Odliv zákazníkov kvôli konkurencii
Spoločnosti Amazon a eBay sa v Spojenom kráľovstve stretávajú s klesajúcim počtom používateľov mobilných aplikácií. Podľa agentúry pre prieskum trhu GWS od začiatku tohto roka Amazonu ubudol milión denných mobilných zákazníkov, eBayu dokonca takmer dva milióny. Medzitým Shein a Temu útočia na priečky najčastejšie sťahovaných aplikácií.
Podľa spoločnosti GWS Research, ktorá uskutočnila prieskum medzi 5 200 Britmi, spoločnosť Amazon v januári tohto roka prilákala do svojej mobilnej aplikácie 9,3 milióna zákazníkov denne. Za šesť mesiacov tento počet klesol na 8,3 milióna. V spoločnosti eBay klesol počet denných používateľov aplikácie z necelých šiestich miliónov na 4,2 milióna. Zdá sa, že nakupujúci našli útočisko v Shein a Temu, nákupných aplikáciách čínskej výroby.
Predajca rýchlej módy Shein zaznamenal v posledných mesiacoch zdvojnásobenie počtu používateľov z jedného na dva milióny. Temu sa medzitým podarilo prilákať 3,5 milióna používateľov denne jeden mesiac od predstavenia spoločnosti.
Podľa údajov spoločnosti GWS sa navyše nováčikovi darí udržiavať pozornosť používateľov najdlhšie: nakupujúci trávia v aplikácii priemerne okolo 18 minút denne.
Používatelia strávia v aplikácii Temu 18 minút denne.
Druhé miesto v tomto rebríčku obsadila resellingová platforma Vinted so 14 minútami pozornosti. V aplikáciách Amazon, eBay a Shein strávia nakupujúci v priemere 8 minút denne.
Shein a Temu v Európe
Spoločnosť Shein sa od minulého leta zameriava na európsky trh. V máji tohto roku otvorila čínska spoločnosť svoje európske sídlo v Dubline. V tom istom mesiaci otvorila v írskom hlavnom meste kanceláriu aj spoločnosť Temu, ktorú vlastní čínska spoločnosť PDD Holdings. Temu pôsobí na starom kontinente len od jari.