Banská Bytrica
2. Október udalosť už prebehla
Trenčín
23. Október udalosť už prebehla
Poprad
6. November udalosť už prebehla
Bratislava ⭐
3. December Streda 17:00
Žilina
22. Január už čoskoro
Prešov
12. Február už čoskoro
Nitra
5. Marec už čoskoro
Michalovce
26. Marec už čoskoro
Zvolen
16. Apríl už čoskoro
Trnava
7. Máj už čoskoro
Bardejov
11. Jún už čoskoro
Košice
24. September už čoskoro
Trenčín
8. Október už čoskoro
Poprad
22. Október už čoskoro
Banská Bystrica
12. November už čoskoro
⭐ Bratislava
3. December už čoskoro
3 min. čítanie

Textilný priemysel ako rodinné dedičstvo. Mohamed Abdeldayem vedie startup Dresscode

Inšpiratívny príbeh mladého Egypťana, ktorého fascinuje textilný a odevný priemysel. Založil značku Dresscode a dnes patrí medzi významných hráčov v regióne.

Textilný priemysel ako rodinné dedičstvo. Mohamed Abdeldayem vedie startup Dresscode

Štyri generácie obchodníkov s textilom

Mohameda Abdeldayema to vždy ťahalo k textilnému a odevnému priemyslu, pretože bol obklopený rodinnými príslušníkmi, ktorí boli v tejto oblasti zakorenení, vrátane jeho pradedka, starého otca a otca. Abdeldayem si veľmi rád spomína na svojho starého otca, ktorý bol obchodníkom na známom trhu s látkami Al-Azhar v egyptskej Káhire.

„Odmalička som s ním chodieval a sledoval jeho rokovania s obchodníkmi,“ hovorí. „Vytvoril som si tak veľký prehľad o textilnom priemysle a vybudoval som si pevné vzťahy s obchodníkmi a výrobcami látok. Pracoval som vo všetkých aspektoch textilného priemyslu – od navrhovania látok až po výrobu priadze.“ A hoci Abdeldayem nakoniec istý čas pracoval ako finančný analytik v investičnej spoločnosti, jeho náklonnosť k textilnému priemyslu zohrala kľúčovú úlohu pri jeho rozhodnutí vrhnúť sa na podnikanie.

Spoločnosť sa zamerala na generáciu Z

Spoločnosť Dresscode, ktorú v roku 2019 Abdeldayem založil ponúka predovšetkým špičkové značky za dostupné ceny. Zameranie sa na trh generácie Z bolo zámerným rozhodnutím, hovorí Abdeldayem: „Uvedomili sme si, že veľa mladých ľudí nakupuje u čínskych a tureckých značiek, tak prečo nie egyptských? Egypt je vo svete známy svojou prítomnosťou v oblasti bavlny a textilu, tak prečo nevytvoriť globálnu značku pomocou technológií a dátovej vedy?“

Spoločnosť ponúka nové návrhy spotrebiteľom priamo zo svojich tovární a využíva model výroby na základe predbežnej objednávky. V rámci následnej distribúcie priamo k spotrebiteľom, je možné zadať objednávku na ešte nevyrobený tovar. Táto taktika nielenže umožňuje značke vyrábať udržateľným spôsobom a znižovať množstvo odpadu, ktoré často sprevádza módu, ale umožňuje jej tiež zistiť dopyt zákazníkov. 

zdroj: Mohamed Abdeldayem

Ako sa odlíšiť od konkurencie

„Pracujeme s jedinečným modelom riadenia vzťahov so zákazníkmi, aby sme znížili množstvo odpadu. Žiadny iný hráč na trhu s rýchlou módou nerobí to, čo my, aby sme znížili množstvo odpadu, náklady a ponúkli našim zákazníkom najlepšiu cestu. Naši zákazníci sú pre nás stredobodom pozornosti a naša dátová veda ponúka našim zákazníkom najlepšiu personalizovanú cestu,“ reaguje Abdeldayem. „Ponúkame 200 nových štýlov mesačne. Svet je teraz o mikrotrendoch a my sa snažíme držať krok s týmito mikrotrendmi. Máme viac ako 20 dizajnérov, ktorí pracujú nepretržite, aby im neunikol žiadny trend, aby naši zákazníci boli v obraze a aby sa držali módnych trendov.“

Výzvy premenili na svoje silné stránky

Jednou z výziev, ktorým spoločnosť Dresscode čelila, bolo získavanie zákazníkov v Egypte a v regióne. Spoločnosť zdvojnásobila svoje úsilie zamerané na dosiahnutie pozitívnej zákazníckej skúsenosti. „Museli sme klopať na dvere a volať zákazníkom, ktorí sa zaregistrovali a nikdy nenakúpili, aby sme zistili, prečo nákup neuskutočnili,“ spomína Abdeldayem. „Jedna z nich povedala, že má zlú skúsenosť s objednávaním cez internet, pretože to, čo si objednáte, nikdy nie je to, čo nakoniec dostanete, takže som jej povedal: ‚Objednajte si a ja vám objednávku osobne doručím a počkáme vonku, kým si ju skontrolujete, vyskúšate a nebudeme vám nič účtovať, ak sa vám nebude páčiť. Súhlasila a bola skutočne prekvapená kvalitou a dodnes je našou zákazníčkou.“

Startup nedávno podpísal dohodu o partnerstve so spoločnosťou Elle Paris na výrobu a predaj značky Elle v regióne Blízkeho východu a Afriky, ako aj spoluprácu so spoločnosťou SAP na komplexnom riadení podnikových zdrojov s cieľom zlepšiť ich prevádzku. 

Abdeldayem uvádza, že ich posledným míľnikom bolo začatie plnohodnotnej prevádzky v Saudskej Arábii. V najbližších mesiacoch plánuje Dresscode tím pracovať na ďalšom zlepšovaní zákazníckej skúsenosti a predovšetkým sa pripravuje na spustenie Dresscode v Keni koncom tohto roka.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Sociálne siete ovládli objavovanie produktov. YouTube, TikTok a Instagram tvoria 60 % všetkých hľadaní
2 min. čítanie

Sociálne siete ovládli objavovanie produktov. YouTube, TikTok a Instagram tvoria 60 % všetkých hľadaní

Firmy investujú 90 % svojich SEO rozpočtov do Googlu, no zákazníci hľadajú inde. Analýza 1,5 miliardy vyhľadávaní od agentúry Rise at Seven ukazuje, že Google má už len 34,5 % z celkového objemu vyhľadávania. Zvyšok je zásluha YouTubu, TikToku a Instagramu.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge Europe
Chcete uspieť na severskom trhu? Zistite, čo je pre škandinávcov najdôležitejšie pri nákupe zo zahraničia
3 min. čítanie

Chcete uspieť na severskom trhu? Zistite, čo je pre škandinávcov najdôležitejšie pri nákupe zo zahraničia

Až 78 % zákazníkov v severských krajinách za posledný rok urobilo nákup v zahraničí. Počet oproti minulému roku vzrástol o štyri percentuálne body. Výsledky priniesla jesenná správa PostNord E-commerce in the Nordics 2025. Najobľúbenejšou destináciou zostáva Čína s 30 % podielom. Hlavným dôvodom je jednoznačne cena – uvádza ju viac než polovica nakupujúcich.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge Europe