Košice
19. Október udalosť už prebehla
Poprad
9. November udalosť už prebehla
Bratislava
5. December udalosť už prebehla
Bardejov
25. Január udalosť už prebehla
Žilina
15. Február udalosť už prebehla
Trnava
26. Marec už čoskoro
Zvolen
18. Apríl už čoskoro
Liptovský Mikuláš
9. Máj už čoskoro
Nitra
30. Máj už čoskoro
Košice
3. Október už čoskoro
Banská Bystrica
24. Október už čoskoro
Poprad
7. November už čoskoro
Bratislava
28. November už čoskoro
6 min. čítanie

Je LinkedIn najdôležitejšou sociálnou sieťou pre marketérov a ako s ním pracovať? (Miki Plichta)

Sociálna sieť LinkedIn už dávno stratila status čisto náborového miesta. Posledné roky poskytuje útočisko najmä ľuďom z marketingu. Pretože je skutočne veľký rozdiel medzi publikovaním a vystupovaním na iných sociálnych sieťach, ako práve na LinkedIne. Profesionálne názory podložené expertízou sú posudzované ďalšími odborníkmi, čo v iných prípadoch až tak nehrozí. Táto sieť však nie je len o osobnej značke. Človek často svojim vystupovaním zastupuje aj spoločnosť, v ktorej pracuje. Ako mať správne nastavený profil? Čo a kedy publikovať? Venovať sa ako marketér LinkedInu aj ostatných členov firmy kde pracujem? A čo je to marketingový pragmatizmus? Na to všetko a ešte omnoho viac nám v štúdiu Ecommerce Bridge odpovedal známy LinkedIn mág Miki Plichta. Nechajte sa inšpirovať zaujímavým rozhovorom.

Štefan Polgári Štefan Polgári
Founder Ecommerce Bridge & Dognet
SLEDUJTE TENTO OBSAH Ako podcast

V rozhovore sa dozviete:

  • 01:58 Dokáže človeka uživiť takáto výhradná orientácia na LinkedIn?
  • 03:44 Je vôbec potrebné pre marketéra učiť sa pracovať so sociálnou sieťou?
  • 05:29 Je teda hlavný rozdiel medzi sieťami, čo tam ľudia robia?
  • 06:01 Malo by marketingové oddelenie riešiť aj LinkedIn profily ostatných kolegov?
  • 07:43 Koľko ľudí je zo Slovenska na sieti LinkedIn?
  • 12:53 Aké veci teda na LinkedIne najviac fungujú?
  • 16:06 Existujú nejaké micro segmenty aj v rámci marketingu?
  • 26:20 Je ešte niečo, čo sa dá robiť a ľudia to bežne nerobia?
  • 30:47 Je nejaká univerzálna cesta, akou sa na LinkedIne vydať?
  • 34:33 Čo je to marketingový pragmatizmus?
Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Dokáže človeka uživiť takáto výhradná orientácia na LinkedIn?

Človek v marketingu by mal mať celkovo všeobecný rozhľad o sociálnych sieťach. Ale rozhodne sa nedá byť expert na všetky naraz. Aj to Mikiho priviedlo k LinkedInu. Pretože vždy keď potrebujete riešiť problémy danej siete, je lepšie obrátiť sa na odborníka. Je to lepšie aj pre vás, ako klienta, ktorí síce možno na začiatku zaplatí viac, avšak dostane rýchlejší a kvalitnejší výstup.

Je vôbec potrebné pre marketéra učiť sa pracovať so sociálnou sieťou?

Sociálne siete sú dimenzované tak, aby boli pre používateľov čo najviac jednoduché. Mohlo by sa teda zdať, že nie je potrebné im venovať až takú pozornosť. Ale najmä LinkedIn je profesionálna sieť, kde vystupujete nie len za seba ako človeka, ale často aj za firmu.

“Na Instagrame si aj marketéri zdieľajú obedíky a iné pekné veci, kdežto na LinkedIne zdieľajú profesionálny život a už to chce aj nejaký ten skill a zamyslenie, čo vôbec pridať. Pretože už nekomunikuje len za seba, ale napríklad aj za spoločnosť, v ktorej pôsobíte.”

Aj preto sa nad tým treba zamýšľať, aby príspevky boli cielené a pomohli buď vašej kariére, alebo organizácii, ktorú zastupujete…

Malo by marketingové oddelenie riešiť aj LinkedIn profily ostatných kolegov?

