1 min. čítanie

Maloobchodné tržby v Maďarsku klesli v januári najprudšie takmer za dva roky

Za december štatistici revidovali tempo poklesu na 4,1 percenta, pričom v predbežnom odhade uvádzali pokles tržieb na úrovni 3,9 percenta.

Maloobchodné tržby v Maďarsku klesli v januári najprudšie takmer za dva roky

Najvýraznejší pokles za posledné dva roky

Po poklese v poslednom mesiaci minulého roka zaznamenali maloobchodné tržby v Maďarsku pokles aj na začiatku roka 2023, pričom jeho tempo bolo najvýraznejšie takmer za dva roky. Poukázali na to v pondelok zverejnené údaje maďarského štatistického úradu, informujú agentúra MTI a portál tradingeconomics.

Tržby v maloobchode upravené o kalendárne vplyvy klesli v Maďarsku v januári medziročne o 4,5 percenta, uviedol štatistický úrad. Znamená to pokles druhý mesiac po sebe a najvýraznejší od februára 2021. Za december štatistici revidovali tempo poklesu na 4,1 percenta, pričom v predbežnom odhade uvádzali pokles tržieb na úrovni 3,9 percenta.

V januári vývoj v maloobchode výrazne ovplyvnil predaj pohonných látok a potravín. Tržby z predaja palív sa znížili o 9,7 percenta, zatiaľ čo v decembri ešte o 1,3 percenta vzrástli. Klesli aj tržby z predaja v obchodoch s potravinami a z predaja nepotravinových produktov. V prvom prípade pokles dosiahol 4,8 percenta a v druhom 1,5 percenta.

credit: Trend

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
AI-generovaná kreatíva – rýchlosť a variabilita na max
5 min. čítanie

AI-generovaná kreatíva – rýchlosť a variabilita na max

Digitálny marketing prechádza revolúciou, ktorej hnacou silou je umelá inteligencia (AI). Tradičná tvorba marketingových kreatív – či už ide o vizuály, bannery, reklamné texty alebo videá – si vyžaduje množstvo času, ľudských zdrojov a finančných prostriedkov. Navyše, pri manuálnej tvorbe obsahu je veľmi ťažké dosiahnuť vysoký stupeň personalizácie, ktorý dnešní zákazníci očakávajú.

Dávid Krumpár Dávid Krumpár
Head of Performance, Lighthouse Media Solutions
EÚ ide po lacných balíkoch z Ázie. Denne ich príde 12 miliónov
2 min. čítanie

EÚ ide po lacných balíkoch z Ázie. Denne ich príde 12 miliónov

Každý deň prúdi do Európy 12 miliónov malých balíkov z online obchodov mimo EÚ. Väčšina z nich je zámerne podhodnotená, aby sa vyhli daniam a mnohé obsahujú nebezpečné výrobky. Do hry teraz vstupuje Európsky parlament s návrhmi, ktoré by mohli zásadne ovplyvniť spôsob, akým nakupujeme online.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge Europe
14 rokov kávy: Z detskej izby na na najväčší e-shop s kávou na Slovensku
3 min. čítanie

14 rokov kávy: Z detskej izby na na najväčší e-shop s kávou na Slovensku

Slovensko je známe svojou láskou ku kvalitnej káve a jednou z najvýraznejších značiek na tomto trhu je pražiareň kávy COFFEEIN, ktorá už 14 rokov prináša svojim zákazníkom to najlepšie z celého sveta. Za ich úspechom stojí nielen vášeň pre kávu, ale aj neustála snaha o vzdelávanie trhu a osobné návštevy farmárov v krajinách, kde sa […]

Peter Szabó Peter Szabó
Coffeein