Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január udalosť už prebehla
Žilina
13. Február udalosť už prebehla
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

Švédsky startup Karma zachraňuje tony potravín

Aplikácia na zabránenie plytvania jedlom si získala priazeň už štvrť milióna užívateľov. Ako môžu z predaja posledných kusov potravín profitovať obchodníci, zákazníci aj samotní autori unikátneho nápadu?

Švédsky startup Karma zachraňuje tony potravín
Zdroj: Depositphotos

Ročne sa vyhodí jedna tretina všetkých potravín, čoho následkom je až 1,3 miliardy ton odpadu na celom svete. Nie je prekvapením, že potravinársky priemysel zanecháva na životnom prostredí výraznú stopu – od ohromného množstva zdrojov potrebných na výrobu a distribúciu plodov či surovín až po emisie oxidu uhličitého zo skládok prekypujúcich odpadom. Riešenie však ponúka spoločnosť Karma, ktorú založili v roku 2016 vo Švédsku Hjalmar Ståhlberg Nordegren, Ludvig Berling, Mattis Larsson a Elsa Bernadotteová.

Nápad, ktorý pomáha firmám a šetrí planétu

Štvorica sa už dlhšiu dobu venovala programovaniu a vývoju aplikácií, avšak neustále mala túžbu vytvoriť niečo, čo bude mať skutočnú spoločenskú hodnotu. Zamerali sa na problematiku plytvania potravinami, a rozhodli sa urobiť niečo s faktom, že až tretina všetkých potravín vyrobených na celom svete končí v koši.

Princíp aplikácie, ktorú štvorica vytvorila a nazvala Karma, je jednoduchý – vďaka aplikácii môžu reštaurácie, kaviarne a obchody s potravinami predávať spotrebiteľom posledné nepredané, no ešte stále dobré, nepokazené produkty za nižšiu cenu.

Týždenný podcast UPdate

Predajcovia takto získajú príjmy z potravín, ktoré by inak vyšli nazmar, oslovia nových zákazníkov a navyše znížia svoj vplyv na životné prostredie, zatiaľ čo používatelia dostanú čerstvé a chutné produkty za polovičnú alebo nižšiu cenu. A ako tento model funguje?

Používateľ aplikácie Karma zaregistruje svoju polohu a pozrie si ponuku reštaurácií či obchodných reťazcov, ktoré sa do projektu zapojili. Keď nájde potravinu či jedlo, na ktoré má chuť, prostredníctvom aplikácie zaplatí objednávku a následne si ju vyzdvihne pred záverečnou hodinou. Aplikácia taktiež používateľovi umožňuje sledovať obľúbené podniky a nastaviť si upozornenia na nové pridané jedlá.

Na netradičnom obchodovaní profituje aj startup, pretože inkasuje 25 % z každej transakcie, ktorá sa prostredníctvom aplikácie uskutoční.

Startup sa uchytil aj v iných krajinách

Spoločnosť v auguste 2018 získala financovanie v objeme 12 miliónov dolárov (približne 10,5 milióna eur), a to z niekoľkých venture fondov, ako aj od známeho výrobcu elektrospotrebičov.

Startup sa postupne rozšíril do 150 miest po celom Švédsku, ale pôsobí aj v Londýne a v Paríži. Aplikáciu pravidelne využíva viac ako 250 tisíc ľudí, a svoje potraviny prostredníctvom Karmy ponúka viac než tisíc prevádzok. Aplikácia Karma počas svojej existencie už pomohla ušetriť vyše 295 ton potravín.

Credit: Lucia Baníková

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?
5 min. čítanie

Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?

Zákazníci sú náročnejší než kedykoľvek predtým. Očakávajú rýchlosť, pohodlie a zároveň osobný prístup. Ak chcete osloviť zákazníkov, nestačí len predávať – oplatí sa budovať vzťahy a prinášať hodnotu, inak riskuje stratu lojality. Prieskum zákazníckej skúsenosti KPMG Customer Experience Excellence 2024 odhaľuje, ktoré faktory dnes rozhodujú o úspechu značiek a ako sa im prispôsobiť. Aké ponaučenia […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+