Prehľad noviniek
Ostravský e-shop s erotickými pomôckami, spodnou bielizňou a ďalším tovarom Růžovýslon.cz, zaznamenal nebývalý obchodný rozmach. V minulom roku jeho tržby prvýkrát prekročili 200 miliónov Kč (8,3 mil. eur). Čistý zisk spoločnosti vzrástol o viac ako 100 %. Spoločnosť je jedným z najväčších inzerentov spomedzi všetkých hráčov na erotickom trhu, pričom objem reklamy sa pohybuje v desiatkach miliónov korún.
Miki Plichta bol ďalším hosťom v našom štúdiu. Tento Linkedin mág nám porozprával, prečo Linkedin už dávno nie je iba náborovým miestom. Ako mať správne nastavený profil? Čo a kedy publikovať? A čo je to marketingový pragmatizmus? Nenechajte si ujsť tento zaujímavý rozhovor.
Twitter začal vyplácať tvorcom podiel z príjmov z reklamy, no zdá sa, že na peniaze Elona Muska môžu dosiahnuť len celebrity – CPM je nastavené príliš prísne. Používatelia Twitteru, ktorí si predplatili službu Twitter Blue a za posledné tri mesiace získali viac ako päť miliónov zobrazení tweetov mesačne, sa môžu tešiť. V prvom kole sa rozdá viac ako päť miliónov dolárov, ktoré Twitter vyplatí prostredníctvom svojej platformy Stripe.
Čínske trhoviská Shein a Temu sú v Británii stále populárnejšie. Na túto skutočnosť doplácajú spoločnosti Amazon a eBay. Podľa agentúry pre prieskum trhu GWS od začiatku tohto roka Amazonu ubudol milión denných mobilných zákazníkov, eBayu dokonca takmer dva milióny. Medzitým Shein a Temu útočia na priečky najčastejšie sťahovaných aplikácií v krajine.
Český startup Twisto má nových majiteľov. Austrálsky Zip, ktorý pred 2 rokmi kúpil Twisto za 150 miliónov a mal s ním veľké plány, ho teraz predal tureckej spoločnosti Param s veľkou stratou. V máji 2021, keď spoločnosť Twisto kupovala Zip, stála jedna akcia približne sedem austrálskych dolárov a postupne klesla pod pol dolára, kde je teraz. Spoločnosť Twisto ani Param sa v súčasnosti nechcú k fúzii vyjadriť.
Úrad pre ochranu hospodárskej súťaže uložil spoločnosti Tescoma pokutu 63 miliónov Kč za dlhoročné porušovanie českých a európskych pravidiel hospodárskej súťaže. Podľa zistení úradu spoločnosť Tescoma v období od 3. decembra 2015 do 15. júna 2021 stanovila pre svojich zákazníkov tzv. minimálne maloobchodné ceny, za ktoré predávala svoj tovar konečným spotrebiteľom. Odberatelia preto nemohli predávať tovar lacnejšie, ako stanovila spoločnosť Tescoma, čím obmedzila hospodársku súťaž.
Zalando spustilo novú funkciu, ktorá zákazníkom umožňuje využiť odporúčanie veľkosti na základe ich jedinečných mier. Zalandu stačia dve fotografie v priliehavom oblečení zhotovené ich zariadením a dokáže predpovedať telesné miery zákazníka a pomôcť mu nájsť správne padnúce oblečenie. Vďaka tejto funkcii spoločnosť znížila počet vrátených produktov z dôvodu nesprávneho určenia veľkosti o 10 % v porovnaní s tovarom bez odporúčania veľkosti.
Rýchlovky:
Značka Botas, ktorú začiatkom roka prevzala spoločnosť Vasky, prichádza s novou vizuálnou identitou. Zákazníci si budú musieť na nový dizajn obuvi ešte niekoľko mesiacov počkať, ale model Classic sa dá kúpiť v predpredaji.
Spoločnosť Amazon chce v Holandsku otvoriť distribučné centrum s rozlohou 100 000 m2. Objednávky sa doteraz vybavovali z doručovacieho centra na letisku Schiphol.
Footshop prichádza s dlhodobým projektom vlastnej značky ponožiek Footshop Sneaker Socks. Tvárami novej série sú česká tenistka Markéta Vondroušová, ktorá je aktuálnou wimbledonskou šampiónkou, a profesionálny skateboardista a YouTuber David Luu.
Spoločnosti Bezvavlasy prudko rastú tržby a zisk. Akcie získali desiatky percent. Celkové tržby spoločnosti dosiahli v období od začiatku januára do konca júna 347,2 milióna Kč, čo predstavuje medziročný nárast o takmer 60 %.
Pražská sieť bezobalových predajní potravín a drogérie Bezobalu končí. Z troch existujúcich predajní by podľa zástupcov rovnomennej neziskovej organizácie mohla zostať len tá v Prahe 6. Rozhodnutie ukončiť činnosť odôvodnili náročnou ekonomickou situáciou.