
Prieskum E-shopper Barometer 2023 odhaľuje, že 7 z 10 spotrebiteľov si obľúbilo nakupovanie a predávanie na platformách C2C, kde dominujú obchody s použitými výrobkami. Celkovo sa do prieskumu zapojilo viac ako 24 000 Európanov vo veku od 18 do 70 rokov. Pre 65 % z nich je online nakupovanie spôsob ako šetriť peniaze.

Zdroj: Geopost
Práve na C2C platformách sa objavuje čoraz viac pravidelných zákazníkov. Až 70 % z nich nakupuje alebo predáva na týchto platformách. Výrazné sú aj regionálne rozdiely využívania second-hand platforiem, pričom Holandsko vedie s 77 %.
Spotrebitelia šetria aj pri nákladoch za dopravu. Stále viac zákazníkov e-shopov volí doručenie mimo domu. Až 44 % zákazníkov dáva prednosť tejto možnosti – za výhody určili blízkosť, flexibilitu a nižšie náklady.
Nákupy na sociálnych sieťach rastú tiež
Sociálne médiá zohrávajú v online nakupovaní významnú rolu. Až 70 % pravidelných online nakupujúcich v minulom roku využívalo sociálne siete na inšpiráciu a informácie a 48 % nakupovalo produkty priamo prostredníctvom týchto platforiem.
“Môžeme predpokladať, že sociálne médiá budú naďalej rásť ako dôležitý priestor pre e-commerce. Platformy sociálnych médií neustále vymýšľajú nové funkcie na monetizáciu, ktoré umožňujú predávať viac na platforme,” uviedol Christopher Kowalewski, vedúci skupiny pre sociálne médiá.

Zdroj: Geopost
Bude nakupovanie v obchodoch novým luxusom?
To, že sa nákupné preferencie spotrebiteľov menia, ukazujú prieskumy zamerané či už na rôzne európske krajiny alebo tie s globálnym pohľadom. Celkovo sa predaj použitého tovaru rastie v číslach predaja aj na popularite medzi spotrebiteľmi. Aj firmy sa snažia prihliadať na tento trend – napríklad predaj výrobkov z druhej ruky priniesol Amazonu miliardový obrat.