Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január udalosť už prebehla
Žilina
13. Február udalosť už prebehla
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

Ruský Yandex odkúpi miliónové zásoby IKEA

IKEA patrila k prvým firmám, ktoré sa rozhodli zatvoriť svoje obchody po tom, čo Rusko zaútočilo na Ukrajinu. Magazín Trend uviedol, že švédska spoločnosť sa zatiaľ nerozhodla, či obchody v Rusku predá.

Ruský Yandex odkúpi miliónové zásoby IKEA

Spoločnosť Yandex Market, dcérska firma ruského internetového gigantu Yandex, odkúpi v Rusku zvyšné zásoby švédskej nábytkárskej spoločnosti IKEA. Tá zatvorila svoje obchody na ruskom trhu už začiatkom marca, krátko po invázii Ruska na Ukrajinu. Informovala o tom agentúra Reuters.

Ako uviedol Yandex, záväznú dohodu o kúpe zvyšného tovaru uzatvoril 16. novembra. V rámci dohody kúpi viac než 20 miliónov výrobkov firmy IKEA, ktoré zvýšili z posledného online predaja v lete – od nábytku až po plyšové hračky. S ich predajom plánuje začať pred koncom tohto roka.

IKEA ešte nerozhodla, či obchody predá

Produkty bude ruská firma predávať v sekcii svojho internetového trhoviska s označením „výrobky IKEA“. Ide o produkty vyrobené v ruských závodoch pre obchody IKEA, zásoby z obchodov a výrobky spoločnosti IKEA dovezené zo zahraničia.

IKEA patrila k prvým firmám, ktoré sa rozhodli zatvoriť svoje obchody v Rusku po tom, ako Rusko zaútočilo 24. februára na Ukrajinu. Postupne svoje aktivity rušili v krajine ďalšie západné spoločnosti, od energetických podnikov cez potravinárske firmy až po odevné reťazce a firmy rýchleho občerstvenia.

Švédska spoločnosť Ingka, ktorá vlastní väčšinu obchodov IKEA, vrátane tých v Rusku, v októbri uviedla, že sa zatiaľ nerozhodla, či obchody v Rusku predá. Tie sa v roku 2021 podieľali na celkových tržbách spoločnosti zhruba 4 percentami.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?
5 min. čítanie

Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?

Zákazníci sú náročnejší než kedykoľvek predtým. Očakávajú rýchlosť, pohodlie a zároveň osobný prístup. Ak chcete osloviť zákazníkov, nestačí len predávať – oplatí sa budovať vzťahy a prinášať hodnotu, inak riskuje stratu lojality. Prieskum zákazníckej skúsenosti KPMG Customer Experience Excellence 2024 odhaľuje, ktoré faktory dnes rozhodujú o úspechu značiek a ako sa im prispôsobiť. Aké ponaučenia […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+