Košice
19. Október udalosť už prebehla
Poprad
9. November udalosť už prebehla
Bratislava
5. December udalosť už prebehla
Bardejov
25. Január udalosť už prebehla
Žilina
15. Február udalosť už prebehla
Trnava
26. Marec už čoskoro
Zvolen
18. Apríl už čoskoro
Liptovský Mikuláš
9. Máj už čoskoro
Nitra
30. Máj už čoskoro
Košice
3. Október už čoskoro
Banská Bystrica
24. Október už čoskoro
Poprad
7. November už čoskoro
Bratislava
28. November už čoskoro
5 min. čítanie

6 dôvodov, prečo rozšíriť kamennú predajňu aj o e-shop

Máte vlastnú kamennú predajňu a hľadáte spôsoby, ako ďalej rozvíjať vaše podnikanie? Chcete získať viac lojálnych zákazníkov, prípadne aj expandovať na nové trhy? V takom prípade by ste mali uvažovať nad tým, že si založíte vlastný e-shop. Síce nie je plnohodnotnou náhradou kamennej predajne, no perfektne ju dopĺňa. A pritom vám umožní jednoduchšie posunúť biznis na nový level.

Ivan Cingel Ivan Cingel
Chief Operating Officer v CREATIVE sites
6 dôvodov, prečo rozšíriť kamennú predajňu aj o e-shop
Zdroj: Shutterstock

Na základe našich dlhoročných skúseností vám v nasledujúcich riadkoch prinášame 6 najvýznamnejších dôvodov, prečo sa aj vám oplatí rozšíriť predajňu o internetový obchod.

Počet nákupov v online prostredí stále narastá

Hneď na začiatok pár štatistík. Z dát Forbes Advisor vyplýva, že kým v roku 2021 dosiahli internetové obchody po celom svete tržby 5,211 bilióna dolárov, v roku 2023 sa predpokladá objem online predaja až 6,310 bilióna dolárov. Okrem toho, odborníci predpokladajú, že v roku 2026 dosiahnu e-shopy predaje na úrovni až 8,148 bilióna dolárov a až 24 % všetkých nákupov sa teda bude odohrávať v online prostredí.

Znamená to len jedno – ak chcete, aby vaše podnikanie v nasledujúcich rokoch rýchlejšie rástlo, určite zvážte investíciu do e-shopu.

Zaujímavosť: 60 % spotrebiteľov prekáža, ak kamenná predajňa nemá e-shop. No až 74 % spotrebiteľov vadí, ak e-shop nemá kamennú predajňu. Najvyšší potenciál úspechu tak získavate, keď máte aj internetový obchod, aj vlastnú predajňu.

Hlavné výhody kamenných predajní

Ešte predtým, ako sa pozrieme na výhody e-shopov, si pripomeňme, prečo je vlastne dobré mať aj kamennú predajňu.

Potenciálne nižšie náklady na marketing

Spúšťanie úspešných reklám na internete nie je v dnešnej dobe tak lacné a jednoduché ako niektorí prezentujú. Ak chcete predbehnúť konkurenciu a osloviť množstvo nových zákazníkov, do reklám musíte investovať nemalé finančné prostriedky.

Výhodou kamennej predajne je, že keď ju máte lokalizovanú na dobrom mieste, denne okolo nej prejdú stovky potenciálnych zákazníkov. Reklamu tak máte v podstate zadarmo a nemusíte investovať veľké čiastky, aby ste sa zviditeľnili.

Emócie, prestíž a dôvera

V kamennej predajni si môžu zákazníci ohmatať a naživo vyskúšať vaše produkty. Prichádzajú do styku s predajcom, ktorý im vie vysvetliť všetky benefity a vzbudí v nich pozitívnu emóciu. Oveľa jednoduchšie tak dokážete presvedčiť človeka, aby si kúpil výrobky práve od vás.

Tip: Spoločnosti, ktoré majú svoju vlastnú kamennú predajňu, sú pre zákazníkov dôveryhodnejšie. Ľudia vedia, že nie ste len nejaký experimentálny e-shop, ktorý vznikol pred mesiacom a o dva mesiace prestane fungovať. Oveľa jednoduchšie tak viete predávať aj drahšie produkty, pri ktorých zohráva dôvera podstatnú úlohu.

Prečo si založiť vlastný e-shop?

Aj kamenné predajne majú svoje výhody, no internetové obchody ich majú vo všeobecnosti viac. Za pozornosť stoja predovšetkým tieto:

1. Nižšia počiatočná investícia

Na založenie malého, fungujúceho e-shopu vám bude stačiť pár stoviek, prípadne tisícok eur. Pri veľkých, komplexných e-shopoch sa náklady môžu pohybovať v nižších desiatkach tisíc eur. Stále však ide o nižšiu vstupnú investíciu ako v prípade kamennej prevádzky, pri ktorej musíte platiť za vybudovanie a zariadenie priestorov plus nájom a energie. Vytvorenie internetového obchodu si vyžaduje aj nižšiu časovú náročnosť, pričom s ním nemáte spojených tak veľa povinností.

