5 min. čítanie

Týždenný sumár Ecommerce Bridge

Opäť vám prinášame týždenný súhrn toho najpodstatnejšieho zo sveta ecommerce. V sumári 50-teho týždňa bude reč o novom francúzskom startupe, ktorý chce riešiť hrozbu krádeží v obchodoch. Povieme si o bizarnom v prípade v Amazone, ktorý čelí tomu, že kradol svojím kuriérom tringelty a Tibor Paták ako odborník na SEO nám povie pár noviniek a zaujímavostí z tejto oblasti. 

Týždenný sumár Ecommerce Bridge

Prehľad noviniek

Nemecký supermarket Lidl otvoril svoje európske distribučné centrum. To sa nachádza v Holandsku a bude sa využívať na vybavenie všetkých online objednávok. Realizácia centra sa nezaobišla bez komplikácií. Proti výstavbe protestovali podniky z logistického parku, pretože sa obávajú, že vozový park spoločnosti Lidl spôsobí rozsiahle dopravné zápchy. Holandský súd nakoniec rozhodol v prospech nemeckej spoločnosti.

Francúzsky startup Veesion sa snaží riešiť hrozbu krádeží v obchodoch. Tie sa stali celosvetovým problémom. Vďaka pomoci umelej inteligencie dokáže platforma rozpoznať podozrivé gestá, automaticky odošle správu ochranke obchodu a tá môže situáciu riešiť v reálnom čase. Najnovšiu technológiu startupu Veesion už používa 2000 obchodov v 20 krajinách. 

zdroj: Pexels

Nestlé plánuje na Ukrajine investovať 40 miliónov eur do najnovšieho výrobného závodu. V súčasnej situácií ide o odvážny krok a Nestlé príjme ďalších 1500 zamestnancov. Švajčiarska spoločnosť je jednou z mála zahraničných spoločností, ktoré oznámili nové investície na Ukrajine od začiatku ruskej invázie vo februári 2022.

Amazon pre vybraných amerických zákazníkov spustil aplikáciu Inspire. Tá umožní nakupovať produkty, ktoré budú na svojich kanáloch propagovať značky a influenceri. Rovnaký koncept už využívajú platformy TikTok a Instagram. Týmto krokom chce Amazon osloviť práve ich zákazníkov. Doterajšie pokusy Amazonu o využitie sociálnych sietí boli neúspešné a v posledných rokoch stroskotalo jeho viacero odvážnych projektov.

Pri spoločnosti so Seattlu sa ešte chvíľu zdržíme, pretože musí riešiť pomerne bizarný problém. Amazon čelí žalobe za to, že vo firme kradli tringelty svojim kuriérom a tieto peniaze vraj mali použiť na úhradu ich základnej mzdy. Generálny prokurátor z Washingtonu DC požaduje náhradu škody, vyhlásenie, že spoločnosť Amazon porušila zákony na ochranu spotrebiteľa a občianskoprávne sankcie. Spoločnosť Amazon na žiadosť o komentár bezprostredne nereagovala, ale zároveň súhlasila, že na urovnanie tejto záležitosti zaplatí svojim vodičom zhruba 62 miliónov USD. 

zdroj: Amazon

Značka H&M sa spojila s českými influencermi, aby predstavila najnovšiu kolekciu Metaverse Design Story.  Dizajnéri značky sa inšpirovali svetom metaversa, ktorý sa znaží zmazať rozdiely digitálneho sveta. V kúskoch z najnovšej kolekcie prišli českí influenceri aj na večeru do známej pražskej reštaurácie Gran Fierro. Nová kolekcia H&M je v predaji od 8. decembra a súčasťou propagácie je súťaž o vianočné balíčky pre členov H&M Hello Member Clubu.

Zakladateľ spoločnosti Gradeta, Tibor Peták, je známym expertom na SEO a v našom štúdiu nám prezradil, ako sa práca s vyhľadávačmi vyvíjala, ako z nej vyťažiť v podnikaní maximum a čo prinesie v budúcnosti. Štefan Polgári zisťoval, ako uspieť vo vyhľadávaní s dobrým obsahom alebo ako sa zmenilo SEO za posledných 20 rokov. Pozrite si celý najnovší rozhovor na webe ecommercebridge.sk

Týždenný podcast UPdate

Najväčší online predajca v Číne JD.com a poľská diskontná sieť Biedronka uzavreli partnerstvo. JD využije svoje zdroje a pomôže spoločnosti Biedronka s prevádzkou nového e-shopu. Sklad čínskej spoločnosti v Poľsku s rozlohou 15 000 m2 bol prispôsobený na spracovanie všetkých online objednávok a reťazcu umožní dodanie zásielok do 24 hodín.

zdroj: JD

Nemecký diskontný predajca módy Takko Fashion má nový eshop. Pomocou väčšieho množstva videoobsahu chce spoločnosť optimalizovať používateľský zážitok pre svojich zákazníkov. Hlavným cieľom nového dizajnu bolo zlepšiť funkčnosť webovej stránky na mobilných zariadeniach. Nový eshop by mal byť na Slovensku a v Čechách dostupný v priebehu budúceho roka.

Spoločnosť Carrefour testuje novú predajnú službu. Od 5. do 21. decembra si zákazníci môžu kúpiť približne sto vianočných produktov prostredníctvom aplikácie WhatsApp. Po vykonaní objednávky  budú používatelia presmerovaní z aplikácie Whatsapp do online obchodu Carrefour, kde vykonajú platbu. V budúcnosti chce Carrefour ponúknuť platbu priamo cez aplikáciu bez toho, aby boli zákazníci presmerovaní. Zdá sa, že popularita aplikácie WhatsApp ako predajného kanála každoročne rastie.  

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Novinky z ecommerce posielame každý pracovný deň do vašich mailových schránok. Ak chcete, aby vám nič podstatné neuniklo, prihláste sa na odber newslettera. V mene celého tímu vám prajeme príjemné prežitie vianočných sviatkov, všetko dobré a nech sa vám darí.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy. marketérov a všetkých fanúšikov ecommerce. Prinášame novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta ecommerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
2 min. čítanie

Virtuálny obchod Lacoste chce meniť e-commerce

Lacoste považuje svoj virtuálny projekt za ambiciózny a ponúka pohlcujúcu interaktívnu cestu, ktorá podľa značky znamená “znovuobjavenie elektronického obchodu”. Nech to už znamená čokoľvek, Lacoste nastúpila do vlaku, v ktorom sa vezú už Gucci, Adidas a ďalší. 

Redakcia Redakcia
Prečítať článok