4 min. čítanie

Týždenný sumár: Lego vlani dosiahlo rekordný zisk, Answer kampaňou LADIES FIRST podporuje platovú spravodlivosť

Prinášame ďalšiu nálož noviniek so sveta biznisu a ecommerce. Otto Group zrušil platformu Mytoys, Answear priniesol silnú kampaň LADIES FIRST a v našom štúdiu sme privítali Adrianu Jurdovú z Footshopu. 

Týždenný sumár: Lego vlani dosiahlo rekordný zisk, Answer kampaňou LADIES FIRST podporuje platovú spravodlivosť

Prehľad noviniek

Americký výrobca Mondelez sa chystá časť výroby švajčiarskej čokolády Toblerone presunúť do Bratislavy. Keďže švajčiarske zákony neumožňujú využívať v marketingu národné symboly alpskej krajiny, Mondelez musí zmeniť obrázok ikonickej alpskej hory Matterhorn. Tá bude nahradená všeobecnejším znázornením alpského vrcholu.

Nemecký ecommerce podnik Otto Group zrušil svoju platformu MyToys. Platforma nebola schopná dosiahnuť ziskovosť napriek strategickým zmenám a vysokým investíciám. Otto Group, ktorá vlastní aj značky About You a Bonprix, zatvorí všetky hračkárstva a eshop. Toto rozhodnutie vedie k zrušeniu 800 pracovných miest.

zdroj: MyToys

Maloobchodné tržby v Maďarsku klesli v januári najprudšie za takmer dva roky. Vyplýva to zo zverejnených údajov maďarského štatistického úradu. Tržby v januári klesli medziročne o 4,5 percenta. Znamená to pokles druhý mesiac po sebe a najvýraznejší pokles od februára 2021. 

Dánska hračkárska spoločnosť Lego ukončila minulý rok s rekordným ziskom. Lego Group dosiahla v roku 2022 tržby vo výške takmer 9 miliárd eur, čo je v medziročnom porovnaní o 17 percent viac. Takmer 20-percentný nárast je čiastočne spôsobený silným západoeurópskym a americkým dopytom, ako aj 155 novými obchodmi, ktoré spoločnosť vlani otvorila – väčšinu z nich v Číne.

Týždenný podcast UPdate

Značka Answear promovala začiatkom marca kampaň LADIES FIRST. Pri príležitosti Medzinárodného dňa žien chcel predajca upozorniť na nerovnosti v odmeňovaní, ktorým čelia ženy v celej Európe. Preto spoločnosť od 1. do 8. marca ponúkala na vybraný dámsky sortiment vyššiu zľavu ako na sortiment pre pánov. Podľa údajov Štatistického úradu SR zarábajú ženy o zhruba 18 percent menej ako muži.

V našom štúdiu ecommerce bridge sme privítali Adrianu Jurdovú.  Adriana je šéfkou marketingu značky Footshop, jedného z najväčších predajcov obuvi na Slovensku, ktorý pôsobí až v 19 krajinách sveta. V tejto časti nám porozprávala o tom, ako robia úspešný marketing doma a v zahraničí. Zistíte, čo viedlo značku k rebrandingu, ako Footshop pristupuje k expanzii a ako si vyberá nové trhy. 

Adriana Jurdová, Footshop

zdroj: Adriana Jurdová, Footshop

Najväčšia e-shopová platforma na území Česka a Slovenska, Shoptet,  má nového marketingového riaditeľa. Stal sa ním Slovák Ivo Mrena. Ten v Shoptete pôsobil už posledné dva roky najskôr ako Product Marketing Manager pre Slovensko a Shoptet Premium a následne sa posunul na pozíciu Country Managera pre slovenský trh.

Investičná skupina Natland Group predáva menšinový podiel v Zoot, Urban Store alebo Bibloo. Svoj podiel v spoločnosti Digital People, ktorá prevádzkuje uvedené eshopy, predáva  spoločnosti Across e-commerce. Across e-commerce sa touto kúpou stala jediným vlastníkom spoločnosti Digital People. Podľa odborného odhadu sa objem transakcie pohyboval od 10 do 20 miliónov eur.

