2 min. čítanie

Výroba švajčiarskej čokolády sa presunie na Slovensko. Výrobca mení logo

Americký výrobca Mondelez sa chystá časť výroby švajčiarskej čokolády Toblerone presunúť do Bratrislavy.

Výroba švajčiarskej čokolády sa presunie na Slovensko. Výrobca mení logo

Použitie švajčiarských národných symbolov je ošetrené zákonom

Z obalov čokolády Toblerone čoskoro zmizne obrázok ikonickej alpskej hory Matterhorn, pretože americký výrobca Mondelez čoskoro presunie časť produkcie na Slovensko a švajčiarske zákony v takom prípade neumožňujú využívať v marketingu národné symboly alpskej krajiny.

Spoločnosť Mondelez minulý rok oznámila, že sa chystá časť výroby Toblerone v roku 2023 presunúť do Bratislavy. Matterhorn na známom logu čokoládovej tyčinky s kúskami mandlí a medom preto bude nahradený všeobecnejším znázornením alpského vrcholu.

Týždenný podcast UPdate

„Nový dizajn obalov predstavuje modernizované a zjednodušené horské logo, ktoré je v súlade s geometrickou a trojuholníkovou estetikou,“ povedal hovorca spoločnosti Mondelez denníku Aargauer Zeitung. Na obaloch Toblerone bude teraz uvedené „založené vo Švajčiarsku“, nie „zo Švajčiarska“.

Zákon, ktorý bol prijatý v roku 2017, stanovuje kritériá pre používanie švajčiarskych národných symbolov, vrátane helvétskeho kríža, u potravín, priemyselných výrobkov i služieb. Na to, aby sa mohlo na potravinách uvádzať „vyrobené vo Švajčiarsku“, musí 80 percent ingrediencií pochádzať zo Švajčiarska, rovnako ako väčšina výroby. Pri mliečnych produktoch a výrobkoch na báze mlieka to však musí byť 100 percent. Na niektoré ingrediencie, ktoré nemožno pestovať vo Švajčiarsku, ako napríklad kakao, sa vzťahuje výnimka.

Tovar vyrobený vo Švajčiarsku sa predáva drahšie ako porovnateľné produkty iného pôvodu.

Štúdie ukázali, že sa niektoré výrobky s označením „vyrobené vo Švajčiarsku“ predávajú o 20 percent drahšie ako porovnateľný tovar iného pôvodu, pričom pri luxusnom tovare sa predajná cena zvyšuje až o 50 percent, napísal denník The Guardian.

credit: Trend

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Čo si myslia Česi o AI pri nakupovaní módy?
3 min. čítanie

Čo si myslia Česi o AI pri nakupovaní módy?

V roku 2023 sme zaznamenali prelom v oblasti generatívnych systémov založených na umelej inteligencii (AI), od telefonických rozhovorov s virtuálnymi operátormi až po automaticky personalizované odporúčania produktov a virtuálnych nákupných asistentov. Algoritmy strojového učenia sú dnes všadeprítomné, ale čo si o zavádzaní AI vo svete módy myslia českí spotrebitelia? Aké nové nástroje poznajú a ktoré […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+