Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Žilina
13. Február už čoskoro
Prešov
6. Marec už čoskoro
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

Amazon spustil nákupnú službu Inspire

Obsahová platforma TikTok sa stala vďaka nákupným funkciám pojmom, ktorý využívajú státisíce influencerov a značiek. Využitie tejto diery na trhu katapultovala spoločnosť medzi najvplyvnejšie social commerce platformy. Technologickí giganti si chcú časť z tohto nákupného koláča ukrojiť. Najprv Meta s Instagramom, Google s Youtube a teraz Amazon so službou Inspire.

Amazon spustil nákupnú službu Inspire

Neskôr, ale predsa

Spoločnosť Amazon vo svojej aplikácií Inspire sprostredkuje nákupný zážitok podobný TikToku. Nový kanál umožní spotrebiteľom skúmať produkty a nakupovať na základe obsahu vytvoreného influencermi alebo značkami. Testovacia fáza bola ukončená a tento týždeň spoločnosť Amazon oznámila spustenie ostrej prevádzky. Ecommerce gigant sa tak dostáva do konkurenčného boja s aplikáciami ako TikTok a Instagram.

“Každý deň vymýšľame, aby bolo nakupovanie jednoduché a zábavné,” uviedol riaditeľ spoločnosti Amazon Shopping Oliver Messenger vo vyhlásení o spustení služby. “Inspire je náš nový nákupný zážitok, ktorý spája zákazníkov Amazonu s nákupným obsahom vytvoreným inými zákazníkmi, najnovšími influencermi a širokou škálou značiek. Zákazníci môžu len niekoľkými ťuknutiami objaviť nové produkty alebo získať inšpiráciu, čo si kúpiť, a to všetko prispôsobené ich záujmom,” povedal Messenger.

Amazon tiež uviedol, že táto nákupná funkcia bude dostupná zatiaľ len v USA a len pre vybraných zákazníkov. V nasledujúcich mesiacoch sa očakáva celoplošné rozšírenie.

zdroj: Amazon

Viacero neúspešných pokusov

Amazon sa už nejaký ten čas snaží využiť potenciál sociálnych sietí, aby zaujal zákazníkov a inšpiroval ich k nákupu. Pred niekoľkými rokmi ponúkol funkciu podobnú Pinterestu s názvom Interesting Finds. Najprv túto myšlienku testoval na variantoch ako je Amazon Collections v roku 2013 a potom Amazon Stream v roku 2015. 

Neskôr to skúšal s klonom Instagramu s názvom Amazon Spark, ale tento program napokon v roku 2019 ukončil. Jedným z posledných pokusov bola služba Amazon Live, ktorá sa pohrávala s myšlienkou live nákupov.

Týždenný podcast UPdate

Bohužiaľ, väčšina interakcií spoločnosti Amazon na sociálnych sieťach bola dosť nevýrazná, pretože obsah slúžil len na propagáciu produktov. Ľudia pritom hľadajú viac než len nákupné inšpirácie. Chcú nadviazať kontakt s tvorcami, dozvedieť sa nové veci, zasmiať sa a zabaviť sa. Uvidíme ako tento pokus Amazonu skončí a či so službou Inspire prerazí.

Maloobchodná divízia v problémoch

Uvedenie na trh prichádza v čase, keď Amazon čelí problémom vo svojej maloobchodnej divízii. Spoločnosť zrušila alebo odložila plány na otvorenie viacerých skladov a generálny riaditeľ Andy Jassy dohliada na prepúšťanie zamestnancov v maloobchodnej časti podniku. Okrem toho Amazon tento rok zatvoril viacero kamenných prevádzok s nepotravinovým tovarom.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber
Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Nová definícia maskulinity: Ako môžu značky autenticky osloviť moderných mužov?
3 min. čítanie

Nová definícia maskulinity: Ako môžu značky autenticky osloviť moderných mužov?

Značky stoja pred dôležitou výzvou, ako zmeniť spôsob zobrazovania mužov vo svojich kampaniach. Podľa nedávnej správy spoločnosti Kantar sa moderné publikum nevie stotožniť so zaužívanými stereotypmi o silných a nezdolných mužoch. Naopak, inkluzívna maskulinita v marketingu s rôznymi odlišnosťami je kľúčom k budovaniu spojení so spotrebiteľmi a k rastu značky. Pozrime sa na závery, z […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Black Friday týždeň je za nami. Najvyššie zľavy boli na hodinky, šperky a erotické pomôcky
2 min. čítanie

Black Friday týždeň je za nami. Najvyššie zľavy boli na hodinky, šperky a erotické pomôcky

Black Friday týždeň aj tento rok mnoho ľudí využilo na vianočné nákupy. Podľa údajov Shoptetu, ktorý zabezpečuje fungovanie viac ako 7 000 slovenských e-shopov, Slováci minuli rekordnú sumu. Obrat e-shopov na Shoptete predstavoval počas Black Friday týždňa približne 14,5 milióna eur. Zákazníci teda minuli o vyše dva milióny eur viac ako predošlý rok.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+