4 min. čítanie

Zalando uvádza novú funkciu odporúčania veľkosti na základe telesných mier zákazníkov

Zalando spustilo novú funkciu, ktorá zákazníkom umožňuje využiť odporúčanie veľkosti na základe ich jedinečných mier.

Zalando uvádza novú funkciu odporúčania veľkosti na základe telesných mier zákazníkov
Zdroj: Zalando
  • Zalando je prvou spoločnosťou svojho druhu, ktorá zavádza funkciu merania postavy s cieľom pomôcť zákazníkom nájsť si správnu veľkosť oblečenia

  • Zákazníci v regióne DACH (Nemecko, Rakúsko, Švajčiarsko) budú môcť využívať odporúčania veľkosti na základe svojich telesných mier za pomoci iba dvoch fotografií

  • Táto nová funkcia má potenciál ďalej prispieť k zníženiu počtu vráteného tovaru v súvislosti s výberom nesprávnej veľkosti a z dlhodobého hľadiska znížiť množstvo textilného odpadu tým, že bude informovať módne značky o veľkostiach ich zákazníkov

Zalando opäť inovuje

Zalando spustilo novú funkciu, ktorá zákazníkom umožňuje využiť odporúčanie veľkosti na základe ich jedinečných mier. Zalandu stačia dve fotografie v priliehavom oblečení zhotovené ich zariadením a dokáže predpovedať telesné miery zákazníka a pomôcť mu nájsť správne padnúce oblečenie pri nakupovaní. Ide o prvý prípad v odvetví, žiadna iná platforma porovnateľná so Zalandom túto funkciu doteraz nepredstavila.

Táto funkcia je teraz k dispozícii zákazníkom v regióne DACH, ktorí ju budú môcť použiť na dámske topy alebo šaty. Jedná sa totiž o jednu z kategórií, v ktorej majú zákazníci najčastejšie problém s hľadaním správnej veľkosti. Zalando im chce touto cestou pomôcť nájsť perfektne padnúci strih. Spoločnosť v budúcnosti rozšíri túto funkciu na ďalšie kategórie a trhy.

Dôležitou súčasťou prehlbovania vzťahov so zákazníkmi je pomôcť im nájsť veľkosť, ktorá im správne sedí. Je frustrujúce čakať na tovar a potom zistiť, že nesedí. Zavedením odporúčaných veľkostí na základe telesných rozmerov pokračujeme vo využívaní inovácií, aby sme našim zákazníkom pomohli s jedným z hlavných problémov módneho priemyslu,“ hovorí Stacia Carr, viceprezidentka pre Size & Fit v spoločnosti Zalando. „Rovnako tak môžeme naďalej podporovať našich partnerov z radov značiek, keďže táto funkcia im môže poskytnúť ďalšie informácie o požiadavkách na veľkosť a strih ich zákazníkov.“

Zalando sa zaviazalo poskytovať zákazníkom personalizované služby, ktoré sú postavené na základoch dôvery a ochrany súkromia. Preto pri predpovedaní telesných mier zákazníkov neopustí telefón zákazníka žiadna fotografia, naopak sú vymazané, a zákazníci majú plnú kontrolu nad svojimi preferenciami zdieľania údajov.

Týždenný podcast UPdate

Virtuálna kabínka

Poradenstvo týkajúce sa veľkosti prostredníctvom telesných rozmerov je ďalším krokom na ceste Zalanda k tomu, aby zákazníkom pomohlo nájsť správnu veľkosť na prvý pokus, a umožní Zalandu pripraviť pôdu pre personalizovanejší zážitok z Virtuálnej kabínky. Nedávno Zalando úspešne spustilo tretí pilotný projekt svojej Virtuálnej kabínky, ktorá ponúka viac ako 51 miliónom zákazníkov na všetkých 25 trhoch, kde Zalando pôsobí, možnosť vytvoriť si 3D avatara zadaním svojej výšky, váhy a pohlavia. Pre určitú kategóriu džínsov, u ktorých je náročné vybrať si správnu veľkosť kvôli nejednotným štandardom pre určovanie veľkosti, mohli zákazníci pomocou avatara pozorovať, ako im sedia rôzne veľkosti od rôznych značiek. V budúcnosti sa tieto dve technológie môžu kombinovať, aby si zákazníci mohli vytvoriť 3D avatara, ktorý bude presnejšie reprezentovať ich postavu s ohľadom na ich telesné miery.

V Zalande boli naši zákazníci vždy centrom všetkého, čo robíme. Chceme, aby sa cítili ako v súkromnom butiku s asistentmi, ktorí sú pripravení poradiť s výberom veľkosti a strihu. Aj naďalej sa zameriavame na prehlbovanie vzťahu s našimi slovenskými zákazníkmi prostredníctvom maximálnej miery personalizácie vďaka technológiám. Veľmi sa tešíme, že v budúcnosti zavedieme poradenstvo v oblasti veľkosti pomocou merania postavy aj na slovenskom trhu,” hovorí Daniel Rogiński, generálny riaditeľ Zalanda pre Slovensko a strednú a východnú Európu.

Vďaka práci interného tímu Zalanda, ktorý pracuje na funkcii Size & Fit, už spoločnosť znížila počet vrátených výrobkov z dôvodu nesprávneho určenia veľkosti o 10 % v porovnaní s tovarom bez odporúčania veľkosti. Táto skúsenosť je založená ako na technológii Zalanda, tak aj na technológii vyvinutej spoločnosťou Fision, švajčiarskym vývojárom mobilných aplikácií na meranie postavy, ktorú spoločnosť Zalando akvírovala v roku 2020.

Credit: TS

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
AI asistent Rufus: Nová éra reklamy na Amazon Ads
2 min. čítanie

AI asistent Rufus: Nová éra reklamy na Amazon Ads

Amazon opäť rozširuje svoje reklamné možnosti. Generatívny AI asistent Rufus začína integrovať sponzorované príspevky priamo do zákazníckych konverzácií. Aj keď táto funkcia je zatiaľ dostupná len v USA, ide o dôležitý trend, ktorý môžeme v budúcnosti očakávať aj na európskych trhoch.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+