Zaujíma ma
8. septembra 2022
8. septembra 2022

Affiliate marketing je po prvýkrát súčasťou reportu výdavkov do digitálnej reklamy od IAB Slovakia

2 min čítanie

Na Slovensku sa v prvom polroku 2022 preinvestovalo do internetovej reklamy 87 miliónov Eur. V medziročnom porovnaní s prvým polrokom 2021 výdavky do online reklamy zaznamenali 10% rast. Po prvýkrát sa nachádza v reporte aj affiliate marketing s 2% podielom na celkových výdavkoch.

Interactive Advertising Bureau (IAB) Slovakia už od roku 2007 mapuje Slovenský trh a rozpočty, ktoré sa preinvestujú v rámci digitálnych médií. Po niekoľkých rokoch rastu sa do tabuliek dostal aj affiliate marketing, ktorý len za prvý polrok 2022 zaznamenal obrat skoro 2 milióny €. 

Miesto medzi najlepšími formátmi reklamy

Konečne sa po niekoľkých rokoch podarilo zaradiť affiliate medzi renomované zdroje slovenskej reklamy” hovorí Štefan Polgári, Managing Director affiliate siete Dognet. 

Dognet už od roku 2013 pôsobí ako lokálny CEE hráč. Aktuálne spravuje viac ako 900 affiliate kampaní v celej Európe. Medzi jeho klientov patria e-commerce predajcovia ako Alza, Mall, 4Home no aj e-shopy retailových predajcov ako Möbelix či Lidl. Dognet klientom priniesol v roku 2021 cez 1,3 milióna predajov. Na Slovensku sú na poli affiliate marketingu jednoznačný leader a v rámci CEE sú trhová dvojka.

 

Do súčtu sú zaradené aj globálne siete ako Awin, TradeDoubler, Commision Junction či český hráči pôsobiaci na Slovensku – eHub a AffiliatePort. Zohľadnené sú aj samostatné affiliate programy predajcov. 

Už niekoľko rokov sledujeme vývoj affiliate marketingu na Slovensku. Všeobecne vývoj v oblasti e-commerce zažíva spolu s affiliate dynamický rast a preto sme sa rozhodli tomuto segmentu vytvoriť vlastnú kategóriu. V najbližšej dobe by sme sa tomuto segmentu radi venovali viac aj na našich pravidelných IAB budíčkoch.” Matej Kolarovský, predseda správnej rady IAB Slovakia. Viac v tlačovom centre IAB Slovakia.

Získaj novinky ako prvý

Prihlásením sa do noviniek súhlasíš s ich odberom a týmto úprimným dokumentom, ktorý sme k ochrane osobných údajov pripravili.

Autor článku

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy. marketérov a všetkých fanúšikov ecommerce. Prinášame novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta ecommerce a marketingu.


Posledné
Obľúbené