Zaujíma ma
12. septembra 2022
12. septembra 2022

Týždenný sumár Ecommerce Bridge

3 min čítanie

Dnes si povieme o úveroch, ktoré začne poskytovať eBay v Nemecku, ponúkneme vám časť rozhovoru s Michaelou Kašperovou zo spoločnosti Top-obaly a  reč bude aj o tom, čo majú spoločné marketingová stratégia so známym biblickým príbehom Dávida a Goliáša. 

Prehľad noviniek

Alibaba sa cez svoju spoločnosť Lazada Group pripravuje na vstup do Európy. V posledných rokoch spoločnosť zaznamenala viacero neúspechov, napäté vzťahy s vlastnou vládou a zaostala vo svojom globálnom úsilí. Teraz chce Alibaba na európskom kontinente konkurovať Amazonu a spoločnosti Zaalando. Experti agentúry Bloomberg sa zhodujú, že tento krok znamená oživenie jej globálneho úsilia.

zdroj: Lazada, James Z. Dong

Čo majú spoločné marketingová stratégia a príbeh Dávida a Goliáša? Aj o tom hovorí marketingová špecialistka Naďa Kacera. Tento príbeh je dokonalou ukážkou toho, ako by malo vyzerať strategické zmýšľanie nad budúcnosťou vášho biznisu a značky. Nestačí len odvaha a dobrý nápad. Musíte analyzovať, plánovať a ponárať sa do detailov, aby ste sa priblížili k svojmu cieľu. V článku na ecommercebridge.sk sa dozviete aj o tom, prečo je rozumné byť dobrým pozorovateľom a prečo WalMart dominoval celú dekádu.

eBay začne v Nemecku poskytovať úvery pre svojich predajcov. Spolupráca eBay Nemecko s poskytovateľom online pôžičiek Iwoca je dobrou správou predovšetkým pre partnerov trhoviska. Predajcovia tak získajú prístup k finančným prostriedkom do 24 hodín od podania žiadosti a obrovskou výhodou má byť práve flexibilné splácanie. Ak predáte v danom mesiaci menej, splátka bude nižšia. Ak predáte viac, môžete si úver ešte navýšiť.  Služba sa nazýva eBay Flexi-Kapital a predajcom poskytne zdroje až do výšky 1 milióna eur.

zdroj: eBay

Marketingová špecialistka z úspešnej spoločnosti Top-Obaly, Michaela Kašperová, nám v rozhovore pre magazín Ecommerce Bridge porozprávala, ako je to v skutočnosti s ekológiou pri balení tovaru. Stačí nahradiť plasty papierom? Prečo sa téma ekológie v ecommerce dostáva do  popredia? A čo je to kompostovateľná obálka? Ak chcete vedieť napr. aj to, prečo to pri papierových obaloch nekončí, kliknite na rozhovor “Ako posielať balíky naozaj ekologicky”

V súvislosti s rastúcou infláciou žiada španielská vláda potravinové reťazce o pomoc. Ministerka práce Yolanda Diazová minulý týždeň oznámila, že sa snaží dohodnúť so supermarketmi a v priebehu niekoľkých dní na výzvu reagovala spoločnosť Carrefour Spain. Carrefour bude španielskym spotrebiteľom predávať košík 30 základných potravín za 30 eur. Nový košík bude obsahovať konzervy, cestoviny, olej a kávu. Výkonný riaditeľ spoločnosti Alexandre de Palmas uviedol, že “Súčasná situácia si vyžaduje účinné a efektívne opatrenia”.

Na webe ecommercebridge.sk nájdete veľmi inšpiratívny príbeh mladého Egypťana Mohameda Abdeldayema, ktorý založil startup Dresscode. Tento muž patrí  do štvrtej generácie obchodníkov s textilom a jeho spoločnosť prichádza s inovatívnym modelom direct-to-customer. Svojim zákazníkom ponúka tovar priamo z továrne a na základe predobjednávok znižuje množstvo odpadu. Spoločnosť sa zamerala na generáciu Z a jej dizajnéri každý mesiac vytvoria viac ako 200 nových dizajnov na základe súčasných mikrotrendov. Startup nedávno podpísal dohodu o partnerstve so spoločnosťou Elle Paris na výrobu a predaj značky Elle v regióne Blízkeho východu a Afriky. 

zdroj: Dresscode, CEO Mohamed Abdeldayem

Instagramu v Írsku hrozí mastná pokuta 405 miliónov eur. Regulačné orgány Európskej únie pre ochranu osobných údajov rozhodli o dlhotrvajúcej sťažnosti týkajúcej sa spôsobu, akým Instagram spracúva údaje detí. Tie sú vždy citlivou témou, nielen pre rodičov, spoločnosť, ale aj úrady. Pokuta sa týka porušenia všeobecného nariadenia EÚ o ochrane údajov (GDPR). Očakáva sa, že odôvodnenie pokuty pre Instagram bude zverejnené v najbližších dňoch. 

Dnes sa lúčime pozitívnou správou. Affiliate marketing je po prvýkrát súčasťou reportu výdavkov do digitálnej reklamy od IAB Slovakia. Na Slovensku sa v prvom polroku 2022 preinvestovalo do internetovej reklamy 87 miliónov Eur. V medziročnom porovnaní s prvým polrokom 2021 výdavky do online reklamy zaznamenali 10% rast. Po prvýkrát sa v reporte nachádza aj affiliate marketing s 2% podielom na celkových výdavkoch. Tento zdroj reklamy si našiel svoje stabilné miesto a agentúra Dognet, ktorá je na poli affiliate marketingu jednoznačný leader a dvojka v rámci regiónu CEE, má na konte ďalší úspešný míľnik. 

Sme na konci. Ak sa vám tento krátky súhrn z ecommerce páčil, zdieľajte ho aj medzi svojich známych. Novinky z ecommerce vám prinášame denne, stačí odoberať náš denný newsletter.

Získaj novinky ako prvý

Prihlásením sa do noviniek súhlasíš s ich odberom a týmto úprimným dokumentom, ktorý sme k ochrane osobných údajov pripravili.

Autor článku

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy. marketérov a všetkých fanúšikov ecommerce. Prinášame novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta ecommerce a marketingu.


Posledné
Obľúbené