Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január udalosť už prebehla
Žilina
13. Február udalosť už prebehla
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

Obľúbenosť C2C platforiem rastie

Za minulý rok Európa zaznamenala jednopercentný pokles v počte online nakupujúcich. Celoeurópsky prieskum ukázal, že spotrebitelia čoraz viac vyhľadávajú príležitosť predať aj nakúpiť použitý tovar.

Obľúbenosť C2C platforiem rastie
Zdroj: Depositphotos

Prieskum E-shopper Barometer 2023 odhaľuje, že 7 z 10 spotrebiteľov si obľúbilo nakupovanie a predávanie na platformách C2C, kde dominujú obchody s použitými výrobkami. Celkovo sa do prieskumu zapojilo viac ako 24 000 Európanov vo veku od 18 do 70 rokov. Pre 65 % z nich je online nakupovanie spôsob ako šetriť peniaze.

Zdroj: Geopost

Práve na C2C platformách sa objavuje čoraz viac pravidelných zákazníkov. Až 70 % z nich nakupuje alebo predáva na týchto platformách. Výrazné sú aj regionálne rozdiely využívania second-hand platforiem, pričom Holandsko vedie s 77 %.

Spotrebitelia šetria aj pri nákladoch za dopravu. Stále viac zákazníkov e-shopov volí doručenie mimo domu. Až 44 % zákazníkov dáva prednosť tejto možnosti – za výhody určili blízkosť, flexibilitu a nižšie náklady.

Nákupy na sociálnych sieťach rastú tiež

Sociálne médiá zohrávajú v online nakupovaní významnú rolu. Až 70 % pravidelných online nakupujúcich v minulom roku využívalo sociálne siete na inšpiráciu a informácie a 48 % nakupovalo produkty priamo prostredníctvom týchto platforiem.

“Môžeme predpokladať, že sociálne médiá budú naďalej rásť ako dôležitý priestor pre e-commerce. Platformy sociálnych médií neustále vymýšľajú nové funkcie na monetizáciu, ktoré umožňujú predávať viac na platforme,” uviedol Christopher Kowalewski, vedúci skupiny pre sociálne médiá.

Zdroj: Geopost

Bude nakupovanie v obchodoch novým luxusom?

To, že sa nákupné preferencie spotrebiteľov menia, ukazujú prieskumy zamerané či už na rôzne európske krajiny alebo tie s globálnym pohľadom. Celkovo sa predaj použitého tovaru rastie v číslach predaja aj na popularite medzi spotrebiteľmi. Aj firmy sa snažia prihliadať na tento trend – napríklad predaj výrobkov z druhej ruky priniesol Amazonu miliardový obrat.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?
5 min. čítanie

Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?

Zákazníci sú náročnejší než kedykoľvek predtým. Očakávajú rýchlosť, pohodlie a zároveň osobný prístup. Ak chcete osloviť zákazníkov, nestačí len predávať – oplatí sa budovať vzťahy a prinášať hodnotu, inak riskuje stratu lojality. Prieskum zákazníckej skúsenosti KPMG Customer Experience Excellence 2024 odhaľuje, ktoré faktory dnes rozhodujú o úspechu značiek a ako sa im prispôsobiť. Aké ponaučenia […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Mall.sk končí ako samostatný e-shop. Čo prinesie prechod na Allegro?
3 min. čítanie

Mall.sk končí ako samostatný e-shop. Čo prinesie prechod na Allegro?

Mall.sk prechádza zásadnou zmenou. 31. marca 2025 prestane fungovať ako samostatná platforma a jeho ponuka sa presunie na Allegro. Tento krok je súčasťou širšej stratégie konsolidácie technologických platforiem v rámci skupiny Allegro. Pre obchodníkov a zákazníkov to prináša viaceré zmeny, ktoré môžu ovplyvniť konkurenciu na slovenskom e-commerce trhu.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+