Použitie švajčiarských národných symbolov je ošetrené zákonom
Z obalov čokolády Toblerone čoskoro zmizne obrázok ikonickej alpskej hory Matterhorn, pretože americký výrobca Mondelez čoskoro presunie časť produkcie na Slovensko a švajčiarske zákony v takom prípade neumožňujú využívať v marketingu národné symboly alpskej krajiny.
Spoločnosť Mondelez minulý rok oznámila, že sa chystá časť výroby Toblerone v roku 2023 presunúť do Bratislavy. Matterhorn na známom logu čokoládovej tyčinky s kúskami mandlí a medom preto bude nahradený všeobecnejším znázornením alpského vrcholu.
„Nový dizajn obalov predstavuje modernizované a zjednodušené horské logo, ktoré je v súlade s geometrickou a trojuholníkovou estetikou,“ povedal hovorca spoločnosti Mondelez denníku Aargauer Zeitung. Na obaloch Toblerone bude teraz uvedené „založené vo Švajčiarsku“, nie „zo Švajčiarska“.
Zákon, ktorý bol prijatý v roku 2017, stanovuje kritériá pre používanie švajčiarskych národných symbolov, vrátane helvétskeho kríža, u potravín, priemyselných výrobkov i služieb. Na to, aby sa mohlo na potravinách uvádzať „vyrobené vo Švajčiarsku“, musí 80 percent ingrediencií pochádzať zo Švajčiarska, rovnako ako väčšina výroby. Pri mliečnych produktoch a výrobkoch na báze mlieka to však musí byť 100 percent. Na niektoré ingrediencie, ktoré nemožno pestovať vo Švajčiarsku, ako napríklad kakao, sa vzťahuje výnimka.
Tovar vyrobený vo Švajčiarsku sa predáva drahšie ako porovnateľné produkty iného pôvodu.
Štúdie ukázali, že sa niektoré výrobky s označením „vyrobené vo Švajčiarsku“ predávajú o 20 percent drahšie ako porovnateľný tovar iného pôvodu, pričom pri luxusnom tovare sa predajná cena zvyšuje až o 50 percent, napísal denník The Guardian.
credit: Trend