Košice
19. Október udalosť už prebehla
Poprad
9. November udalosť už prebehla
Bratislava
5. December udalosť už prebehla
Bardejov
25. Január udalosť už prebehla
Žilina
15. Február udalosť už prebehla
Trnava
26. Marec už čoskoro
Zvolen
18. Apríl už čoskoro
Liptovský Mikuláš
9. Máj už čoskoro
Nitra
30. Máj už čoskoro
Košice
3. Október už čoskoro
Banská Bystrica
24. Október už čoskoro
Poprad
7. November už čoskoro
Bratislava
28. November už čoskoro
4 min. čítanie

Týždenný sumár: Roboty budú doručovať zásielky pre Bolt a Google Bard je konečne dostupný v Európskej únii

Prinášame vám ďalší týždenný sumár ecommerce noviniek. Roboty budú doručovať zásielky pre český Bolt. Spoločnosť PPL rozširuje svoju sieť výdajných miest o celkovo 1 200 AlzaBoxov a Google Bard je konečne dostupný v Európskej únii.

Týždenný sumár: Roboty budú doručovať zásielky pre Bolt a Google Bard je konečne dostupný v Európskej únii

Prehľad noviniek

Roboty budú doručovať zásielky pre český Bolt. Platforma spolupracuje s estónskou hi-tech spoločnosťou Starship Technologies, ktorá je popredným svetovým poskytovateľom autonómnych doručovacích vozidiel.Tento rok sa budú doručovacie roboty testovať ako súčasť aplikácie Bolt Food a ak sa osvedčia, robotickí kuriéri budú čoskoro roznášať obedy a večere spolu s partnerskými kuriérmi na bicykloch, skútroch alebo v autách.

Spoločnosť Kiwi.com vlani zvýšila stratu o polovicu na 19,6 milióna eur. V strate sa pohybuje posledné štyri roky, teda vrátane predcovidového roku 2019, a dohromady predstavuje strata za tie roky približne 83 miliónov eur. Vyplýva to z výročných správ spoločnosti. Vlani skončila firma v strate aj napriek tomu, že trh zaznamenal v prvom štvrťroku výrazné oživenie po pandémii a minuloročné tržby za predané letenky boli za desať rokov existencie v rekordnej výške 2,1 miliardy eur.

Francúzsky Decathlon zavádza technológiu Tap-to-Phone, ktorá zmení smartfón na terminál. Partnerstvo medzi spoločnosťami Visa a Decathlon umožňuje spotrebiteľom platiť za svoje nákupy priložením karty alebo smartfónu k mobilným zariadeniam predavačov. Cieľom tejto novej stratégie spoločnosti Decathlon je skrátiť čas čakania pri pokladni a reagovať na preferencie spotrebiteľov v oblasti bezkontaktných platieb. Decathlon túto technológiu zavádza vo všetkých 325 predajniach vo Francúzsku.

Týždenný podcast UPdate

Francúzsko chce bojovať proti emisiám uhlíka jednoduchým spôsobom. Od októbra bude vláda poskytovať zľavu obyvateľom na opravu obuvi alebo na opravu odevov. Krajina dúfa, že zľava bude motivovať ľudí, aby si ponechali veci, ktoré už vlastnia, namiesto toho, aby ich vyhodili a kúpili si úplne nové. Módny priemysel sa podieľa na celosvetových emisiách uhlíka 10 %, čo je viac ako medzinárodné lety a námorná doprava dohromady. Podľa Európskej hospodárskej komisie OSN sa na skládky každoročne odvezie približne 21 miliárd ton oblečenia.

Švédsky startup Karma zachraňuje tony potravín. Vďaka aplikácii môžu reštaurácie, kaviarne a obchody s potravinami predávať spotrebiteľom posledné nepredané, no ešte stále dobré, nepokazené produkty za nižšiu cenu. Predajcovia takto získajú príjmy z potravín, ktoré by inak vyšli nazmar, oslovia nových zákazníkov a navyše znížia svoj vplyv na životné prostredie. Aplikácia, ktorá pomáha predísť plytvaniu jedlom si získala priazeň už štvrť milióna užívateľov.

