6 min. čítanie

Týždenný sumár 7/2024: Valentín podľa Gen Z, menej politického obsahu na sociálnych sieťach, zákazníci majú radi udržateľnosť a šetrenie

Spotrebitelia čoraz viac vyhľadávajú príležitosť predať aj nakúpiť použitý tovar. X otvára inzerentom nové možnosti. Ako ovplyvnia e-commerce nové technológie?

Týždenný sumár 7/2024: Valentín podľa Gen Z, menej politického obsahu na sociálnych sieťach, zákazníci majú radi udržateľnosť a šetrenie

Máme za sebou sviatok zamilovaných! Reklamy využívali ruže, srdiečka a iné motívy, ktorými máte vyjadriť svoju lásku. Generácia Z. Podľa prieskumu, ktorý pokryl 5 000 európskych spotrebiteľov až 43 % ľudí z generácie Z plánuje kúpiť darčeky pre rodinu, priateľov a blízkych. Táto skupina však odmieta stereotypné valentínske produkty. Výsledky prieskumu ukazujú, že generácia Z preferuje udržateľnejšie darčeky. Polovica respondentov z tejto skupiny vníma Valentín ako príliš zameraný na konzum, pričom 50 % by si radšej vybralo skutočne jedinečný darček z druhej ruky než nový výrobok.

Európa v minulom roku zaznamenala jednopercentný pokles v počte online nakupujúcich. Nie je to síce veľa, ale celoeurópsky prieskum E-shopper Barometer 2023 poukázal na zaujímavú vec – spotrebitelia čoraz viac vyhľadávajú príležitosť predať aj nakúpiť použitý tovar. Do prieskumu sa zapojilo viac ako 24 000 Európanov vo veku od 18 do 70 rokov. Pre 65 % z nich je online nakupovanie spôsob ako šetriť peniaze. Sociálne médiá zohrávajú v online nakupovaní významnú rolu. Až 70 % pravidelných online nakupujúcich v minulom roku využívalo sociálne siete na inšpiráciu a informácie a 48 % nakupovalo produkty priamo prostredníctvom týchto platforiem.

Že sa nákupné preferencie spotrebiteľov jednoducho menia, potvrdzuje aj ďalšia správa. Zákazníci sa stále viac zameriavajú na cenovo výhodné výrobky a intenzívne porovnávajú ceny. Preferujú ekonomický výber a ekologické riešenia. Zmena medzi spotrebiteľmi sa prejavuje aj tak, že majú nové preferencie pri online nakupovaní. Zaujímajú ich akciové stránky produktov s vysokokvalitnými vizuálmi, videoprezentáciami a 360-stupňovými zobrazeniami. Taktiež ich zaujíma otázka greenovation a udržateľného nakupovania, kde ekologické obaly, spravodlivé pracovné postupy a etické získavanie zdrojov hrajú kľúčovú úlohu. Potvrdzuje to prieskum s 2 800 účastníkmi, z USA a Spojeného kráľovstva.

SLEDUJTE TENTO OBSAH Ako podcast

Sociálna sieť X otvára inzerentom nové možnosti. Získajú možnosť cielene osloviť zákazníkov cez Creator Targeting. Tento nástroj umožňuje firmám spojiť sa s konkrétnymi tvorcami obsahu na platforme, kde inzerenti budú môcť cielene zobrazovať svoje reklamy. Cieľom je získať viac kontroly nad tým, kde a ako sa ich reklamy zobrazujú. Celý tento prístup je súčasťou snahy premeniť X na video-first platformu.

Predaj cez internet má svoje výhody. Stačí si vybrať predajnú platformu, ktorá zodpovedá vášmu produktu, technickým znalostiam a finančným možnostiam. Ako predávať online čo najjednoduchšie? Prečítajte si 6 tipov ako si vybrať správnu online predajnú platformu, ktoré zhrnul Martin Semerád zo SimpleShopu.

Instagram obmedzuje počet hashtagov, ktoré môžu používatelia pridávať do popisu svojich príspevkov. Z pôvodného počtu 30 to skresal na 5. Toto obmedzenie Meta zaviedla už v aplikácii Threads. Limitovaním počtu hashtagov v jednom príspevku sa snaží znížiť príležitosti pre spammerov, ktorí sa snažia zvýšiť viditeľnosť svojich príspevkov pridávaním neúmerného množstva populárnych hashtagov. Obmedzenie hashtagov na Instagrame zároveň naznačuje, že ich význam možno už nie je taký silný, ako kedysi. Naznačuje to aj prístup siete LinkedIn, ktorá má odstráni hashtagy z profilu, ako sme informovali v minulom týždni.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Tento rok Google ruší súbory cookie tretích strán a očakáva sa výrazná zmena v sfére online marketingu. Podľa prieskumu spoločnosti Capterra až 61 % britských marketérov má zo zmeny obavy a 49 % opýtaných sa cíti byť pripravených. Viac ako polovica z nich očakáva zvýšenie príjmov po skončení používania cookies tretích strán a 39 % predpokladá pozitívny vplyv na výkonnosť podniku. Marketéri sa v 45 % zhodli na tom, že ako najväčšiu výzvu vidí nové definovanie marketingových stratégií, pričom sa stretávajú s ďalšími výzvami, ako je sledovanie správnych údajov a potreba prispôsobiť rozpočty. Očakávajú že konkurencia v oblasti online marketingu sa zvýši, a preto musia spoločnosti pristupovať k svojim marketingovým aktivitám inovatívne a agilne.

