
AR, VR, live stream ako nový štandard
Z využitia rozšírenej reality môžu ťažiť najmä módne značky a kozmetické spoločnosti. Napríklad firma Zalando minulý rok uviedla novú funkciu odporúčania veľkostí na základe telesných mier zákazníkov a testovala virtuálnu “skúšobnú kabínku”. Vďaka tomu, že si zákazníci objednajú tovar, ktorý im sadne, sa znížia vratky, ktoré v poslednom období predstavujú pre firmy skutočný problém.
Kozmetické spoločnosti môžu zvýšiť online predaje tým, že ukážu odtiene dekoratívnej kozmetiky priamo na užívateľoch. Rovnako prospešné môže byť živé vysielanie, obľúbené najmä počas pandémie. Poskytuje priestor na prezentáciu užitočných tipov, využitia produktu v reálnom živote a vie využiť priamu interakciu so zákazníkmi.
Používa niekto Metaverse?
Ďalej sa hovorí o význame prítomnosti v Metaverse, kde značky predávajú nielen reálne produkty, ale aj digitálny tovar, ako sú tokeny NFT. Mnohí maloobchodníci sa už teraz angažujú v tomto priestore prostredníctvom reklamy alebo predaja digitálnych verzií svojich produktov.
Zaujímavosti o Metaverse z minuloročného reportu:
- Aktuálne dáta hovoria, že 60 % celosvetovej populácie používa internet. Ak sa len 10 % z tohto objemu rozhodne používať Metaverse, znamená to, že bude mať približne 480 miliónov členov. Ak počet narastie na 25 %, objem bude predstavovať až 1,2 miliardy používateľov.
- Odhady naznačujú, že Metaverse by do roku 2030 mohol mať hodnotu až 5 biliónov dolárov.
- Z 1 000 vedúcich predstaviteľov amerických podnikov až 66 % uviedlo, že ich spoločnosti sú “aktívne zapojené” do Metaversa v rôznych formách. 80 % opýtaných vidí Metaverse ako aktívnu súčasť svojich podnikov do troch rokov.
- V používaní Metaverse podľa segmentov vedie móda s 34 % obchodov. To je dvakrát viac ako pri spotrebnej elektronike (17 %), ktorá zaujala druhú priečku.
- 25 % spotrebiteľov a podnikov sa domnieva, že v Metaverse môžu stráviť aspoň hodinu denne. Napríklad hraním hier, nakupovaním, spoločenskými aktivitami, hľadaním zábavy alebo samotnou prácou.
- Čo užívateľov motivuje na účasti v Metaverse? 41 % spotrebiteľov uviedlo možnosť zažiť veci, ktoré sa nedajú zažiť v reálnom svete. 28 % chce uniknúť zo svojho fyzického prostredia. 40 % ho chce využívať na efektívnejšiu komunikáciu s ostatnými.
Aj superaplikácie rastú na popularite
Čínske superaplikácie, ako napríklad WeChat, ktoré spájajú viacero funkcií do jednej, sú príkladom toho, ako sa e-commerce môže integrovať so sociálnymi médiami a platobnými službami. V Európe sa začína výrazne uplatňovať tzv. konverzačné obchodovanie. To znamená, že aplikácie na posielanie správ, rezervačné či platobné aplikácie sú čoraz viac spojené so sociálnymi médiami. Preto tento model je čoraz vyhľadávanejší aj v Európe.