Microsoft minulý rok oznámila svoje rozhodnutie kúpiť Activision Blizzard. Dohodu však zablokovali regulačné orgány. Súd v San Franciscu však rozhodol v prospech spoločnosti Microsoft a zamietol návrh na zastavenie kúpy. Microsoft čelil výraznému odporu aj v Spojenom kráľovstve, ktorého protimonopolný úrad nákup zablokoval. Microsoft sa odvolal a prípad smeroval na súd, ale po rozhodnutí USA britská strana uviedla, že k nemu pravdepodobne nedôjde. Konečné prevzatie známej hernej spoločnosti je naplánované v najbližšie dni. Microsoft zaplatí za Activision Blizzard 68,7 miliardy dolárov.

Tento týždeň nás v štúdiu Ecommerce Bridge navštívil László Szabó z Growww Digital a zhovárali sme sa o expanzii na zahraničné trhy. Ako funguje expanzia z hľadiska marketingu a komunikácie? Podľa čoho si má spoločnosť vybrať správny nový trh? Ako správne nasimulovať konverzný pomer pri expanzii? Vypočujte si Lacove osobné odporúčania, na čo si pri expanzii dať hlavný pozor. Celý rozhovor nájdete v kategórii multimédiá.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Rýchlovky:

Koncept zdieľaných predajní prichádza aj na Slovensko a do Rumunska. Pikito ponúka e-shopom možnosť otvoriť si v zahraničí predajňu s kompletným servisom vrátane výdajného miesta pre zásielky. To všetko za minimálne mesačné náklady, bez rizika a administratívnych starostí a v rekordne krátkom čase.

Dušan Víglaský, majiteľ Dráčika, vzbudzuje vášne konšpiračnými príspevkami priamo na hlavnej stránke hračkárstva. Kritika zo strany verejnosti však nemá vplyv na tržby reťazca. Na Slovensku tržby presiahli 90 miliónov eur a zisk Dráčika dosiahol 4,45 milióna eur.

Salesforce zvyšuje ceny budúci mesiac. Ceny služieb Sales Cloud, Service Cloud, Marketing Cloud, Industries a Tableau sa zvýšia v priemere o 9 %. Toto zvýšenie prichádza v súvislosti s investíciami spoločnosti Salesforce vo výške 20 miliárd USD do výskumu a vývoja a uvedením množstva nástrojov využívajúcich umelú inteligenciu vrátane AI Cloud, Einstein GPT, Sales GPT a Service GPT.

Spoločnosť PPL, líder v doručovaní balíkov v Českej republike, rozširuje svoju sieť výdajných miest o celkovo 1 200 AlzaBoxov. Vďaka novej spolupráci s Alza, najväčším českým online predajcom, chce byť PPL pre svojich zákazníkov ešte dostupnejšia. 

Zatiaľ čo ChatGPT od OpenAI funguje v mnohých jazykoch už od prvého dňa, Google Bard ho dobieha až teraz. Asistent najpopulárnejšieho vyhľadávača na svete založený na umelej inteligencii je od dnešného dňa dostupný v drvivej väčšine sveta a vo viac ako štyridsiatich jazykoch vrátane češtiny a slovenčiny. Googlu sa nedá upriťe snaha, jeho Bard dokonca aj hovorí. 

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Počet e-shopov v Česku rastie. Od januára ich pribudlo o tretinu viac ako vlani
3 min. čítanie

Počet e-shopov v Česku rastie. Od januára ich pribudlo o tretinu viac ako vlani

V januári zaznamenala česká e-commerce scéna výrazný nárast počtu nových internetových obchodov, pričom ich počet medziročne vzrástol o 30 %. Segment hobby sa tento rok dostal na prvé miesto s 18 % podielom nových e-shopov. Za ním nasledujú dlhodobo obľúbené kategórie oblečenia a potravín. Odborníci v poslednom období zaznamenali aj zvýšený záujem majiteľov kamenných obchodov […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Ako sme na tom so sledovaním televízie?
2 min. čítanie

Ako sme na tom so sledovaním televízie?

S novým obsahom sa možnosti trávenia času pred televíznymi obrazovkami rozširujú. YouTube je najsledovanejšia streamovacia služba v USA, ukazuje správa spoločnosti Nielsen. Táto platforma zároveň kraľuje sledovaniu na televíznych obrazovkách s 8,6 % a druhé miesto zastáva Netflix.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+