Ochranné známky máme spojené s veľkými menami. Musí to tak nutne byť? O čo sa oberáte, keď ju nevyužívate vo svojom podnikaní? Viac o ochranných známkach a celom procese registrácie v štúdiu Ecommerce Bridge prezradil JUDr. Ján Boldizsár, advokát a konateľ v Boldiz Law Firm s.r.o.

Ján Boldizsár z Boldiz Law Firm

Nemecké maloobchodné združenie vyzýva politikov, aby podnikli prísne opatrenia voči lacným trhom z Číny. Organizácia navrhuje posilniť colné predpisy a zaviesť digitálnu platformu, kde by sa každá zásielka musela registrovať. Podľa združenia sú Temu a podobné platformy relatívne nestrážené, čo vedie k nekalej hospodárskej súťaži. Organizácia upozorňuje najmä na problémy spojené s bezpečnosťou elektrických spotrebičov predávaných na Temu a na obchod s falšovaným tovarom. HDE nežiada vylúčenie platformy Temu z nemeckého trhu, ale naopak, zdôrazňuje potrebu rovnakých pravidiel pre všetkých účastníkov trhu, aby sa podporila spravodlivá konkurencia v prospech spotrebiteľa.

Sociálne médiá čelia výzvam spojeným s politickým obsahom a dezinformáciami. Vytvárajú preto nové stratégie, ktoré by mali pomôcť upraviť obsah a poskytnúť overené informácie. Meta chce menej politického obsahu vo svojich aplikáciách. Instagram oznámil zavedenie nového systému, v rámci ktorého bude politický obsah predvolene vypnutý a bude potrebné ho manuálne zapnúť v nastaveniach. Meta sa zároveň snaží identifikovať a odstrániť falošné profily, ktoré sa používajú na špehovanie novinárov a politických aktivistov. TikTok sa pripravuje na nadchádzajúce voľby prostredníctvom špeciálnych centier s miestnym jazykom.

Ako ovplyvnia e-commerce nové technológie? Z využitia rozšírenej reality môžu ťažiť najmä módne a kozmetické spoločnosti. Vďaka virtuálnym kabínkam si zákazníci objednajú tovar, ktorý im sadne, čím sa znížia vratky, ktoré v poslednom období predstavujú skutočný problém. Kozmetické spoločnosti môžu zvýšiť online predaje tým, že ukážu odtiene dekoratívnej kozmetiky priamo na užívateľoch. Ďalej sa hovorí o význame prítomnosti v Metaverse. Mnohí maloobchodníci sa už teraz angažujú v tomto priestore prostredníctvom reklamy alebo predaja digitálnych verzií svojich produktov. Napríklad z 1 000 vedúcich predstaviteľov amerických podnikov až 66 % uviedlo, že ich spoločnosti sú do Metaverse aktívne zapojené v rôznych formách. 80 % opýtaných vidí Metaverse ako aktívnu súčasť svojich podnikov do troch rokov.

Vymyslieť dobre fungujúcu výzvu k akcii vie potrápiť nejedného copywritera. Trápite sa s vymýšľaním aký text umiestniť na button? Prečítajte si text od CEO agentúry ui42 Andreja Kajana, ktorý prináša 10 CTA, ktoré zvýšia vaše konverzie.

Pinterest za posledný štvrťrok zaznamenal nárast počtu používateľov. Platforma sa znovu dostala do pozitívnych čísel, ktoré skreslil nárast počas Covidu a následný úpadok v roku 2021. Navyše sa mu podarilo nadviazať nové reklamné partnerstvo s Google, čo môže pomôcť zvýšiť jeho zisky. Spoločnosť umožní hostiť reklamy, čo by malo zlepšiť monetizáciu a príjmy, najmä mimo USA. Odhady pre budúce tržby sú však relatívne nízke a spoločnosť čelí konkurencii od väčších trhovísk, čo môže obmedziť jej potenciál.

Ďakujeme za skvelý zážitok zo Žiliny! Druhá konferencia Ecommerce Bridge LIVE v Novej Synagóge bola plná skvelých ľudí, inšpiratívnych rečníkov a energického networkingu. Ďalšia zastávka bude 7. marca v Prešove. Príďte si vypočuť zástupcov značiek ako be Lenka, Infinity Standard, Shoptet, Dexfinity a berlin Brands Group. Kto sa ukáže na evente, bude si môcť zasúťažiť o super ceny a zažije panelovú diskusiu so všetkými rečníkmi. Možnosť nadviazania nových kontaktov a fajnové občerstvenie sú, samozrejme, štandardom našich akcií. Ak však neviete prísť do Prešove, využite živý prenos zadarmo. Poriešte si lístky už teraz!

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články