2 min. čítanie

Ruský Yandex odkúpi miliónové zásoby IKEA

IKEA patrila k prvým firmám, ktoré sa rozhodli zatvoriť svoje obchody po tom, čo Rusko zaútočilo na Ukrajinu. Magazín Trend uviedol, že švédska spoločnosť sa zatiaľ nerozhodla, či obchody v Rusku predá.

Ruský Yandex odkúpi miliónové zásoby IKEA

Spoločnosť Yandex Market, dcérska firma ruského internetového gigantu Yandex, odkúpi v Rusku zvyšné zásoby švédskej nábytkárskej spoločnosti IKEA. Tá zatvorila svoje obchody na ruskom trhu už začiatkom marca, krátko po invázii Ruska na Ukrajinu. Informovala o tom agentúra Reuters.

Ako uviedol Yandex, záväznú dohodu o kúpe zvyšného tovaru uzatvoril 16. novembra. V rámci dohody kúpi viac než 20 miliónov výrobkov firmy IKEA, ktoré zvýšili z posledného online predaja v lete – od nábytku až po plyšové hračky. S ich predajom plánuje začať pred koncom tohto roka.

IKEA ešte nerozhodla, či obchody predá

Produkty bude ruská firma predávať v sekcii svojho internetového trhoviska s označením „výrobky IKEA“. Ide o produkty vyrobené v ruských závodoch pre obchody IKEA, zásoby z obchodov a výrobky spoločnosti IKEA dovezené zo zahraničia.

IKEA patrila k prvým firmám, ktoré sa rozhodli zatvoriť svoje obchody v Rusku po tom, ako Rusko zaútočilo 24. februára na Ukrajinu. Postupne svoje aktivity rušili v krajine ďalšie západné spoločnosti, od energetických podnikov cez potravinárske firmy až po odevné reťazce a firmy rýchleho občerstvenia.

Švédska spoločnosť Ingka, ktorá vlastní väčšinu obchodov IKEA, vrátane tých v Rusku, v októbri uviedla, že sa zatiaľ nerozhodla, či obchody v Rusku predá. Tie sa v roku 2021 podieľali na celkových tržbách spoločnosti zhruba 4 percentami.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Čo prináša septembrové číslo časopisu Ecommerce Bridge
3 min. čítanie

Čo prináša septembrové číslo časopisu Ecommerce Bridge

Printový časopis Ecommerce Bridge vychádza každé tri mesiace. Najnovšie číslo prináša unikátne rozhovory s odborníkmi. Tentokrát sme sa bavili s Petrom Bírom o sile domén a Andrej Kajan hovoril o význame expanzie. Pozrieme sa na marketplaces, vplyv AI na SEO a dávame tipy na čítanie pre rozvoj v e-commerce. Časopis si môžete zadarmo objednať priamo […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Temu predbehlo eBay a stalo sa druhou najnavštevovanejšou e-commerce platformou
3 min. čítanie

Temu predbehlo eBay a stalo sa druhou najnavštevovanejšou e-commerce platformou

Pred dvoma rokmi sa spustila čínska e-commerce platforma Temu. Za ten čas sa jej darí plniť mediálny priestor, mútiť hlavy ostatným e-commerce hráčom a predčiť eBay v návštevnosti. S druhou najnavštevovanejšou e-commerce stránkou na svete môžeme Temu považovať za významného globálneho hráča. Tento pozoruhodný nárast prináša niekoľko dôležitých poznatkov o dynamike online obchodu.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Česi v lete na internete míňali doteraz najviac z celého roku 2024, rekordné boli predovšetkým nákupy služieb
2 min. čítanie

Česi v lete na internete míňali doteraz najviac z celého roku 2024, rekordné boli predovšetkým nákupy služieb

Skoro každý tretí Čech, ktorý je užívateľom internetu, si počas letných mesiacov objednal niektorú zo služieb on-line. V júli to pritom bolo v priemere za viac ako osemtisíc korún, čo je tohtoročný jednoznačný rekord. Ako ďalej vyplýva z prieskumu Asociácie pre elektronickú komerciu (APEK), spotrebitelia v lete míňali nadštandardne aj v e-shopoch.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+