4 min. čítanie

Týždenný sumár Ecommerce Bridge

Dnes si povieme o úveroch, ktoré začne poskytovať eBay v Nemecku, ponúkneme vám časť rozhovoru s Michaelou Kašperovou zo spoločnosti Top-obaly a  reč bude aj o tom, čo majú spoločné marketingová stratégia so známym biblickým príbehom Dávida a Goliáša. 

Týždenný sumár Ecommerce Bridge

Prehľad noviniek

Alibaba sa cez svoju spoločnosť Lazada Group pripravuje na vstup do Európy. V posledných rokoch spoločnosť zaznamenala viacero neúspechov, napäté vzťahy s vlastnou vládou a zaostala vo svojom globálnom úsilí. Teraz chce Alibaba na európskom kontinente konkurovať Amazonu a spoločnosti Zaalando. Experti agentúry Bloomberg sa zhodujú, že tento krok znamená oživenie jej globálneho úsilia.

zdroj: Lazada, James Z. Dong

Čo majú spoločné marketingová stratégia a príbeh Dávida a Goliáša? Aj o tom hovorí marketingová špecialistka Naďa Kacera. Tento príbeh je dokonalou ukážkou toho, ako by malo vyzerať strategické zmýšľanie nad budúcnosťou vášho biznisu a značky. Nestačí len odvaha a dobrý nápad. Musíte analyzovať, plánovať a ponárať sa do detailov, aby ste sa priblížili k svojmu cieľu. V článku na ecommercebridge.sk sa dozviete aj o tom, prečo je rozumné byť dobrým pozorovateľom a prečo WalMart dominoval celú dekádu.

eBay začne v Nemecku poskytovať úvery pre svojich predajcov. Spolupráca eBay Nemecko s poskytovateľom online pôžičiek Iwoca je dobrou správou predovšetkým pre partnerov trhoviska. Predajcovia tak získajú prístup k finančným prostriedkom do 24 hodín od podania žiadosti a obrovskou výhodou má byť práve flexibilné splácanie. Ak predáte v danom mesiaci menej, splátka bude nižšia. Ak predáte viac, môžete si úver ešte navýšiť.  Služba sa nazýva eBay Flexi-Kapital a predajcom poskytne zdroje až do výšky 1 milióna eur.

zdroj: eBay

Marketingová špecialistka z úspešnej spoločnosti Top-Obaly, Michaela Kašperová, nám v rozhovore pre magazín Ecommerce Bridge porozprávala, ako je to v skutočnosti s ekológiou pri balení tovaru. Stačí nahradiť plasty papierom? Prečo sa téma ekológie v ecommerce dostáva do  popredia? A čo je to kompostovateľná obálka? Ak chcete vedieť napr. aj to, prečo to pri papierových obaloch nekončí, kliknite na rozhovor “Ako posielať balíky naozaj ekologicky”

V súvislosti s rastúcou infláciou žiada španielská vláda potravinové reťazce o pomoc. Ministerka práce Yolanda Diazová minulý týždeň oznámila, že sa snaží dohodnúť so supermarketmi a v priebehu niekoľkých dní na výzvu reagovala spoločnosť Carrefour Spain. Carrefour bude španielskym spotrebiteľom predávať košík 30 základných potravín za 30 eur. Nový košík bude obsahovať konzervy, cestoviny, olej a kávu. Výkonný riaditeľ spoločnosti Alexandre de Palmas uviedol, že “Súčasná situácia si vyžaduje účinné a efektívne opatrenia”.

Na webe ecommercebridge.sk nájdete veľmi inšpiratívny príbeh mladého Egypťana Mohameda Abdeldayema, ktorý založil startup Dresscode. Tento muž patrí  do štvrtej generácie obchodníkov s textilom a jeho spoločnosť prichádza s inovatívnym modelom direct-to-customer. Svojim zákazníkom ponúka tovar priamo z továrne a na základe predobjednávok znižuje množstvo odpadu. Spoločnosť sa zamerala na generáciu Z a jej dizajnéri každý mesiac vytvoria viac ako 200 nových dizajnov na základe súčasných mikrotrendov. Startup nedávno podpísal dohodu o partnerstve so spoločnosťou Elle Paris na výrobu a predaj značky Elle v regióne Blízkeho východu a Afriky. 

zdroj: Dresscode, CEO Mohamed Abdeldayem

Instagramu v Írsku hrozí mastná pokuta 405 miliónov eur. Regulačné orgány Európskej únie pre ochranu osobných údajov rozhodli o dlhotrvajúcej sťažnosti týkajúcej sa spôsobu, akým Instagram spracúva údaje detí. Tie sú vždy citlivou témou, nielen pre rodičov, spoločnosť, ale aj úrady. Pokuta sa týka porušenia všeobecného nariadenia EÚ o ochrane údajov (GDPR). Očakáva sa, že odôvodnenie pokuty pre Instagram bude zverejnené v najbližších dňoch. 

Dnes sa lúčime pozitívnou správou. Affiliate marketing je po prvýkrát súčasťou reportu výdavkov do digitálnej reklamy od IAB Slovakia. Na Slovensku sa v prvom polroku 2022 preinvestovalo do internetovej reklamy 87 miliónov Eur. V medziročnom porovnaní s prvým polrokom 2021 výdavky do online reklamy zaznamenali 10% rast. Po prvýkrát sa v reporte nachádza aj affiliate marketing s 2% podielom na celkových výdavkoch. Tento zdroj reklamy si našiel svoje stabilné miesto a agentúra Dognet, ktorá je na poli affiliate marketingu jednoznačný leader a dvojka v rámci regiónu CEE, má na konte ďalší úspešný míľnik. 

Sme na konci. Ak sa vám tento krátky súhrn z ecommerce páčil, zdieľajte ho aj medzi svojich známych. Novinky z ecommerce vám prinášame denne, stačí odoberať náš denný newsletter.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prečo by e-shopy nemali ignorovať YouTube Shorts?
3 min. čítanie

Prečo by e-shopy nemali ignorovať YouTube Shorts?

Krátky videoobsah je silným marketingovým nástrojom s reálnym dopadom na predaj. Platformy ako TikTok a Instagram síce nastavili istý štandard, no YouTube Shorts si ešte len hľadá cestu do marketingových stratégií značiek. Mnoho inzerentov ešte nevyužilo potenciál tohto formátu. Podľa správy eMarketer môžu práve krátke videá na YouTube ponúknuť značkám výnimočnú príležitosť na budovanie vzťahov […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Google Tag Manager mení spôsob načítania značiek. Čo to znamená pre e-commerce?
3 min. čítanie

Google Tag Manager mení spôsob načítania značiek. Čo to znamená pre e-commerce?

Prišiel vám mail o tom, že sa od 10. apríla 2025 zmení spôsob, akým Google Tag Manager (GTM) načítava značky Google Ads a Floodlight? Táto aktualizácia môže ovplyvniť meranie konverzií, remarketing a spôsob, akým spravujete značky v GTM. Čo presne sa mení, prečo k tomu dochádza a čo by ste mali podniknúť? Poďme sa na […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+