2 min. čítanie

Výroba švajčiarskej čokolády sa presunie na Slovensko. Výrobca mení logo

Americký výrobca Mondelez sa chystá časť výroby švajčiarskej čokolády Toblerone presunúť do Bratrislavy.

Výroba švajčiarskej čokolády sa presunie na Slovensko. Výrobca mení logo

Použitie švajčiarských národných symbolov je ošetrené zákonom

Z obalov čokolády Toblerone čoskoro zmizne obrázok ikonickej alpskej hory Matterhorn, pretože americký výrobca Mondelez čoskoro presunie časť produkcie na Slovensko a švajčiarske zákony v takom prípade neumožňujú využívať v marketingu národné symboly alpskej krajiny.

Spoločnosť Mondelez minulý rok oznámila, že sa chystá časť výroby Toblerone v roku 2023 presunúť do Bratislavy. Matterhorn na známom logu čokoládovej tyčinky s kúskami mandlí a medom preto bude nahradený všeobecnejším znázornením alpského vrcholu.

Týždenný podcast UPdate

„Nový dizajn obalov predstavuje modernizované a zjednodušené horské logo, ktoré je v súlade s geometrickou a trojuholníkovou estetikou,“ povedal hovorca spoločnosti Mondelez denníku Aargauer Zeitung. Na obaloch Toblerone bude teraz uvedené „založené vo Švajčiarsku“, nie „zo Švajčiarska“.

Zákon, ktorý bol prijatý v roku 2017, stanovuje kritériá pre používanie švajčiarskych národných symbolov, vrátane helvétskeho kríža, u potravín, priemyselných výrobkov i služieb. Na to, aby sa mohlo na potravinách uvádzať „vyrobené vo Švajčiarsku“, musí 80 percent ingrediencií pochádzať zo Švajčiarska, rovnako ako väčšina výroby. Pri mliečnych produktoch a výrobkoch na báze mlieka to však musí byť 100 percent. Na niektoré ingrediencie, ktoré nemožno pestovať vo Švajčiarsku, ako napríklad kakao, sa vzťahuje výnimka.

Tovar vyrobený vo Švajčiarsku sa predáva drahšie ako porovnateľné produkty iného pôvodu.

Štúdie ukázali, že sa niektoré výrobky s označením „vyrobené vo Švajčiarsku“ predávajú o 20 percent drahšie ako porovnateľný tovar iného pôvodu, pričom pri luxusnom tovare sa predajná cena zvyšuje až o 50 percent, napísal denník The Guardian.

credit: Trend

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Všetky videá na Facebooku sa menia na Reels
5 min. čítanie

Všetky videá na Facebooku sa menia na Reels

Platforma zavádza zmenu, ktorá zásadne ovplyvní spôsob, akým milióny ľudí zdieľajú videá. Facebook sa rozhodol zjednodušiť koncept videa a oznámil, že v priebehu najbližších mesiacov sa každé nahrané video automaticky zmení na Reels. Už žiadne rozhodovanie medzi formátmi – všetko sa zjednocuje. Pozrime sa, čo táto zmena znamená pre tvorcov obsahu.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak nie v rozpočtoch
5 min. čítanie

In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak nie v rozpočtoch

Kto z nás si aspoň raz nekrátil čakanie hrou v mobile? V roku 2025 patria digitálne hry – či už na telefóne, konzole alebo počítači – medzi najobľúbenejšie formy trávenia času online. Z pohľadu reklamy sú však stále nedocenené. Hoci mladšie generácie strávia nad hrami desiatky minút denne, značky im venujú len zlomok svojich rozpočtov. […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
isklad mení pravidlá hry v e-commerce: Prináša inovácie, ktoré pomôžu e-shopom prežiť nápor globálnych hráčov 
7 min. čítanie

isklad mení pravidlá hry v e-commerce: Prináša inovácie, ktoré pomôžu e-shopom prežiť nápor globálnych hráčov 

Kvôli tlaku globálnych hráčov z Ázie a rozmachu online trhovísk sa prostredie e-commerce v strednej Európe dynamicky mení. Mnohým internetovým obchodom hrozí zánik a v hre ostáva ten, kto sa prispôsobí. Rozhodujúcou konkurenčnou výhodou sa stáva logistika. isklad, technologický líder medzi fulfillment centrami, preto prichádza s prelomovými inováciami, ktoré môžu zamiešať karty celému odvetviu.

Alexander Jančo Alexander Jančo
Business development director (interim), Isklad
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+