Algoritmus na LinkedIne dáva do popredia súkromné účty, takže je viac ako žiadúce, aby ľudia takto podporovali svoje spoločnosti. Vystupujú ako brand ambasádori a je potrebné, aby tam boli aktívni. Preto je dôležité, aby marketingové oddelenia pracovali so zamestnancami na správnej komunikácii cez súkromné účty. Organické príspevky sú občas virálne a ešte keď ich podporia interakciou aj ľudia z vedenia, je to trošku ako social proof. Dostáva to potom úplne iný rozmer, ako na iných sociálnych sieťach.

Koľko ľudí je zo Slovenska na sieti LinkedIn?

Miki bol súčasťou prieskumu na jeseň 2022, z ktorého vyšlo, že na Slovensku je založených približne 600 000 účtov, marketérov z toho je asi 14 %. V poslednej dobe je to pre nich stále viac zaujímavé. Už to nie je ako v minulosti, kedy bola táto sieť vnímaná ako HR okienko, kde ste si hľadali len novú prácu. Aktuálne teda prevzali prvenstvo marketéri a snažia sa svojou odbornosťou prispievať. Ideálne čím väčšia autorita zo spoločnosti, tým lepšie.

“Keď dá riaditeľ poisťovne nejaký status, tak už samotní zamestnanci, podľa nejakých štatistík, drvivá väčšina mu to olajkuje. A to tvorí ten klasický network efekt. Oni sú poprepájaní so spolužiakmi, bývalými kolegami… Tým pádom sa to všetko pekne prepojí. Preto staviť na LinkedIne na brand ambasádorov je správna voľba.”

Kedysi bolo dôležité, aby mal príspevok v nejakom krátkom čase od publikovania čo najviac interakcií a vtedy sa viac šíril. Dnes je to viac o čase, ktorý užívateľ strávi na vašom príspevku. Je rozdiel informácie iba dokumentačne zaznamenať do príspevku, alebo príspevkom otvoriť diskusiu na dané téma a zanechať nejakú emóciu.

Aké veci teda na LinkedIne najviac fungujú?

Priestor pre videá alebo dlhšie prezentácie je aj na tejto sieti väčší. Je lepšie si dať s postovaním napríklad na dva týždne prestávku a pripraviť si dlhší obsah, ako neustále spamovať to isté dookola. Taktiež je potrebné uvažovať nad témami, ktoré spracovávate. O čo by mohla mať vaša bublina záujem a vy to viete naplniť. Môže to začať textom, ale následne to posunúť na video seriál a iné dlhšie formy obsahu. Cieľom je teda monopolizovať dané téma.

LinkedIn – Ako sa dá využiť pre B2B biznis (Miki Plichta, LinkedIn Storyteller)

Existujú nejaké micro segmenty aj v rámci marketingu?

Presne tak by to malo byť a ľudia by sa mali špecializovať. Ale ako prvý a základný kameň je váš vlastný profil. Prvá impresia je totižto v dnešnej dobe extrémne dôležitá. Toto je 5 najdôležitejších faktorov, na ktoré Miki Plichta v priebehu rokov prišiel:

  1. vaša užitočnosť – akému odvetviu riešite akú potrebu.
  2. faktor kredibility – ukazovanie sa s vecami, o ktorých hovorím
  3. uveriteľnosť – vizuálne v postoch byť spojený s tým, o čom píšeme,
  4. dôvod, prečo by nás mal človek sledovať,
  5. urgencia – viete človeka rýchlo dostať na nejakú webovú stránku.

Všetky tieto body body môžu nakoniec prilákať potenciálne spolupráce pre vašu spoločnosť alebo poskytnú otvorenie nových možností do budúcna.

Je ešte niečo, čo sa dá robiť a ľudia to bežne nerobia?

Jedna vec sú základné prvky ako spojenia a statusy, druhá vec je odborná technická špecializácia, kde musíte ísť viac do hĺbky. Ide o využívanie rôznych nástrojov automatizácie, segmentácie, vyhľadávania ľudí na základe kľúčových slov či certifikátov. Na LinkedIne máte určitú sieť ľudí, ale to niekedy nestačí a potrebujete sa dostať stále ďalej. Buď sa prepájate manuálne s novými ľuďmi, alebo práve využijete automatizované nástroje. Ďalším zaujímavým bodom sú interakcie. Je vysoko pravdepodobné, že človek zanechá interakciu len na obsahu, ktorý celý skonzumoval. Pretože nechce, aby bol jeho otlačok na niečom nerelevantnom. Celé je to o budovaní vzťahov.

Je nejaká univerzálna cesta, akou sa na LinkedIne vydať?

Treba byť autentický, to je najdôležitejšie. V niektorých statusoch je vidieť automatizáciu a ľudia chcú viac prirodzenosť. S nástupom umelej inteligencie sú tu skratky, ako publikovať viac obsahu, ale pokiaľ bude generický, nebude pre ľudí zaujímavý. Statusy by mali byť čo najotvorenejšie a mali by zaujať aj neznámeho človeka. To je hranica medzi úspechom a neúspechom.

