1 min. čítanie

Maloobchodné tržby v Maďarsku klesli v januári najprudšie takmer za dva roky

Za december štatistici revidovali tempo poklesu na 4,1 percenta, pričom v predbežnom odhade uvádzali pokles tržieb na úrovni 3,9 percenta.

Maloobchodné tržby v Maďarsku klesli v januári najprudšie takmer za dva roky

Najvýraznejší pokles za posledné dva roky

Po poklese v poslednom mesiaci minulého roka zaznamenali maloobchodné tržby v Maďarsku pokles aj na začiatku roka 2023, pričom jeho tempo bolo najvýraznejšie takmer za dva roky. Poukázali na to v pondelok zverejnené údaje maďarského štatistického úradu, informujú agentúra MTI a portál tradingeconomics.

Tržby v maloobchode upravené o kalendárne vplyvy klesli v Maďarsku v januári medziročne o 4,5 percenta, uviedol štatistický úrad. Znamená to pokles druhý mesiac po sebe a najvýraznejší od februára 2021. Za december štatistici revidovali tempo poklesu na 4,1 percenta, pričom v predbežnom odhade uvádzali pokles tržieb na úrovni 3,9 percenta.

V januári vývoj v maloobchode výrazne ovplyvnil predaj pohonných látok a potravín. Tržby z predaja palív sa znížili o 9,7 percenta, zatiaľ čo v decembri ešte o 1,3 percenta vzrástli. Klesli aj tržby z predaja v obchodoch s potravinami a z predaja nepotravinových produktov. V prvom prípade pokles dosiahol 4,8 percenta a v druhom 1,5 percenta.

credit: Trend

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prečo by e-shopy nemali ignorovať YouTube Shorts?
3 min. čítanie

Prečo by e-shopy nemali ignorovať YouTube Shorts?

Krátky videoobsah je silným marketingovým nástrojom s reálnym dopadom na predaj. Platformy ako TikTok a Instagram síce nastavili istý štandard, no YouTube Shorts si ešte len hľadá cestu do marketingových stratégií značiek. Mnoho inzerentov ešte nevyužilo potenciál tohto formátu. Podľa správy eMarketer môžu práve krátke videá na YouTube ponúknuť značkám výnimočnú príležitosť na budovanie vzťahov […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Google Tag Manager mení spôsob načítania značiek. Čo to znamená pre e-commerce?
3 min. čítanie

Google Tag Manager mení spôsob načítania značiek. Čo to znamená pre e-commerce?

Prišiel vám mail o tom, že sa od 10. apríla 2025 zmení spôsob, akým Google Tag Manager (GTM) načítava značky Google Ads a Floodlight? Táto aktualizácia môže ovplyvniť meranie konverzií, remarketing a spôsob, akým spravujete značky v GTM. Čo presne sa mení, prečo k tomu dochádza a čo by ste mali podniknúť? Poďme sa na […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+