2. Menšie mesačné náklady

Prevádzkovanie e-shopu stojí desiatky, resp. stovky eur mesačne. V prípade kamennej prevádzky treba počítať s tisíckami, v mnohých prípadoch desiatkami tisíc eur. Čakajú vás výplaty zamestnancov, úhrady za energie či nemalé platby za samotný nájom priestorov.

3. Takmer neobmedzený sortiment produktov

V kamennej predajni sa musíte obmedzovať veľkosťou vašich skladových a výstavných priestorov. Ak chcete do sortimentu pridať viacero nových výrobkov, musíte si dobre rozmyslieť, či ich máte kde vystaviť a ako si zorganizujete interiér vášho obchodu.

Pri internetovom obchode takéto problémy neriešite. Pridanie nových produktov do sortimentu je zvyčajne otázka niekoľkých minút alebo hodín. A nemáte takmer žiadne limity, čo sa týka maximálneho množstva výrobkov v ponuke.

4. Takmer neobmedzené množstvo objednávok

Koľko objednávok dokážete vybaviť v kamennej predajni za jeden deň? 10? 30? Alebo dokonca 100? Váš maximálny limit pravdepodobne nie je veľmi vysoký. V prípade e-shopu však obmedzenia prakticky neexistujú. Za jeden deň môže u vás nakúpiť pokojne aj 10 000 ľudí. A to najlepšie? Všetky objednávkové a nákupné procesy bežia úplne samostatne – bez toho, aby ste museli čo i len pohnúť prstom.

5. Expanzia na nové trhy

Zakladanie predajne v zahraničí je pomerne náročný proces, ktorý si vyžaduje aj niekoľko mesiacov príprav, množstvo administratívnych povinností a riešenie rôznych prekážok. S internetovým obchodom však dokážete expandovať prakticky do ktorejkoľvek krajiny sveta doslova v priebehu niekoľkých hodín alebo dní. A to bez zbytočného stresu a potreby vysokých investícií. Svoje podnikanie tak viete ľahko škálovať.

6. Nonstop otváracie hodiny

Vďaka internetovému obchodu ste vašim zákazníkom k dispozícii 24 hodín denne, 7 dní v týždni. Ak si niekto bude chcieť kúpiť váš produkt o 1:23 v noci, stačí pár klikov a má ho objednaný. Nemusí čakať na ďalší deň, kým budete mať otvorenú prevádzku. Svojim klientom tak poskytnete väčšiu flexibilitu a celkovo lepší zákaznícky zážitok. A budete zarábať aj v noci alebo v čase, keď je vaša kamenná prevádzka zatvorená.

Samozrejme, nie je e-shop ako e-shop. Ak chcete, aby skutočne pomáhal vášmu podnikaniu rásť a prinášal skvelé výsledky, jeho tvorbu a optimalizáciu zverte do rúk odborníkom. V CREATIVE sites sme vám k dispozícii. Poskytneme vám komplexné riešenie pripravené na expanziu, odbremeníme vás od zbytočných povinností a spravíme všetko preto, aby váš biznis prosperoval. Spojte sa s našimi odborníkmi a zistite, ako vám dokážeme pomôcť.

Zdieľať článok
Ivan Cingel
Chief Operating Officer v CREATIVE sites

Ivan pôsobí v CREATIVE sites na pozícii COO a predstavuje “divokú” kombináciu manažéra a programátora v jednom. Zabezpečuje efektivitu a každodenný chod výkonných tímov, ktoré doručujú služby novým a existujúcim klientom. Zároveň sa už 9. rok podieľa na vývoji a smerovaní poprednej e-shop platformy na Slovensku pre ambicióznych e-shopárov – CREATIVE shop.

Tento článok ti prináša

CREATIVE sites

CreativeSites je špecialista na e-commerce, ktorý ponúka komplexné riešenia pre online obchod. Sú schopní vytvoriť profesionálny e-shop na svojej vlastnej platforme CREATIVE shop, ktorá je pripravená aj na expanziu na nové trhy. Ponúkajú aj služby v oblasti online marketingu a tvorby brandu.

Viac o tejto spoločnosti

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
10 výziev k akcii (CTA), ktoré zvýšia vaše konverzie
3 min. čítanie

10 výziev k akcii (CTA), ktoré zvýšia vaše konverzie

Poznáte ten pocit, keď si čítate zaujímavý článok, pozriete si pútavý obrázok, prejdete všetkým obsahom a… necháte za sebou len tichú prehliadku? Toto je bežná realita na dnešnom webe, kde nás bombardujú informáciami. Ale čo keby to mohlo byť inak? Čo keby sme dokázali premeniť pasívnych návštevníkov na aktívnych účastníkov?

Andrej Kajan Andrej Kajan
CEO
Prečítať článok
6 tipov ako si vybrať správnu online predajnú platformu
8 min. čítanie

6 tipov ako si vybrať správnu online predajnú platformu

Predaj cez internet je v súčasnosti jedným z najpohodlnejších spôsobov predaja. Nemusíte mať kamenný obchod, za ktorý platíte nájom. Stačí si vybrať vhodnú predajnú platformu, ktorá zodpovedá vášmu produktu, technickým znalostiam a finančným možnostiam. Takáto platforma vám výrazne zjednoduší celý proces predaja. Ako predávať online čo najjednoduchšie?

Martin Semerád Martin Semerád
Marketing SimpleShop
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+