2 min. čítanie

Amazon a eBay strácajú britských zákazníkov v prospech Shein a Temu

Spoločnosti Amazon a eBay sa v Spojenom kráľovstve stretávajú s klesajúcim počtom používateľov mobilných aplikácií. Podľa agentúry pre prieskum trhu GWS od začiatku tohto roka Amazonu ubudol milión denných mobilných zákazníkov, eBayu dokonca takmer dva milióny.

Amazon a eBay strácajú britských zákazníkov v prospech Shein a Temu
Zdroj: Depositphotos

Odliv zákazníkov kvôli konkurencii

Spoločnosti Amazon a eBay sa v Spojenom kráľovstve stretávajú s klesajúcim počtom používateľov mobilných aplikácií. Podľa agentúry pre prieskum trhu GWS od začiatku tohto roka Amazonu ubudol milión denných mobilných zákazníkov, eBayu dokonca takmer dva milióny. Medzitým Shein a Temu útočia na priečky najčastejšie sťahovaných aplikácií.

Podľa spoločnosti GWS Research, ktorá uskutočnila prieskum medzi 5 200 Britmi, spoločnosť Amazon v januári tohto roka prilákala do svojej mobilnej aplikácie 9,3 milióna zákazníkov denne. Za šesť mesiacov tento počet klesol na 8,3 milióna. V spoločnosti eBay klesol počet denných používateľov aplikácie z necelých šiestich miliónov na 4,2 milióna. Zdá sa, že nakupujúci našli útočisko v Shein a Temu, nákupných aplikáciách čínskej výroby.

Týždenný podcast UPdate

Predajca rýchlej módy Shein zaznamenal v posledných mesiacoch zdvojnásobenie počtu používateľov z jedného na dva milióny. Temu sa medzitým podarilo prilákať 3,5 milióna používateľov denne jeden mesiac od predstavenia spoločnosti.

Podľa údajov spoločnosti GWS sa navyše nováčikovi darí udržiavať pozornosť používateľov najdlhšie: nakupujúci trávia v aplikácii priemerne okolo 18 minút denne.

Používatelia strávia v aplikácii Temu 18 minút denne.

Druhé miesto v tomto rebríčku obsadila resellingová platforma Vinted so 14 minútami pozornosti. V aplikáciách Amazon, eBay a Shein strávia nakupujúci v priemere 8 minút denne.

Shein a Temu v Európe

Spoločnosť Shein sa od minulého leta zameriava na európsky trh. V máji tohto roku otvorila čínska spoločnosť svoje európske sídlo v Dubline. V tom istom mesiaci otvorila v írskom hlavnom meste kanceláriu aj spoločnosť Temu, ktorú vlastní čínska spoločnosť PDD Holdings. Temu pôsobí na starom kontinente len od jari. 

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Čo prináša septembrové číslo časopisu Ecommerce Bridge
3 min. čítanie

Čo prináša septembrové číslo časopisu Ecommerce Bridge

Printový časopis Ecommerce Bridge vychádza každé tri mesiace. Najnovšie číslo prináša unikátne rozhovory s odborníkmi. Tentokrát sme sa bavili s Petrom Bírom o sile domén a Andrej Kajan hovoril o význame expanzie. Pozrieme sa na marketplaces, vplyv AI na SEO a dávame tipy na čítanie pre rozvoj v e-commerce. Časopis si môžete zadarmo objednať priamo […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Temu predbehlo eBay a stalo sa druhou najnavštevovanejšou e-commerce platformou
3 min. čítanie

Temu predbehlo eBay a stalo sa druhou najnavštevovanejšou e-commerce platformou

Pred dvoma rokmi sa spustila čínska e-commerce platforma Temu. Za ten čas sa jej darí plniť mediálny priestor, mútiť hlavy ostatným e-commerce hráčom a predčiť eBay v návštevnosti. S druhou najnavštevovanejšou e-commerce stránkou na svete môžeme Temu považovať za významného globálneho hráča. Tento pozoruhodný nárast prináša niekoľko dôležitých poznatkov o dynamike online obchodu.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Česi v lete na internete míňali doteraz najviac z celého roku 2024, rekordné boli predovšetkým nákupy služieb
2 min. čítanie

Česi v lete na internete míňali doteraz najviac z celého roku 2024, rekordné boli predovšetkým nákupy služieb

Skoro každý tretí Čech, ktorý je užívateľom internetu, si počas letných mesiacov objednal niektorú zo služieb on-line. V júli to pritom bolo v priemere za viac ako osemtisíc korún, čo je tohtoročný jednoznačný rekord. Ako ďalej vyplýva z prieskumu Asociácie pre elektronickú komerciu (APEK), spotrebitelia v lete míňali nadštandardne aj v e-shopoch.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+