
Podľa prieskumu spoločnosti Adevinta medzi 5 000 európskymi spotrebiteľmi plánuje 43 % ľudí z generácie Z kúpiť darčeky pre rodinu, priateľov a blízkych. Táto generácia, nazývaná „noví romantici,“ odmieta stereotypné valentínske produkty. Dokonca uprednostňuje jedinečné darčeky z druhej ruky.
Výsledky prieskumu ukazujú, že generácia Z sa vyhýba masovému konzumu a preferuje udržateľnejšie darčeky. Polovica respondentov z tejto generácie vníma Valentín ako príliš zameraný na konzum, pričom 50 % by si radšej vybralo skutočne jedinečný darček z druhej ruky než nový výrobok.
“Je povzbudzujúce vidieť, že nastupujúca generácia spotrebiteľov si na tohtoročného Valentína vyberá zmysluplnejšie a udržateľnejšie darčeky. Tým, že začneme meniť zmýšľanie v súvislosti s hlavnými maloobchodnými momentmi v roku, môžeme sa posunúť od masovej výroby k uvedomelejšej spotrebe,” uviedol Paul Heimann, CEO Kleinanzeigen a vedúci oddelenia re-commerce spoločnosti Adevinta, ktorá stojí za prieskumom.
Zaujímavé je aj zistenie, že trhoviská s použitým tovarom sú stále populárnejším cieľom pre náročných spotrebiteľov. Viac ako 40 % ľudí z generácie Z si myslí, že online trhy s použitým tovarom ponúkajú väčší výber zmysluplných darčekov než kamenné obchody. Okrem toho, 56 % respondentov považuje nákup valentínskych darčekov z druhej ruky za šetrnejší k životnému prostrediu.
Prieskum ukazuje, že viac ako každý tretí (36 %) respondent z generácie Z dostal darček, ktorý nevyužil, takmer každý štvrtý (23 %) vyhodil valentínsky darček a takmer každý piaty (18 %) neskôr predal nechcený valentínsky darček na internete.
Výskum tiež odhalil, že napriek najlepším úmyslom niektorí mladí ľudia stále nakupujú na poslednú chvíľu a siahajú po tradičných valentínskych darčekoch, ktoré však často nesplnia očakávania obdarovaných. Týmto trendom sa snaží odpovedať trend opätovného obchodovania, ktorý nielen chráni životné prostredie, ale aj prispieva k vytvoreniu špeciálnych a unikátnych Valentínskych darčekov.