Online antikvariát Trh kníh oslavuje desať rokov existencie a môže sa pochváliť predajom milióntej knihy. Literárny secondhand Petra Sobotku nevyužíva žiadne sklady, namiesto toho je postavený na vzájomnom predaji medzi knihomoľmi. Projekt teraz pracuje na zavedení viacerých dôležitých technologických inovácií. Vďaka novovytvorenej aplikácii bude môcť mobilný telefón napríklad identifikovať knihu podľa fotografie. 

zdroj: Trh Knih, Petr Sobotka

Rýchlovky:

Nespresso predstavilo novú digitálnu kampaň. V spotoch VERTUOMÁNIA vystupuje 6 umelcov českej a slovenskej kultúrnej scény. V jednej kampani sa tak stretávajú Dara Rolins či Ján Koleník a Elizabeth Kopecká.

Technologické spoločnosti opúštajú Čínu. Najnovšie takéto plány ohlásil výrobca slúchadiel AirPods GoerTek. Frma investuje 280 miliónov dolárov do nového závodu vo Vietname.

Oriflame vyskúšal svoj prvý live shopping event. Živým nakupovaním ich sprevádzala slovenská moderátorka Vera Wisterová spolu s modelkou Veronikou Kašákovou a vizážistkou Oriflame Luciou “Lucci” Šenkovou.

Kníhkupectvo Martinus spustilo súťaž Tajomné knižnice. Úlohou hráča je uhádnuť, ktorá knižnica patrí ktorej knižnej postave na základe indícií, ktoré pribúdajú počas dňa. Za každú správne zodpovedanú úlohu získate možnosť vyhrať 1 knihu.

Deutsche Post DHL zvýšila v minulom roky tržby aj zisk. Firma vo štvrtok oznámila, že za minulý rok dosiahla čistý zisk 5,4 miliardy eur oproti piatim miliardám v roku 2021. 

Dánsko je ďalšou z krajín, ktoré zakázalo TikTok na pracovných zariadeniach a obáva sa rizika špionáže. Rovnaké opatrenie zaviedli viaceré štáty, vrátane Kanady, Británie, USA.

Ak sa vám tento formát noviniek z ecommerce páčil, môžete nás podporiť zdieľaním na vašich sociálnych sieťach. Nezabudnite odoberať náš newsletter. Ďakujeme.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Všetky videá na Facebooku sa menia na Reels
5 min. čítanie

Všetky videá na Facebooku sa menia na Reels

Platforma zavádza zmenu, ktorá zásadne ovplyvní spôsob, akým milióny ľudí zdieľajú videá. Facebook sa rozhodol zjednodušiť koncept videa a oznámil, že v priebehu najbližších mesiacov sa každé nahrané video automaticky zmení na Reels. Už žiadne rozhodovanie medzi formátmi – všetko sa zjednocuje. Pozrime sa, čo táto zmena znamená pre tvorcov obsahu.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak nie v rozpočtoch
5 min. čítanie

In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak nie v rozpočtoch

Kto z nás si aspoň raz nekrátil čakanie hrou v mobile? V roku 2025 patria digitálne hry – či už na telefóne, konzole alebo počítači – medzi najobľúbenejšie formy trávenia času online. Z pohľadu reklamy sú však stále nedocenené. Hoci mladšie generácie strávia nad hrami desiatky minút denne, značky im venujú len zlomok svojich rozpočtov. […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
isklad mení pravidlá hry v e-commerce: Prináša inovácie, ktoré pomôžu e-shopom prežiť nápor globálnych hráčov 
7 min. čítanie

isklad mení pravidlá hry v e-commerce: Prináša inovácie, ktoré pomôžu e-shopom prežiť nápor globálnych hráčov 

Kvôli tlaku globálnych hráčov z Ázie a rozmachu online trhovísk sa prostredie e-commerce v strednej Európe dynamicky mení. Mnohým internetovým obchodom hrozí zánik a v hre ostáva ten, kto sa prispôsobí. Rozhodujúcou konkurenčnou výhodou sa stáva logistika. isklad, technologický líder medzi fulfillment centrami, preto prichádza s prelomovými inováciami, ktoré môžu zamiešať karty celému odvetviu.

Alexander Jančo Alexander Jančo
Business development director (interim), Isklad
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+