Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Žilina
13. Február už čoskoro
Prešov
6. Marec už čoskoro
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

Francúzsko hľadá nové spôsoby udržateľnosti. Svojim občanom chce dotovať opravu topánok

Francúzsko chce bojovať s emisiami uhlíka veľmi jednoduchým spôsobom. Oprava namiesto výmeny. Francúzski občania budú mať čoskoro nárok na zľavy na opravu obuvi a odevov. 

Francúzsko hľadá nové spôsoby udržateľnosti. Svojim občanom chce dotovať opravu topánok
Zdroj: Depositphotos

Zľavy na opravu topánok a oblečenia

Od októbra bude vláda krajiny poskytovať zľavu 7 eur napríklad na opravu podrážky a 10 až 25 eur na opravu oblečenia, ako prvý informoval denník Le Monde. Bonus bude k dispozícii počas nasledujúcich piatich rokov z celkového fondu vo výške 154 miliónov eur.

Krajina dúfa, že zľava bude motivovať ľudí, aby si ponechali veci, ktoré už vlastnia, namiesto toho, aby ich vyhodili a kúpili si úplne nové.

Módny priemysel sa podieľa na celosvetových emisiách uhlíka 10 %, čo je viac ako medzinárodné lety a námorná doprava dohromady, ako už Insider informoval. Podľa Európskej hospodárskej komisie OSN sa na skládky každoročne odvezie približne 21 miliárd ton oblečenia.

Zástancovia udržateľnosti podporujú opravy odevov ako jeden zo spôsobov, ako spomaliť klimatickú krízu a vytvoriť obehové hospodárstvo, v ktorom opätovne využívame existujúce zdroje a znižujeme množstvo odpadu. 

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Oprava je niekedy drahšia ako nový produkt

Normalizácia opráv však predstavuje značnú nákladovú prekážku. Spoločnosť Goodwill opravila a predala viac ako 700 poškodených predmetov, ktoré by boli vyhodené. Priemerná cena za opravu však predstavovala 30 eur. Organizácia potvrdila, že opravy môžu byť drahé – odstránenie škvŕn stálo v priemere 17,34 eur a iné opravy stáli až 34 eur.

Nie je to prvýkrát, čo Francúzsko motivovalo k recyklácii formou opravy. V apríli vláda zdvojnásobila zľavy pre občanov, ktorí opravili svoje domáce spotrebiče namiesto toho, aby ich vyhodili. Keď si dajú do servisu spotrebič prostredníctvom zúčastneného podniku, môžu získať až 30 eur na malé položky, ako je vysávač, a až 90 eur na počítač.

Hoci Francúzsko nie je najudržateľnejšou krajinou na svete, je na 12. mieste v každoročnom indexe environmentálnej výkonnosti Yaleovej univerzity, ktorý hodnotí 180 krajín z hľadiska klimatických zmien, environmentálneho zdravia a vitality ekosystémov.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Vývoj európskeho online trhu pod tlakom čínskych gigantov
3 min. čítanie

Vývoj európskeho online trhu pod tlakom čínskych gigantov

Európska e-commerce scéna sa dramaticky mení a čínske platformy získavajú čoraz väčší podiel na trhu. Zatiaľ čo sa v roku 2023 domáci e-commerce rast v Číne spomalil na slabých 3,5 % – čo je menej než rast väčšiny TOP 10 globálnych trhov – čínski giganti hľadajú príležitosti na expanziu smerom na západ.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Nová definícia maskulinity: Ako môžu značky autenticky osloviť moderných mužov?
3 min. čítanie

Nová definícia maskulinity: Ako môžu značky autenticky osloviť moderných mužov?

Značky stoja pred dôležitou výzvou, ako zmeniť spôsob zobrazovania mužov vo svojich kampaniach. Podľa nedávnej správy spoločnosti Kantar sa moderné publikum nevie stotožniť so zaužívanými stereotypmi o silných a nezdolných mužoch. Naopak, inkluzívna maskulinita v marketingu s rôznymi odlišnosťami je kľúčom k budovaniu spojení so spotrebiteľmi a k rastu značky. Pozrime sa na závery, z […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+