
Štyri generácie obchodníkov s textilom
Mohameda Abdeldayema to vždy ťahalo k textilnému a odevnému priemyslu, pretože bol obklopený rodinnými príslušníkmi, ktorí boli v tejto oblasti zakorenení, vrátane jeho pradedka, starého otca a otca. Abdeldayem si veľmi rád spomína na svojho starého otca, ktorý bol obchodníkom na známom trhu s látkami Al-Azhar v egyptskej Káhire.
“Odmalička som s ním chodieval a sledoval jeho rokovania s obchodníkmi,” hovorí. “Vytvoril som si tak veľký prehľad o textilnom priemysle a vybudoval som si pevné vzťahy s obchodníkmi a výrobcami látok. Pracoval som vo všetkých aspektoch textilného priemyslu – od navrhovania látok až po výrobu priadze.” A hoci Abdeldayem nakoniec istý čas pracoval ako finančný analytik v investičnej spoločnosti, jeho náklonnosť k textilnému priemyslu zohrala kľúčovú úlohu pri jeho rozhodnutí vrhnúť sa na podnikanie.
Spoločnosť sa zamerala na generáciu Z
Spoločnosť Dresscode, ktorú v roku 2019 Abdeldayem založil ponúka predovšetkým špičkové značky za dostupné ceny. Zameranie sa na trh generácie Z bolo zámerným rozhodnutím, hovorí Abdeldayem: “Uvedomili sme si, že veľa mladých ľudí nakupuje u čínskych a tureckých značiek, tak prečo nie egyptských? Egypt je vo svete známy svojou prítomnosťou v oblasti bavlny a textilu, tak prečo nevytvoriť globálnu značku pomocou technológií a dátovej vedy?”
Spoločnosť ponúka nové návrhy spotrebiteľom priamo zo svojich tovární a využíva model výroby na základe predbežnej objednávky. V rámci následnej distribúcie priamo k spotrebiteľom, je možné zadať objednávku na ešte nevyrobený tovar. Táto taktika nielenže umožňuje značke vyrábať udržateľným spôsobom a znižovať množstvo odpadu, ktoré často sprevádza módu, ale umožňuje jej tiež zistiť dopyt zákazníkov.

zdroj: Mohamed Abdeldayem
Ako sa odlíšiť od konkurencie
“Pracujeme s jedinečným modelom riadenia vzťahov so zákazníkmi, aby sme znížili množstvo odpadu. Žiadny iný hráč na trhu s rýchlou módou nerobí to, čo my, aby sme znížili množstvo odpadu, náklady a ponúkli našim zákazníkom najlepšiu cestu. Naši zákazníci sú pre nás stredobodom pozornosti a naša dátová veda ponúka našim zákazníkom najlepšiu personalizovanú cestu,” reaguje Abdeldayem. “Ponúkame 200 nových štýlov mesačne. Svet je teraz o mikrotrendoch a my sa snažíme držať krok s týmito mikrotrendmi. Máme viac ako 20 dizajnérov, ktorí pracujú nepretržite, aby im neunikol žiadny trend, aby naši zákazníci boli v obraze a aby sa držali módnych trendov.”
Výzvy premenili na svoje silné stránky
Jednou z výziev, ktorým spoločnosť Dresscode čelila, bolo získavanie zákazníkov v Egypte a v regióne. Spoločnosť zdvojnásobila svoje úsilie zamerané na dosiahnutie pozitívnej zákazníckej skúsenosti. “Museli sme klopať na dvere a volať zákazníkom, ktorí sa zaregistrovali a nikdy nenakúpili, aby sme zistili, prečo nákup neuskutočnili,” spomína Abdeldayem. “Jedna z nich povedala, že má zlú skúsenosť s objednávaním cez internet, pretože to, čo si objednáte, nikdy nie je to, čo nakoniec dostanete, takže som jej povedal: ‘Objednajte si a ja vám objednávku osobne doručím a počkáme vonku, kým si ju skontrolujete, vyskúšate a nebudeme vám nič účtovať, ak sa vám nebude páčiť. Súhlasila a bola skutočne prekvapená kvalitou a dodnes je našou zákazníčkou.”
Startup nedávno podpísal dohodu o partnerstve so spoločnosťou Elle Paris na výrobu a predaj značky Elle v regióne Blízkeho východu a Afriky, ako aj spoluprácu so spoločnosťou SAP na komplexnom riadení podnikových zdrojov s cieľom zlepšiť ich prevádzku.
Abdeldayem uvádza, že ich posledným míľnikom bolo začatie plnohodnotnej prevádzky v Saudskej Arábii. V najbližších mesiacoch plánuje Dresscode tím pracovať na ďalšom zlepšovaní zákazníckej skúsenosti a predovšetkým sa pripravuje na spustenie Dresscode v Keni koncom tohto roka.