3 min. čítanie

Ako ovplyvnia e-commerce nové technológie?

Rozšírená realita, virtuálna realita a živé vysielanie môžu značkám pomôcť zvýšiť príťažlivosť a zlepšiť online nakupovanie. Pre budúcnosť e-commerce bude dôležité sledovať a využívať nové technológie, aby sa zlepšila zákaznícka skúsenosť a prilákali noví zákazníci.

Ako ovplyvnia e-commerce nové technológie?
Zdroj: Depositphotos

AR, VR, live stream ako nový štandard

Z využitia rozšírenej reality môžu ťažiť najmä módne značky a kozmetické spoločnosti. Napríklad firma Zalando minulý rok uviedla novú funkciu odporúčania veľkostí na základe telesných mier zákazníkov a testovala virtuálnu “skúšobnú kabínku”. Vďaka tomu, že si zákazníci objednajú tovar, ktorý im sadne, sa znížia vratky, ktoré v poslednom období predstavujú pre firmy skutočný problém.

Kozmetické spoločnosti môžu zvýšiť online predaje tým, že ukážu odtiene dekoratívnej kozmetiky priamo na užívateľoch. Rovnako prospešné môže byť živé vysielanie, obľúbené najmä počas pandémie. Poskytuje priestor na prezentáciu užitočných tipov, využitia produktu v reálnom živote a vie využiť priamu interakciu so zákazníkmi.

Týždenný podcast UPdate

Používa niekto Metaverse?

Ďalej sa hovorí o význame prítomnosti v Metaverse, kde značky predávajú nielen reálne produkty, ale aj digitálny tovar, ako sú tokeny NFT. Mnohí maloobchodníci sa už teraz angažujú v tomto priestore prostredníctvom reklamy alebo predaja digitálnych verzií svojich produktov.

Zaujímavosti o Metaverse z minuloročného reportu:

  • Aktuálne dáta hovoria, že 60 % celosvetovej populácie používa internet. Ak sa len 10 % z tohto objemu rozhodne používať Metaverse, znamená to, že bude mať približne 480 miliónov členov. Ak počet narastie na 25 %, objem bude predstavovať až 1,2 miliardy používateľov.
  • Odhady naznačujú, že Metaverse by do roku 2030 mohol mať hodnotu až 5 biliónov dolárov.
  • Z 1 000 vedúcich predstaviteľov amerických podnikov až 66 % uviedlo, že ich spoločnosti sú „aktívne zapojené“ do Metaversa v rôznych formách. 80 % opýtaných vidí Metaverse ako aktívnu súčasť svojich podnikov do troch rokov.
Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber
  • V používaní Metaverse podľa segmentov vedie móda s 34 % obchodov. To je dvakrát viac ako pri spotrebnej elektronike (17 %), ktorá zaujala druhú priečku.
  • 25 % spotrebiteľov a podnikov sa domnieva, že v Metaverse môžu stráviť aspoň hodinu denne. Napríklad hraním hier, nakupovaním, spoločenskými aktivitami, hľadaním zábavy alebo samotnou prácou.
  • Čo užívateľov motivuje na účasti v Metaverse? 41 % spotrebiteľov uviedlo možnosť zažiť veci, ktoré sa nedajú zažiť v reálnom svete. 28 % chce uniknúť zo svojho fyzického prostredia. 40 % ho chce využívať na efektívnejšiu komunikáciu s ostatnými.

Aj superaplikácie rastú na popularite

Čínske superaplikácie, ako napríklad WeChat, ktoré spájajú viacero funkcií do jednej, sú príkladom toho, ako sa e-commerce môže integrovať so sociálnymi médiami a platobnými službami. V Európe sa začína výrazne uplatňovať tzv. konverzačné obchodovanie. To znamená, že aplikácie na posielanie správ, rezervačné či platobné aplikácie sú čoraz viac spojené so sociálnymi médiami. Preto tento model je čoraz vyhľadávanejší aj v Európe.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
SEO sa zmenilo. Ste pripravení?
3 min. čítanie

SEO sa zmenilo. Ste pripravení?

Vaši konkurenti už bodujú na ChatGPT, Reddite a v AI vyhľadávačoch, zatiaľ čo vy stále budujete spätné odkazy a optimalizujete pre Google. Mladší používatelia dnes začínajú s hľadaním informácií na sociálnych sieťach, nie na tradičných vyhľadávačoch. Ak vaša SEO stratégia nefunguje aj mimo Google, uniká vám zásadná zmena v tom, ako ľudia reálne vyhľadávajú informácie.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Spamové filtre neodpúšťajú. Až 95 % odosielateľov e-mailov končí ako spam
4 min. čítanie

Spamové filtre neodpúšťajú. Až 95 % odosielateľov e-mailov končí ako spam

E-mailová kampaň môže byť perfektná, a napriek tomu skončí v spame. Až 95 % odosielateľov e-mailov sú podľa štatistík spoločnosti Mailkit technicky vnímaní ako spameri. Prečo? Pretože im chýba reputácia, technické nastavenie a relevantná databáza. Aj legitímne firmy preto končia v spame. Dôvodom môže byť zlá reputácia odosielateľa, preplnená databáza alebo chýbajúce technické nastavenie. Prešla […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge