2 min. čítanie

Amazon spustil nákupnú službu Inspire

Obsahová platforma TikTok sa stala vďaka nákupným funkciám pojmom, ktorý využívajú státisíce influencerov a značiek. Využitie tejto diery na trhu katapultovala spoločnosť medzi najvplyvnejšie social commerce platformy. Technologickí giganti si chcú časť z tohto nákupného koláča ukrojiť. Najprv Meta s Instagramom, Google s Youtube a teraz Amazon so službou Inspire.

Amazon spustil nákupnú službu Inspire

Neskôr, ale predsa

Spoločnosť Amazon vo svojej aplikácií Inspire sprostredkuje nákupný zážitok podobný TikToku. Nový kanál umožní spotrebiteľom skúmať produkty a nakupovať na základe obsahu vytvoreného influencermi alebo značkami. Testovacia fáza bola ukončená a tento týždeň spoločnosť Amazon oznámila spustenie ostrej prevádzky. Ecommerce gigant sa tak dostáva do konkurenčného boja s aplikáciami ako TikTok a Instagram.

“Každý deň vymýšľame, aby bolo nakupovanie jednoduché a zábavné,” uviedol riaditeľ spoločnosti Amazon Shopping Oliver Messenger vo vyhlásení o spustení služby. “Inspire je náš nový nákupný zážitok, ktorý spája zákazníkov Amazonu s nákupným obsahom vytvoreným inými zákazníkmi, najnovšími influencermi a širokou škálou značiek. Zákazníci môžu len niekoľkými ťuknutiami objaviť nové produkty alebo získať inšpiráciu, čo si kúpiť, a to všetko prispôsobené ich záujmom,” povedal Messenger.

Amazon tiež uviedol, že táto nákupná funkcia bude dostupná zatiaľ len v USA a len pre vybraných zákazníkov. V nasledujúcich mesiacoch sa očakáva celoplošné rozšírenie.

zdroj: Amazon

Viacero neúspešných pokusov

Amazon sa už nejaký ten čas snaží využiť potenciál sociálnych sietí, aby zaujal zákazníkov a inšpiroval ich k nákupu. Pred niekoľkými rokmi ponúkol funkciu podobnú Pinterestu s názvom Interesting Finds. Najprv túto myšlienku testoval na variantoch ako je Amazon Collections v roku 2013 a potom Amazon Stream v roku 2015. 

Neskôr to skúšal s klonom Instagramu s názvom Amazon Spark, ale tento program napokon v roku 2019 ukončil. Jedným z posledných pokusov bola služba Amazon Live, ktorá sa pohrávala s myšlienkou live nákupov.

Týždenný podcast UPdate

Bohužiaľ, väčšina interakcií spoločnosti Amazon na sociálnych sieťach bola dosť nevýrazná, pretože obsah slúžil len na propagáciu produktov. Ľudia pritom hľadajú viac než len nákupné inšpirácie. Chcú nadviazať kontakt s tvorcami, dozvedieť sa nové veci, zasmiať sa a zabaviť sa. Uvidíme ako tento pokus Amazonu skončí a či so službou Inspire prerazí.

Maloobchodná divízia v problémoch

Uvedenie na trh prichádza v čase, keď Amazon čelí problémom vo svojej maloobchodnej divízii. Spoločnosť zrušila alebo odložila plány na otvorenie viacerých skladov a generálny riaditeľ Andy Jassy dohliada na prepúšťanie zamestnancov v maloobchodnej časti podniku. Okrem toho Amazon tento rok zatvoril viacero kamenných prevádzok s nepotravinovým tovarom.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber
Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Nemecký zákazník premýšľa, americký koná. Ako sa to odráža na predajoch v segmente módy?
3 min. čítanie

Nemecký zákazník premýšľa, americký koná. Ako sa to odráža na predajoch v segmente módy?

Nakupovanie módy v e-commerce sa vyvíja rôznymi smermi, čo odhaľujú aj údaje z platformy ECDB. Zatiaľ čo americkí spotrebitelia bez váhania pridávajú položky do svojich digitálnych košíkov, nemeckí a britskí kupujúci sú pri výbere opatrnejší. Napriek tomu všetky regióny dosahujú podobné miery konverzie, čo poukazuje na rozdielne nákupné návyky v globálnom meradle.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Prekvapivý trend na TikToku: Minútové videá získavajú takmer o polovicu väčší dosah
3 min. čítanie

Prekvapivý trend na TikToku: Minútové videá získavajú takmer o polovicu väčší dosah

Snažili ste sa strihať videá do 15 sekúnd? Máme pre vás nové dáta z TikToku, ktoré môžu zmeniť váš prístup. Platforma minulý týždeň zverejnila prekvapivé štatistiky z analýzy za prvý kvartál. Ukázalo sa, že videá dlhšie ako 60 sekúnd majú výrazne lepšie výsledky než krátke klipy. Áno, aj nás to prekvapilo. Je to úplne proti […]

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+