3 min. čítanie

Twisto má nových majiteľov z tureckého Paramu

Twisto sa dlho neohrial. Austrálsky Zip ho kúpil za milióny a teraz ho predal tureckej skupine Param za výrazne nižšiu cenu.

Twisto má nových majiteľov z tureckého Paramu
Zdroj: Depositphotos

Veľké plány sa neuskutočnili

Austrálske dobrodružstvo českého startupu Twisto napokon netrvalo príliš dlho. Keď ho kúpila spoločnosť Zip, mala veľké plány. Prostredníctvom početných akvizícií po celom svete chcela získať väčší podiel na trhu a rýchlejšie rásť vo svete finančných technológií. Minulý rok sa ekonomická situácia zmenila a Zip sa dostala do problémov. Nakoniec sa rozhodla predať niekoľko svojich spoločností vrátane Twista. 

Spoločnosť Zip oznámila, že sa rozhodla predať spoločnosť Twisto v marci tohto roku. Vtedy bez väčších podrobností uviedla, že sa zbavuje spolu s ďalšou nedávno získanou spoločnosťou Payflex z Južnej Afriky, ako aj svojich aktivít na Blízkom východe. Noví vlastníci neboli známi a spoločnosť Twisto sa k tomu nechcela vyjadriť s tým, že čaká na súhlas CBN. To trvá aj naďalej, ale najnovšie informácie zverejnené v obchodnom registri, kde sa objavili noví členovia dozornej rady, potvrdzujú, že ďalším vlastníkom Twista bude turecká skupina Param.

„Vymenovanie nových členov dozornej rady je jedným z krokov k zmene vlastníckej štruktúry spoločnosti. Tento proces stále prebieha a podlieha schváleniu Českej národnej banky. Vzhľadom na to nemôžeme poskytnúť ďalšie komentáre. O výsledku budeme verejnosť, partnerov a klientov včas informovať,“ uviedol Jan Hanzlík, country manager spoločnosti Twista v Českej republike. 

Spoluzakladatelia skupiny Param Ermin Can Yilmaz a Mustafa Serhan Yilmaz, ako aj Serkan Aziz Oral, ktorý je generálnym riaditeľom firmy a členom predstavenstva, sú teraz členmi trojčlennej dozornej rady spoločnosti Twista.

Týždenný podcast UPdate

Twisto ani Param sa v súčasnosti nechcú k fúzii vyjadriť

Ďalšie podrobnosti transakcie nie sú oficiálne známe. Spoločnosť Twisto ani Param sa v súčasnosti nechcú k fúzii vyjadriť. Z už skôr oznámených informácií od spoločnosti Zip však vyplýva, že Turci teraz kupujú spoločnosť Twisto za oveľa nižšiu cenu, než akú Austrálčania zaplatili za českého priekopníka v oblasti odložených platieb. Spoločnosť Zip pred dvoma rokmi ocenila Twisto na 2,5 miliardy korún (155 miliónov austrálskych dolárov).

Teraz spoločnosť Zip predala spoločnosť Twisto za zlomok tejto hodnoty. Austrálska spoločnosť v marci uviedla, že v najbližších mesiacoch očakáva výnosy z odpredaných podnikov, medzi ktoré patria Twisto a Payflex, vo výške približne 20 miliónov austrálskych dolárov.

Pôvodný tím je však v projekte stále aktívny a celú transakciu dojednal zakladateľ spoločnosti Michal Šmída. Podiely v Zipe za predaj dostali všetci akcionári, teda holandská ING Bank, domáci fond rizikového kapitálu Kaya (predtým Enern), holandsko-britsko-singapurský fond Finch Capital, holandský Velocity Capital, rakúska Uniqa, Elevator Ventures, domáca skupina Miton a okrem manažmentu vrátane Šmídu aj poľský bankár Cezary Smorszczewski. V máji 2021, keď spoločnosť Twisto kupovala Zip, stála jedna akcia približne sedem austrálskych dolárov a postupne klesla pod pol dolára, kde je teraz.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Všetky videá na Facebooku sa menia na Reels
5 min. čítanie

Všetky videá na Facebooku sa menia na Reels

Platforma zavádza zmenu, ktorá zásadne ovplyvní spôsob, akým milióny ľudí zdieľajú videá. Facebook sa rozhodol zjednodušiť koncept videa a oznámil, že v priebehu najbližších mesiacov sa každé nahrané video automaticky zmení na Reels. Už žiadne rozhodovanie medzi formátmi – všetko sa zjednocuje. Pozrime sa, čo táto zmena znamená pre tvorcov obsahu.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak nie v rozpočtoch
5 min. čítanie

In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak nie v rozpočtoch

Kto z nás si aspoň raz nekrátil čakanie hrou v mobile? V roku 2025 patria digitálne hry – či už na telefóne, konzole alebo počítači – medzi najobľúbenejšie formy trávenia času online. Z pohľadu reklamy sú však stále nedocenené. Hoci mladšie generácie strávia nad hrami desiatky minút denne, značky im venujú len zlomok svojich rozpočtov. […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
isklad mení pravidlá hry v e-commerce: Prináša inovácie, ktoré pomôžu e-shopom prežiť nápor globálnych hráčov 
7 min. čítanie

isklad mení pravidlá hry v e-commerce: Prináša inovácie, ktoré pomôžu e-shopom prežiť nápor globálnych hráčov 

Kvôli tlaku globálnych hráčov z Ázie a rozmachu online trhovísk sa prostredie e-commerce v strednej Európe dynamicky mení. Mnohým internetovým obchodom hrozí zánik a v hre ostáva ten, kto sa prispôsobí. Rozhodujúcou konkurenčnou výhodou sa stáva logistika. isklad, technologický líder medzi fulfillment centrami, preto prichádza s prelomovými inováciami, ktoré môžu zamiešať karty celému odvetviu.

Alexander Jančo Alexander Jančo
Business development director (interim), Isklad
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+