2 min. čítanie

Valentínske darčeky z druhej ruky ako nový štandard? Gen Z chce udržateľnejší svet

Sviatok zamilovaných zvykol byť o veľkých gestách a ohurujúci daroch. Zmení sa toto nastavenie s novými romantikmi z generácie Z?

Valentínske darčeky z druhej ruky ako nový štandard? Gen Z chce udržateľnejší svet
Zdroj: Depositphotos

Podľa prieskumu spoločnosti Adevinta medzi 5 000 európskymi spotrebiteľmi plánuje 43 % ľudí z generácie Z kúpiť darčeky pre rodinu, priateľov a blízkych. Táto generácia, nazývaná „noví romantici,“ odmieta stereotypné valentínske produkty. Dokonca uprednostňuje jedinečné darčeky z druhej ruky.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Výsledky prieskumu ukazujú, že generácia Z sa vyhýba masovému konzumu a preferuje udržateľnejšie darčeky. Polovica respondentov z tejto generácie vníma Valentín ako príliš zameraný na konzum, pričom 50 % by si radšej vybralo skutočne jedinečný darček z druhej ruky než nový výrobok.

“Je povzbudzujúce vidieť, že nastupujúca generácia spotrebiteľov si na tohtoročného Valentína vyberá zmysluplnejšie a udržateľnejšie darčeky. Tým, že začneme meniť zmýšľanie v súvislosti s hlavnými maloobchodnými momentmi v roku, môžeme sa posunúť od masovej výroby k uvedomelejšej spotrebe,” uviedol Paul Heimann, CEO Kleinanzeigen a vedúci oddelenia re-commerce spoločnosti Adevinta, ktorá stojí za prieskumom.

Zaujímavé je aj zistenie, že trhoviská s použitým tovarom sú stále populárnejším cieľom pre náročných spotrebiteľov. Viac ako 40 % ľudí z generácie Z si myslí, že online trhy s použitým tovarom ponúkajú väčší výber zmysluplných darčekov než kamenné obchody. Okrem toho, 56 % respondentov považuje nákup valentínskych darčekov z druhej ruky za šetrnejší k životnému prostrediu.

Prieskum ukazuje, že viac ako každý tretí (36 %) respondent z generácie Z dostal darček, ktorý nevyužil, takmer každý štvrtý (23 %) vyhodil valentínsky darček a takmer každý piaty (18 %) neskôr predal nechcený valentínsky darček na internete.

Výskum tiež odhalil, že napriek najlepším úmyslom niektorí mladí ľudia stále nakupujú na poslednú chvíľu a siahajú po tradičných valentínskych darčekoch, ktoré však často nesplnia očakávania obdarovaných. Týmto trendom sa snaží odpovedať trend opätovného obchodovania, ktorý nielen chráni životné prostredie, ale aj prispieva k vytvoreniu špeciálnych a unikátnych Valentínskych darčekov.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
SEO sa zmenilo. Ste pripravení?
3 min. čítanie

SEO sa zmenilo. Ste pripravení?

Vaši konkurenti už bodujú na ChatGPT, Reddite a v AI vyhľadávačoch, zatiaľ čo vy stále budujete spätné odkazy a optimalizujete pre Google. Mladší používatelia dnes začínajú s hľadaním informácií na sociálnych sieťach, nie na tradičných vyhľadávačoch. Ak vaša SEO stratégia nefunguje aj mimo Google, uniká vám zásadná zmena v tom, ako ľudia reálne vyhľadávajú informácie.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Spamové filtre neodpúšťajú. Až 95 % odosielateľov e-mailov končí ako spam
4 min. čítanie

Spamové filtre neodpúšťajú. Až 95 % odosielateľov e-mailov končí ako spam

E-mailová kampaň môže byť perfektná, a napriek tomu skončí v spame. Až 95 % odosielateľov e-mailov sú podľa štatistík spoločnosti Mailkit technicky vnímaní ako spameri. Prečo? Pretože im chýba reputácia, technické nastavenie a relevantná databáza. Aj legitímne firmy preto končia v spame. Dôvodom môže byť zlá reputácia odosielateľa, preplnená databáza alebo chýbajúce technické nastavenie. Prešla […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge