodov, prečo sa aj vám oplatí rozšíriť predajňu o internetový obchod.

Počet nákupov v online prostredí stále narastá

Hneď na začiatok pár štatistík. Z dát Forbes Advisor vyplýva, že kým v roku 2021 dosiahli internetové obchody po celom svete tržby 5,211 bilióna dolárov, v roku 2023 sa predpokladá objem online predaja až 6,310 bilióna dolárov. Okrem toho, odborníci predpokladajú, že v roku 2026 dosiahnu e-shopy predaje na úrovni až 8,148 bilióna dolárov a až 24 % všetkých nákupov sa teda bude odohrávať v online prostredí.

Znamená to len jedno – ak chcete, aby vaše podnikanie v nasledujúcich rokoch rýchlejšie rástlo, určite zvážte investíciu do e-shopu.

Zaujímavosť: 60 % spotrebiteľov prekáža, ak kamenná predajňa nemá e-shop. No až 74 % spotrebiteľov vadí, ak e-shop nemá kamennú predajňu. Najvyšší potenciál úspechu tak získavate, keď máte aj internetový obchod, aj vlastnú predajňu.

Hlavné výhody kamenných predajní

Ešte predtým, ako sa pozrieme na výhody e-shopov, si pripomeňme, prečo je vlastne dobré mať aj kamennú predajňu.

Potenciálne nižšie náklady na marketing

Spúšťanie úspešných reklám na internete nie je v dnešnej dobe tak lacné a jednoduché ako niektorí prezentujú. Ak chcete predbehnúť konkurenciu a osloviť množstvo nových zákazníkov, do reklám musíte investovať nemalé finančné prostriedky.

Výhodou kamennej predajne je, že keď ju máte lokalizovanú na dobrom mieste, denne okolo nej prejdú stovky potenciálnych zákazníkov. Reklamu tak máte v podstate zadarmo a nemusíte investovať veľké čiastky, aby ste sa zviditeľnili.

Emócie, prestíž a dôvera

V kamennej predajni si môžu zákazníci ohmatať a naživo vyskúšať vaše produkty. Prichádzajú do styku s predajcom, ktorý im vie vysvetliť všetky benefity a vzbudí v nich pozitívnu emóciu. Oveľa jednoduchšie tak dokážete presvedčiť človeka, aby si kúpil výrobky práve od vás.

Tip: Spoločnosti, ktoré majú svoju vlastnú kamennú predajňu, sú pre zákazníkov dôveryhodnejšie. Ľudia vedia, že nie ste len nejaký experimentálny e-shop, ktorý vznikol pred mesiacom a o dva mesiace prestane fungovať. Oveľa jednoduchšie tak viete predávať aj drahšie produkty, pri ktorých zohráva dôvera podstatnú úlohu.

Prečo si založiť vlastný e-shop?

Aj kamenné predajne majú svoje výhody, no internetové obchody ich majú vo všeobecnosti viac. Za pozornosť stoja predovšetkým tieto:

1. Nižšia počiatočná investícia

Na založenie malého, fungujúceho e-shopu vám bude stačiť pár stoviek, prípadne tisícok eur. Pri veľkých, komplexných e-shopoch sa náklady môžu pohybovať v nižších desiatkach tisíc eur. Stále však ide o nižšiu vstupnú investíciu ako v prípade kamennej prevádzky, pri ktorej musíte platiť za vybudovanie a zariadenie priestorov plus nájom a energie. Vytvorenie internetového obchodu si vyžaduje aj nižšiu časovú náročnosť, pričom s ním nemáte spojených tak veľa povinností.

2. Menšie mesačné náklady

Prevádzkovanie e-shopu stojí desiatky, resp. stovky eur mesačne. V prípade kamennej prevádzky treba počítať s tisíckami, v mnohých prípadoch desiatkami tisíc eur. Čakajú vás výplaty zamestnancov, úhrady za energie či nemalé platby za samotný nájom priestorov.

3. Takmer neobmedzený sortiment produktov

V kamennej predajni sa musíte obmedzovať veľkosťou vašich skladových a výstavných priestorov. Ak chcete do sortimentu pridať viacero nových výrobkov, musíte si dobre rozmyslieť, či ich máte kde vystaviť a ako si zorganizujete interiér vášho obchodu.

Pri internetovom obchode takéto problémy neriešite. Pridanie nových produktov do sortimentu je zvyčajne otázka niekoľkých minút alebo hodín. A nemáte takmer žiadne limity, čo sa týka maximálneho množstva výrobkov v ponuke.

4. Takmer neobmedzené množstvo objednávok

Koľko objednávok dokážete vybaviť v kamennej predajni za jeden deň? 10? 30? Alebo dokonca 100? Váš maximálny limit pravdepodobne nie je veľmi vysoký. V prípade e-shopu však obmedzenia prakticky neexistujú. Za jeden deň môže u vás nakúpiť pokojne aj 10 000 ľudí. A to najlepšie? Všetky objednávkové a nákupné procesy bežia úplne samostatne – bez toho, aby ste museli čo i len pohnúť prstom.

5. Expanzia na nové trhy

Zakladanie predajne v zahraničí je pomerne náročný proces, ktorý si vyžaduje aj niekoľko mesiacov príprav, množstvo administratívnych povinností a riešenie rôznych prekážok. S internetovým obchodom však dokážete expandovať prakticky do ktorejkoľvek krajiny sveta doslova v priebehu niekoľkých hodín alebo dní. A to bez zbytočného stresu a potreby vysokých investícií. Svoje podnikanie tak viete ľahko škálovať.

6. Nonstop otváracie hodiny

Vďaka internetovému obchodu ste vašim zákazníkom k dispozícii 24 hodín denne, 7 dní v týždni. Ak si niekto bude chcieť kúpiť váš produkt o 1:23 v noci, stačí pár klikov a má ho objednaný. Nemusí čakať na ďalší deň, kým budete mať otvorenú prevádzku. Svojim klientom tak poskytnete väčšiu flexibilitu a celkovo lepší zákaznícky zážitok. A budete zarábať aj v noci alebo v čase, keď je vaša kamenná prevádzka zatvorená.

Samozrejme, nie je e-shop ako e-shop. Ak chcete, aby skutočne pomáhal vášmu podnikaniu rásť a prinášal skvelé výsledky, jeho tvorbu a optimalizáciu zverte do rúk odborníkom. V CREATIVE sites sme vám k dispozícii. Poskytneme vám komplexné riešenie pripravené na expanziu, odbremeníme vás od zbytočných povinností a spravíme všetko preto, aby váš biznis prosperoval. Spojte sa s našimi odborníkmi a zistite, ako vám dokážeme pomôcť.

Zdieľať článok
Ivan Cingel
COO v CREATIVE sites, CreativeSites, s.r.o.

Ivan pôsobí v CREATIVE sites na pozícii COO a predstavuje “divokú” kombináciu manažéra a programátora v jednom. Zabezpečuje efektivitu a každodenný chod výkonných tímov, ktoré doručujú služby novým a existujúcim klientom. Zároveň sa už 10. rok podieľa na vývoji a smerovaní poprednej e-shop platformy na Slovensku pre ambicióznych e-shopárov – CREATIVE shop.

Tento článok ti prináša

CREATIVE sites

CreativeSites je špecialista na e-commerce, ktorý ponúka komplexné riešenia pre online obchod. Sú schopní vytvoriť profesionálny e-shop na svojej vlastnej platforme CREATIVE shop, ktorá je pripravená aj na expanziu na nové trhy. Ponúkajú aj služby v oblasti online marketingu a tvorby brandu.

Viac o tejto spoločnosti

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Len 26 % zákazníkov hodnotí digitálne zážitky ako vynikajúce. Čo s tým?
3 min. čítanie

Len 26 % zákazníkov hodnotí digitálne zážitky ako vynikajúce. Čo s tým?

Minulý rok vypukli správy o využívaní zjednotených dát a generatívnej AI, ktoré majú potenciál meniť zákaznícku skúsenosť. Prečo personalizácia často zlyháva? A čo odlišuje lídrov na trhu od ostatných firiem? Na to sa zamerala správa Adobe Digital Trends 2024. Zistite, ako prekonať náročné očakávania zákazníkov a prispôsobiť sa rýchlo sa meniacemu digitálnemu svetu pomocou personalizácie, […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Aktuálne trendy lokálnej e-commerce: Automatizácia, efektivita, multichannel a expanzia do zahraničia
5 min. čítanie

Aktuálne trendy lokálnej e-commerce: Automatizácia, efektivita, multichannel a expanzia do zahraničia

E-commerce v Česku a na Slovensku zažíva dynamické zmeny. Automatizácia, AI, multichannel stratégie a expanzia do zahraničia sú kľúčom k úspechu. Ako využiť nové trendy na optimalizáciu procesov, zníženie nákladov a rast na konkurenčnom trhu? Objavte praktické tipy a inovatívne prístupy, ktoré transformujú lokálny online biznis. Odpovedá CEO CEE Radek Klouda zo spoločnosti base..

Radek Klouda Radek Klouda
CEO BaseLinker CZ/SK
Prečítať článok
Takmer polovica nákupov začína na online trhoviskách
4 min. čítanie

Takmer polovica nákupov začína na online trhoviskách

V roku 2024 sa v európskom e-commerce často skloňovali online trhoviská. Zmenili spôsob, akým ľudia objavujú a nakupujú produkty, pričom jednotlivé platformy intenzívne súperia o pozornosť a dôveru zákazníkov. Trhoviská expandujú do strategických regiónov a neustále zlepšujú svoje služby, aby získali konkurenčnú výhodu. Najnovšia správa, založená na odpovediach 4 500 nakupujúcich z piatich krajín, ukazuje, […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+