6 min. čítanie

Týždenný sumár Ecommerce Bridge

Počúvate ďalší súhrn noviniek z ecommerce a v dnešnej časti sa pozrieme na novinky internetového gigantu Zalando. Okrem toho si pripomenieme neslávny príbeh niekdajšej najmladšej miliardárky na svete Elizabeth Holmesovej, ktorá bola odsúdená na 11 rokov väzenia a o Tik Toku nám v rozhovore porozpráva zakladateľ agentúry PS:Digital Peter Šebo. 

Týždenný sumár Ecommerce Bridge

Prehľad noviniek

Stella Alexandrova bola jednou z 1 000 zamestnancov, ktorých v júli prepustila spoločnosť Shopify. Alexandrova využila svoje odstupné a založila startup Mave. Táto aplikácia pomáha ľuďom plánovať ich cestovateľský itinerár do niekoľkých minút. O  svoj nápad sa podelila na sieti LinkedIn a príspevok sa takmer okamžite stal virálnym. Alexandrova prijala 11 zamestnancov a hovorí, že zoznam čakateľov na Mave sa rozrástol zatiaľ na 16 000 ľudí. Pre nový startup Mave teraz plánuje získať investora. 

Litovská spoločnosť kevin. ponúka podnikom možnosť prijímať platby priamo od bánk metódou A2A resp. account to account. Tým urýchľuje a zjednodušuje platobný proces a zároveň pomáha znižovať zbytočné náklady. Jej inovatívnu platobnú infraštruktúru A2A, ktorá je alternatívou k nákladným platobným kartám, už používajú poprední e-commerce hráči ako Slevomat alebo spoločnosť Alensa. Túto infraštruktúru integrovala do POS terminálov, ktoré umožnia platby A2A v kamenných obchodoch.V súčasnosti využíva služby spoločnosti už viac ako 7 000 obchodníkov v 27 krajinách Európskeho hospodárskeho priestoru.

zdroj: Rado Tomašiak, vedúci oddelenia POS riešení kevin. pro Česko a Slovensko.

TikTok je v rámci marketingu u nás ešte stále neprebádanou oblasťou, ktorá ponúka množstvo príležitostí nie len pre influencerov, ale aj pre obchodníkov. Zakladateľ agentúry PS:Digital Peter Šebo, ktorý nedávno organizoval aj digitálnu konferenciu all about Tik Tok, nám v štúdiu porozprával aj o tom, prečo by mali TikTok vyskúšať majitelia e-shopov. Chcete vedieť aké „call to action“ prvky sa dajú na TikToku použiť alebo či je dobré na túto oblasť využívať služby freelancera? Pozrite si rozhovor s názvom – Akým spôsobom úspešne rozbehnúť TikTok pri e-commerce projekte.

Internetový gigant Zalando ukončil prevádzku svojho internetového obchodu Zircle. Na Zircle mohli zákazníci predávať kúsky, ktoré už neplánujú nosiť a tiež si tu mohli kúpiť oblečenie z druhej ruky. Spoločnosť chcela týmto krokom zvyšovať udržateľnosť a testovať predaj second handovej módy. Zatiaľ čo Zircle končí, internetový predajca Zalando bude v predaji secondhandového oblečenia naďalej pokračovať. Zákazníci, ktorí majú záujem o tento tovar, ho môžu hľadať v kategórii pre-owned, ktorú Zalando pridalo v roku 2021.

