2 min. čítanie

Francúzsko hľadá nové spôsoby udržateľnosti. Svojim občanom chce dotovať opravu topánok

Francúzsko chce bojovať s emisiami uhlíka veľmi jednoduchým spôsobom. Oprava namiesto výmeny. Francúzski občania budú mať čoskoro nárok na zľavy na opravu obuvi a odevov. 

Francúzsko hľadá nové spôsoby udržateľnosti. Svojim občanom chce dotovať opravu topánok
Zdroj: Depositphotos

Zľavy na opravu topánok a oblečenia

Od októbra bude vláda krajiny poskytovať zľavu 7 eur napríklad na opravu podrážky a 10 až 25 eur na opravu oblečenia, ako prvý informoval denník Le Monde. Bonus bude k dispozícii počas nasledujúcich piatich rokov z celkového fondu vo výške 154 miliónov eur.

Krajina dúfa, že zľava bude motivovať ľudí, aby si ponechali veci, ktoré už vlastnia, namiesto toho, aby ich vyhodili a kúpili si úplne nové.

Módny priemysel sa podieľa na celosvetových emisiách uhlíka 10 %, čo je viac ako medzinárodné lety a námorná doprava dohromady, ako už Insider informoval. Podľa Európskej hospodárskej komisie OSN sa na skládky každoročne odvezie približne 21 miliárd ton oblečenia.

Zástancovia udržateľnosti podporujú opravy odevov ako jeden zo spôsobov, ako spomaliť klimatickú krízu a vytvoriť obehové hospodárstvo, v ktorom opätovne využívame existujúce zdroje a znižujeme množstvo odpadu. 

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Oprava je niekedy drahšia ako nový produkt

Normalizácia opráv však predstavuje značnú nákladovú prekážku. Spoločnosť Goodwill opravila a predala viac ako 700 poškodených predmetov, ktoré by boli vyhodené. Priemerná cena za opravu však predstavovala 30 eur. Organizácia potvrdila, že opravy môžu byť drahé – odstránenie škvŕn stálo v priemere 17,34 eur a iné opravy stáli až 34 eur.

Nie je to prvýkrát, čo Francúzsko motivovalo k recyklácii formou opravy. V apríli vláda zdvojnásobila zľavy pre občanov, ktorí opravili svoje domáce spotrebiče namiesto toho, aby ich vyhodili. Keď si dajú do servisu spotrebič prostredníctvom zúčastneného podniku, môžu získať až 30 eur na malé položky, ako je vysávač, a až 90 eur na počítač.

Hoci Francúzsko nie je najudržateľnejšou krajinou na svete, je na 12. mieste v každoročnom indexe environmentálnej výkonnosti Yaleovej univerzity, ktorý hodnotí 180 krajín z hľadiska klimatických zmien, environmentálneho zdravia a vitality ekosystémov.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Spoločnosť Mediam Group by Aleph sa stala oficiálnym obchodným zástupcom Google Ads na Slovensku
4 min. čítanie

Spoločnosť Mediam Group by Aleph sa stala oficiálnym obchodným zástupcom Google Ads na Slovensku

Mediam Group, súčasť Aleph, globálnej siete digitálnych expertov, oznámila svoju novú pozíciu oficiálneho obchodného zástupcu pre Google Ads na Slovensku a v Maďarsku. Cieľom strategického partnerstva medzi firmami Google a Aleph je poskytovať lokálnu podporu firmám na Slovensku. Spolupráca tak doplní prebiehajúcu priamu správu portfólia klientov spoločnosťou Google.

Michal Haman Michal Haman
Client Partner v Aleph Slovensko
Instagramové príspevky sa zobrazujú vo výsledkoch Google vyhľadávania
3 min. čítanie

Instagramové príspevky sa zobrazujú vo výsledkoch Google vyhľadávania

10. júla 2025 nastala významná zmena pre e-commerce značky, ktoré využívajú Instagram. Vaše príspevky o produktoch, zákulisný obsah či recenzie zákazníkov sa teraz môžu objaviť vo výsledkoch vyhľadávania na Googli – aj vtedy, keď daný používateľ nemá Instagram a vôbec vás nesleduje.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge Europe