2 min. čítanie

Tescoma porušila zákon a zaplatí miliónovú pokutu

Úrad pre ochranu hospodárskej súťaže (ÚHOS) uložil spoločnosti Tescoma pokutu 63,952 milióna Kč za dlhoročné porušovanie českých a európskych pravidiel hospodárskej súťaže.

Tescoma porušila zákon a zaplatí miliónovú pokutu

Tescoma mala odbemdziť hospodársku súťaž

Podľa zistení ÚHOS spoločnosť Tescoma v období od 3. decembra 2015 do 15. júna 2021 stanovila pre svojich zákazníkov tzv. minimálne maloobchodné ceny, za ktoré predávala svoj tovar konečným spotrebiteľom. Odberatelia preto nemohli predávať tovar lacnejšie, ako stanovila spoločnosť Tescoma. Práve dodržiavanie minimálnych maloobchodných cien zo strany spoločnosti podmieňovalo začatie a pokračovanie obchodovania s jej odberateľmi. Vykonávala tiež kontroly dodržiavania tejto požiadavky a vyzývala zákazníkov, aby zvýšili svoje ceny na stanovenú úroveň.

Distribútori alebo dodávatelia majú možnosť stanoviť odporúčané maloobchodné ceny pre svojich zákazníkov/obchodníkov. Nesmie však ísť o pevnú alebo minimálnu cenu, pretože by sa tým znížila hospodárska súťaž medzi maloobchodníkmi, ktorí nemôžu cenovo súťažiť o zákazníkov.

Týždenný podcast UPdate

Úrad preto rozhodol, že spoločnosť Tescoma uzatvorila a realizovala zakázané dohody so svojimi odberateľmi o priamom určení cien pre ďalší predaj, ktorých cieľom bolo narušenie hospodárskej súťaže, a že k narušeniu hospodárskej súťaže došlo v Českej republike na trhu so skleneným, keramickým, stolovým a kuchynským riadom a že tieto dohody mohli ovplyvniť obchod medzi členskými štátmi Európskej únie.

Vzhľadom na dlhodobý charakter protisúťažného konania mohla byť uložená pokuta výrazne vyššia. Úrad však zohľadnil nadštandardnú spoluprácu účastníka konania, zavedenie účinného programu dodržiavania súťažných pravidiel a splnenie podmienok dohody, za čo pokutu výrazne znížil.

Proti tomuto rozhodnutiu nebolo podané odvolanie a rozhodnutie už nadobudlo právoplatnosť.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Personalizácia na plné obrátky: Ako AI mení digitálnu reklamu v reálnom čase
5 min. čítanie

Personalizácia na plné obrátky: Ako AI mení digitálnu reklamu v reálnom čase

Personalizácia sa stala normou, no zároveň u spotrebiteľov rastie dopyt po autentickej a transparentnej komunikácii. Zákazníci chcú relevantný obsah, ktorý pôsobí prirodzene a nezasahuje do ich súkromia. Prehnaná personalizácia môže vzbudiť nedôveru, zatiaľ čo vyvážený prístup pomáha budovať vzťah so značkou.

Dávid Krumpár Dávid Krumpár
Head of Performance, Lighthouse Media Solutions
Spustiť reklamu na YouTube priamo z videa? Novinky na platforme potešia tvorcov aj firmy
3 min. čítanie

Spustiť reklamu na YouTube priamo z videa? Novinky na platforme potešia tvorcov aj firmy

YouTube prináša novinky, ktoré majú tvorcom aj značkám výrazne uľahčiť prácu. Dostať video k publiku bude teraz jednoduchšie – namiesto zdĺhavého nastavovania v Google Ads stačí pár klikov priamo vo videu. YouTube zároveň testuje ďalšie funkcie, ktoré môžu pomôcť rozšíriť zásah, posilniť vzťah s publikom a lepšie osloviť zahraničné trhy.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+