2 min. čítanie

Ruský Yandex odkúpi miliónové zásoby IKEA

IKEA patrila k prvým firmám, ktoré sa rozhodli zatvoriť svoje obchody po tom, čo Rusko zaútočilo na Ukrajinu. Magazín Trend uviedol, že švédska spoločnosť sa zatiaľ nerozhodla, či obchody v Rusku predá.

Ruský Yandex odkúpi miliónové zásoby IKEA

Spoločnosť Yandex Market, dcérska firma ruského internetového gigantu Yandex, odkúpi v Rusku zvyšné zásoby švédskej nábytkárskej spoločnosti IKEA. Tá zatvorila svoje obchody na ruskom trhu už začiatkom marca, krátko po invázii Ruska na Ukrajinu. Informovala o tom agentúra Reuters.

Ako uviedol Yandex, záväznú dohodu o kúpe zvyšného tovaru uzatvoril 16. novembra. V rámci dohody kúpi viac než 20 miliónov výrobkov firmy IKEA, ktoré zvýšili z posledného online predaja v lete – od nábytku až po plyšové hračky. S ich predajom plánuje začať pred koncom tohto roka.

IKEA ešte nerozhodla, či obchody predá

Produkty bude ruská firma predávať v sekcii svojho internetového trhoviska s označením „výrobky IKEA“. Ide o produkty vyrobené v ruských závodoch pre obchody IKEA, zásoby z obchodov a výrobky spoločnosti IKEA dovezené zo zahraničia.

IKEA patrila k prvým firmám, ktoré sa rozhodli zatvoriť svoje obchody v Rusku po tom, ako Rusko zaútočilo 24. februára na Ukrajinu. Postupne svoje aktivity rušili v krajine ďalšie západné spoločnosti, od energetických podnikov cez potravinárske firmy až po odevné reťazce a firmy rýchleho občerstvenia.

Švédska spoločnosť Ingka, ktorá vlastní väčšinu obchodov IKEA, vrátane tých v Rusku, v októbri uviedla, že sa zatiaľ nerozhodla, či obchody v Rusku predá. Tie sa v roku 2021 podieľali na celkových tržbách spoločnosti zhruba 4 percentami.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Všetky videá na Facebooku sa menia na Reels
5 min. čítanie

Všetky videá na Facebooku sa menia na Reels

Platforma zavádza zmenu, ktorá zásadne ovplyvní spôsob, akým milióny ľudí zdieľajú videá. Facebook sa rozhodol zjednodušiť koncept videa a oznámil, že v priebehu najbližších mesiacov sa každé nahrané video automaticky zmení na Reels. Už žiadne rozhodovanie medzi formátmi – všetko sa zjednocuje. Pozrime sa, čo táto zmena znamená pre tvorcov obsahu.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak nie v rozpočtoch
5 min. čítanie

In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak nie v rozpočtoch

Kto z nás si aspoň raz nekrátil čakanie hrou v mobile? V roku 2025 patria digitálne hry – či už na telefóne, konzole alebo počítači – medzi najobľúbenejšie formy trávenia času online. Z pohľadu reklamy sú však stále nedocenené. Hoci mladšie generácie strávia nad hrami desiatky minút denne, značky im venujú len zlomok svojich rozpočtov. […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
isklad mení pravidlá hry v e-commerce: Prináša inovácie, ktoré pomôžu e-shopom prežiť nápor globálnych hráčov 
7 min. čítanie

isklad mení pravidlá hry v e-commerce: Prináša inovácie, ktoré pomôžu e-shopom prežiť nápor globálnych hráčov 

Kvôli tlaku globálnych hráčov z Ázie a rozmachu online trhovísk sa prostredie e-commerce v strednej Európe dynamicky mení. Mnohým internetovým obchodom hrozí zánik a v hre ostáva ten, kto sa prispôsobí. Rozhodujúcou konkurenčnou výhodou sa stáva logistika. isklad, technologický líder medzi fulfillment centrami, preto prichádza s prelomovými inováciami, ktoré môžu zamiešať karty celému odvetviu.

Alexander Jančo Alexander Jančo
Business development director (interim), Isklad
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+