2 min. čítanie

Amazon a eBay strácajú britských zákazníkov v prospech Shein a Temu

Spoločnosti Amazon a eBay sa v Spojenom kráľovstve stretávajú s klesajúcim počtom používateľov mobilných aplikácií. Podľa agentúry pre prieskum trhu GWS od začiatku tohto roka Amazonu ubudol milión denných mobilných zákazníkov, eBayu dokonca takmer dva milióny.

Amazon a eBay strácajú britských zákazníkov v prospech Shein a Temu
Zdroj: Depositphotos

Odliv zákazníkov kvôli konkurencii

Spoločnosti Amazon a eBay sa v Spojenom kráľovstve stretávajú s klesajúcim počtom používateľov mobilných aplikácií. Podľa agentúry pre prieskum trhu GWS od začiatku tohto roka Amazonu ubudol milión denných mobilných zákazníkov, eBayu dokonca takmer dva milióny. Medzitým Shein a Temu útočia na priečky najčastejšie sťahovaných aplikácií.

Podľa spoločnosti GWS Research, ktorá uskutočnila prieskum medzi 5 200 Britmi, spoločnosť Amazon v januári tohto roka prilákala do svojej mobilnej aplikácie 9,3 milióna zákazníkov denne. Za šesť mesiacov tento počet klesol na 8,3 milióna. V spoločnosti eBay klesol počet denných používateľov aplikácie z necelých šiestich miliónov na 4,2 milióna. Zdá sa, že nakupujúci našli útočisko v Shein a Temu, nákupných aplikáciách čínskej výroby.

Týždenný podcast UPdate

Predajca rýchlej módy Shein zaznamenal v posledných mesiacoch zdvojnásobenie počtu používateľov z jedného na dva milióny. Temu sa medzitým podarilo prilákať 3,5 milióna používateľov denne jeden mesiac od predstavenia spoločnosti.

Podľa údajov spoločnosti GWS sa navyše nováčikovi darí udržiavať pozornosť používateľov najdlhšie: nakupujúci trávia v aplikácii priemerne okolo 18 minút denne.

Používatelia strávia v aplikácii Temu 18 minút denne.

Druhé miesto v tomto rebríčku obsadila resellingová platforma Vinted so 14 minútami pozornosti. V aplikáciách Amazon, eBay a Shein strávia nakupujúci v priemere 8 minút denne.

Shein a Temu v Európe

Spoločnosť Shein sa od minulého leta zameriava na európsky trh. V máji tohto roku otvorila čínska spoločnosť svoje európske sídlo v Dubline. V tom istom mesiaci otvorila v írskom hlavnom meste kanceláriu aj spoločnosť Temu, ktorú vlastní čínska spoločnosť PDD Holdings. Temu pôsobí na starom kontinente len od jari. 

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Instagram spúšťa Edits. Čo prináša nový nástroj na úpravu videí?
3 min. čítanie

Instagram spúšťa Edits. Čo prináša nový nástroj na úpravu videí?

Instagram oficiálne predstavil Edits – svoju vlastnú aplikáciu na úpravu videí. Ocenia ju najmä tvorcovia obsahu a malé značky, ktoré chcú škálovať svoju videoprodukciu. Ide o priamu odpoveď na obľúbený nástroj CapCut, ktorý spadá pod ByteDance. V čom sa tieto aplikácie líšia a aký potenciál majú pre e-commerce?

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Chceš vedieť, ako sa (ne)zmení SEO po nástupe AI? Pridaj sa na webinár 13. 5. 2025 s TOP SK/CZ SEO špecialistami!
3 min. čítanie

Chceš vedieť, ako sa (ne)zmení SEO po nástupe AI? Pridaj sa na webinár 13. 5. 2025 s TOP SK/CZ SEO špecialistami!

Optimalizácia pre vyhľadávače sa neustále vyvíja – a rok 2025 nie je výnimkou. Zatiaľ čo ceny za kliky v PPC kampaniach rastú a zisky z nich klesajú, SEO ostáva kanálom, ktorý môže prinášať dlhodobé výsledky pri nižších nákladoch. Nie je to však automatické – vyžaduje si znalosť aktuálnych trendov, schopnosť reagovať na zmeny algoritmov a […]

Michal Král Michal Král
E-commerce konzultant, Eshopový kráľ
Prečítať článok
Slovenský e-commerce rastie, ale inak. Priemerná objednávka zdražela, najväčší dopyt je po každodenných produktoch
3 min. čítanie

Slovenský e-commerce rastie, ale inak. Priemerná objednávka zdražela, najväčší dopyt je po každodenných produktoch

Internetové nákupy na Slovensku napriek rozbehnutej konsolidácii narástli aj v prvom kvartáli tohto roka o +3 %. Je to síce nižší rast ako v poslednom kvartáli minulého roka, keď sme zaznamenali nárast až +6 %, avšak potvrdilo sa, že slovenský e-commerce naďalej rastie. Darilo sa najmä každodenným produktom v kategóriách drogéria a potraviny. A čo […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+