Čo je to marketingový pragmatizmus?

Je to koncept efektívnej komunikácie. V tomto svete sa toho udeje veľmi veľa. Ľudia často slepo nasledujú trendy a nerozmýšľajú kriticky. Stratégia by mala byť nad taktikou. Opakom je populizmus, kde snažíme zavďačiť všetkým aj na úkor seba samého. Je potrebné tvoriť obsah, ktorý napĺňa potreby druhých a zanechá v nich nejakú stopu.

Zdieľať článok
Štefan Polgári
Founder Ecommerce Bridge & Dognet

Už od puberty pracujem na vlastných projektoch. Veľmi skoro som pochopil, že robiť “weby pre klientov” je cesta do … nie úplne pre mňa. Tak som začal pracovať na vlastných projektoch. V 17 rokoch som mal portfólio asi 350 webov so zameraním na financie a poväčšine na českom trhu. Boli postavené na organickom vyhľadávaní zo Seznam.cz a keď trošku vylepšili algoritmus, weby “popadali”. Neskôr som sa zamestnal, okúsil prácu vo veľkej agentúre a aj na krásnej pozícii “IT project Manager”, kde by som vydržal do dôchodku, nebyť ambícií. Tak sme spoločne s agentúrou VISIBILITY rozbiehali affiliate sieť Dognet, ktorá úspešne operuje v CEE regióne už viac ako 10 rokov. Síce s VISIBILITY už sieť nepôsobí viac ako 4 roky, no jej kľúčová úloha pri štarte je nepopierateľná. Dognet má viacero podprojektov, ako napríklad knižky o online a affiliate marketingu Super Affiliate Academy, organizuje affiliate meetupy HotDognet (po celej CEE) a spolu organizoval affiliate konferenciu Affilhero. Robíme veľmi veľa pre edukáciu trhu. Medzičasom som spustil projekt Ecommerce Bridge, ktorý verím že v roku 2024 bude tak isto silne etablovaný v rámci CEE. Je to online magazín pre ecommerce scénu, eshopy a celkovo online podnikanie. Prevádzkujem tiež, asi jediné, Múzeum Mobilov v Európe. Som veľmi hrdý na to, akým spôsobom je celá firma a jej projekty postavené. Že už väčšinou nestoja na mojej osobe a mám úžasný team, ktorý vie viesť projekty aj bez môjho “mikromanažmentu”. Moje obľúbené motivačné bláboly: 👍 “Done is better than perfect” 👍 “Nestrelíš, nedáš gól” 👍 “Aj pád na hubu je krok vpred” 👍 “Veci treba robiť a nie sa o nich rozprávať” Ak si to dočítal až sem, gratulujem, máš veľa voľného času. Investuj ho do “strieľania” a nie krčmovým rečiam, ktoré ešte nikomu nepomohli.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Ťažký život CTO v GymBeam, ktorý vybavuje stovky tisíc objednávok mesačne (Róbert Čižmár, GymBeam)
1 min. čítanie

Ťažký život CTO v GymBeam, ktorý vybavuje stovky tisíc objednávok mesačne (Róbert Čižmár, GymBeam)

Spoločnosť GymBeam rastie raketovým tempom, a aj preto musí postupne obsadzovať pozície, ktoré nie sú pri menších e-shopoch úplne bežné. Na pozíciu CTO pred pár mesiacmi nastúpil Róbert Čižmár, ktorý už predtým pôsobil v IT tíme firmy. Čo všetko je jeho úlohou na novej pozícii, aký veľký tím riadi a či by dostal výpoveď, keby […]

Michal Moricz Michal Moricz
Executive Director v Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Ochranná známka pre e-shop? Kedy to má zmysel a koľko to stojí? (JUDr. Ján Boldizsár, Boldiz Law Firm s.r.o.)
1 min. čítanie

Ochranná známka pre e-shop? Kedy to má zmysel a koľko to stojí? (JUDr. Ján Boldizsár, Boldiz Law Firm s.r.o.)

Máte skvelý nápad na názov spoločnosti, no už je niekde registrovaný ako ochranná známka. Isto sa vám to počas života už niekedy stalo. Ale prečo by ste to mali riešiť aj pre vlastné podnikanie? Čo sú to vôbec ochranné známky, ako celý proces registrácie prebieha a koľko to stojí nám v štúdiu Ecommerce Bridge povedal […]

Štefan Polgári Štefan Polgári
Founder Ecommerce Bridge & Dognet
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+