Cenový porovnávač Heureka prichádza s novinkou. Pri výbere akéhokoľvek produktu vám Heureka vždy zobrazí kartu odporúčaných ponúk. Spravidla šlo o 4 ponuky. Minulý týždeň došlo k zmene a po novom môžu e-shopy predkladať ponuky na svoje pozície. Odporúčané ponuky sú najnavštevovanejšie a majú najvyššie konverzie. Až 44 % všetkých preklikov do e-shopov sa uskutočňuje medzi 4 najlepšími ponukami. V sekcii Odporúčané ponuky sa po úprave teraz môžu objaviť len dve ponuky a tieto pozície je možné bidovať resp. dražiť.

zdroj: Pexels.com

IKEA patrila k prvým firmám, ktoré sa rozhodli zatvoriť svoje obchody po tom, čo Rusko zaútočilo na Ukrajinu. Dôsledkom toho ostali na skladoch obrovské zásoby tovaru. O tie má teraz záujem ruský internetový gigant Yandex Market. Ako uviedla spoločnosť Yandex, záväznú dohodu o kúpe zvyšného tovaru uzatvorili v polke novembra. V rámci dohody odkúpi spoločnosť viac než 20 miliónov kusov zásob firmy IKEA. S ich predajom plánuje začať pred koncom tohto roka.

Spoločnosť Black Red White, výrobca a distribútor nábytku, spúšťa v Poľsku vlastné trhovisko. Webová stránka brw.pl je jedným z najväčších poľských internetových obchodov v kategórii Dom a záhrada, ktorý dynamicky rastie a mesačne ho navštívia v priemere 3 milióny ľudí. Za posledných niekoľko rokov sa návštevnosť stránky zvýšila o viac ako 70 % a miera konverzie sa viac ako strojnásobila. V kombinácii s externými partnermi sa stane najväčším poskytovateľom produktov pre domácnosť v krajine.

Rok 2022 priniesol mnohé zmeny. Firmy sa stretávajú s nižším dopytom, neistotou, stagnáciou či prepadmi. Aj keď je inflácia prirodzená, tento rok dosiahla svoje 22-ročné maximum. Zákazníci sa dlhšie rozhodujú a presvedčiť ich o kúpe je čoraz ťažšie. Zistite, ako ustáť vlnu inflácie a udržať svoju značku na očiach verejnosti. V článku prinášame tipy ako sa zamerať na 20 % najpredávanejších produktov. Veronika Svajčiaková z Dexfinity vám prináša článok  “Ako pracovať s infláciou v roku 2022 v e-commerce svete?”

zdroj: iStock.com

Zakladateľka spoločnosti Theranos, Elizabeth Holmesová, bola odsúdená na viac ako 11 rokov väzenia. Podvádzala totiž investorov v jej startupe na testovanie krvi, ktorého hodnota bola vyčíslená na deväť miliárd dolárov. Okresný sudca Edward Davila uviedol, že najmenej 10 obetí Theranosu bolo okradnutých o zhruba 121,1 milióna dolárov. Podľa Wall Street Journal hrala v neprospech najmä tá skutočnosť, že neprijala zodpovednosť za svoje činy. Pre niekdajšiu najmladšiu miliardárku sveta a  dnes 38 ročnú podnikateľku požadoval jej tím len 18 mesiacov za mrežami, pričom prokurátori žiadali 15 rokov, tri roky podmienečne a finančnú kompenzáciu v hodnote 800 miliónov dolárov.

Balíkový prepravca GLS zlepšuje pred vianočnou sezónou dostupnosť svojich služieb v Českej republike. V rámci pilotnej prevádzky pridáva na svojich podacích miestach 85 balíkomatov na zber a expedíciu balíkov. Zavedením vlastných samoobslužných boxov dopravca reaguje na ich rastúcu popularitu a zvýšený dopyt spojený s nákupným fenoménom Black Friday. Pred siedmimi rokmi využívali v Česku balíkomaty len tri percentá ľudí, zatiaľ čo dnes je to už 20 %.

Svet ecommerce sledujeme pravidelne za vás a zaujímavé novinky vám posielame zadarmo každý deň do vašich mailových schránok. A pokiaľ sa vám tento krátky, párminútový súhrn ecommerce noviniek páčil, budeme radi, ak ho budete zdieľať aj na vašich sociálnych sieťach.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy. marketérov a všetkých fanúšikov ecommerce. Prinášame novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta ecommerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články