3 min. čítanie

Startup Veesion chce zastaviť krádeže v obchodoch

Francúzsky startup Veesion sa snaží riešiť hrozbu krádeží v obchodoch prostredníctvom technológie rozpoznávania gest. Technológiu spoločnosti využíva 2000 obchodov po celom svete, v ktorých zaznamenáva 100 000 podozrivých aktivít mesačne.

Startup Veesion chce zastaviť krádeže v obchodoch

Krádeže v obchodoch sú celosvetový problém

Krádeže a s tým spojený úbytok zásob býva pre retailové predajne neustálym problémom. Nedávny prieskum ho označil za celosvetový problém v hodnote 100 miliárd USD. Takmer 75 % respondentov prieskumu uviedlo, že riešenie krádeží sa pre nich za posledných päť rokov stali prioritou.

Francúzsky startup Veesion na riešenie tohto problému vyvinul AI platformu, ktorá dokáže odhaliť krádež v reálnom čase a upozorniť zamestnancov, aby mohli zabrániť odcudzeniu tovaru.

Používa na to technológiu rozpoznávania gest, ktoré naznačujú, že sa osoba pokúša ukradnúť predmet. Napríklad uchopí predmet a strká si ho do vrecka.

Vedúci pracovník spoločnosti Veesion Sean Ward uviedol pre SiliconRepublic.com, že vývoj umelej inteligencie na súčasnú úroveň trval dva roky a na trénovanie modelu sa použili tisíce hodín záznamov.

Spoločnosť Veesion sa od spustenia komerčnej ponuky v minulom roku rýchlo rozrástla. V jej portfóliu sa nachádza 2 000 obchodov vo viac ako 20 krajinách. Ward uviedol, že v Írsku tento softvér v súčasnosti používa približne 20 až 30 obchodov vrátane značiek ako Spar, SuperValu a niekoľko “nezávislých obchodov”.

 Zníženie počtu krádeží o 50 %

 Umelá inteligencia je navrhnutá tak, aby sa dala integrovať s existujúcim kamerovým systémom obchodu. Keď umelá inteligencia rozpozná gesto, ktoré súvisí s krádežou, zamestnanci predajne dostanú videozáznam s upozornením na potenciálnu krádež.

“Potom sa môžu sami rozhodnúť, či to budú ďalej vyšetrovať, alebo to jednoducho nechajú tak,” povedal Ward.

Týždenný podcast UPdate

Dodal, že uviesť priemernú úspešnosť tejto technológie je ťažké, pretože v každom obchode, ktorý ju používa, môže byť iná. Spoločnosť Veesion však podľa neho pomáha znižovať počet krádeží približne o 50 až 70 %.

Niektoré obchody si túto technológiu veľmi pochvaľujú. V marci obchod Nisa v Londýne vyhlásil, že vďaka softvéru Veesion sa mu podarilo znížiť straty z krádeží o 90 %.

Biometrická regulácia

AI využívajú rôzne spoločnosti a vládne organizácie na účely biometrickej identifikácie, ako je napríklad technológia rozpoznávania tváre. 

Biometrická identifikácia je široký pojem a môže zahŕňať jednoduché technológie, ako je detekcia odtlačkov prstov alebo aj tie kontroverznejšie, ako je analýza emócií. 

Regulačné orgány sa obávajú zneužitia technológie biometrickej identifikácie.

Potenciálne zneužitie týchto systémov vyvolalo obavy regulačných orgánov. Napríklad skupina poslancov Európskeho parlamentu a koalícia mimovládnych organizácií nedávno diskutovali o hrozbe, ktorú biometrická technológia sledovania pre demokraciu predstavuje a vyzvali na jej zákaz v pripravovanom zákone o umelej inteligencii.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber
Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Vrátenie tovaru v Nemecku sa drží na 11 %
2 min. čítanie

Vrátenie tovaru v Nemecku sa drží na 11 %

Pre e-commerce hráčov je výzva nájsť balanc medzi ústretovosťou voči zákazníkom a udaržaním vratiek v rozumnej hladine. Online nakupujúci v Nemecku vracajú 11 % svojich nákupov, ako ukázal prieskum, nemeckého digitálneho združenia Bitkom.

Prečítať článok
Český zákazník začína byť opäť lojálny, o to zložitejšie však je si jeho dôveru získať
4 min. čítanie

Český zákazník začína byť opäť lojálny, o to zložitejšie však je si jeho dôveru získať

Česká e-commerce sa po dvoch rokoch červených čísel opäť nadychuje. Zákazníci však boli nútení prispôsobiť inflácii svoje rozpočty a nákupné zvyklosti – a mnoho nových návykov si uchovajú aj tento rok, keď očakávajú reálny rast miezd. Skip Pay v rámci svojho panelu pravidelne nakupujúcich zákazníkov analyzoval spotrebiteľské správanie – zákazníci sú pripravení byť opäť lojálni, […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+