2 min. čítanie

Nemci vyzývajú na prísnejšie opatrenia voči čínskym platformám

Nemecké maloobchodné združenie (HDE) vyzýva politikov, aby podnikli prísne opatrenia voči lacným trhom z Číny, ako je Temu. HDE navrhuje posilniť colné predpisy a zaviesť digitálnu platformu, kde by sa každá zásielka musela registrovať, s cieľom zlepšiť sledovateľnosť tovaru a zabezpečiť bezpečnosť spotrebiteľov.

Nemci vyzývajú na prísnejšie opatrenia voči čínskym platformám
Zdroj: Depositphotos

Podľa HDE sú Temu a podobné platformy relatívne nestrážené, čo vedie k nekalej hospodárskej súťaži. Organizácia upozorňuje najmä na problémy spojené s bezpečnosťou elektrických spotrebičov predávaných na Temu a na obchod s falšovaným tovarom. HDE zdôrazňuje aj nerovnováhu pri presadzovaní nemeckého zákona o dodávateľskom reťazci, ktorý má za cieľ zabezpečiť dodržiavanie ľudských práv u dodávateľov.

„Ani európski, ani nemeckí zákonodarcovia nie sú schopní v plnej miere presadzovať svoje nariadenia a zákony voči čínskym spoločnostiam,“ tvrdí Stephan Tromp, zástupca výkonného riaditeľa Nemeckého združenia maloobchodu.

HDE nežiada vylúčenie platformy Temu z nemeckého trhu, ale naopak, zdôrazňuje potrebu rovnakých pravidiel pre všetkých účastníkov trhu, aby sa podporila spravodlivá konkurencia v prospech spotrebiteľa. Organizácia tiež vyzýva na posilnenie colných orgánov a navrhuje vytvorenie digitálnej platformy na predchádzanie porušovania pravidiel v oblasti obchodu.

Temu, medzinárodné online trhovisko čínskeho technologického giganta PDD Holdings, plánuje v blízkej budúcnosti rozšíriť svoje pôsobenie aj o európskych predajcov.

Článok dopĺňame aj o vyjadrenie zo strany Temu:

„Spoločnosť Temu sa zaväzuje dodržiavať všetky príslušné pravidlá a predpisy trhov, na ktorých pôsobí,“ uviedli v dodatočnej mailovej komunikácii s redakciou.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
SEO sa zmenilo. Ste pripravení?
3 min. čítanie

SEO sa zmenilo. Ste pripravení?

Vaši konkurenti už bodujú na ChatGPT, Reddite a v AI vyhľadávačoch, zatiaľ čo vy stále budujete spätné odkazy a optimalizujete pre Google. Mladší používatelia dnes začínajú s hľadaním informácií na sociálnych sieťach, nie na tradičných vyhľadávačoch. Ak vaša SEO stratégia nefunguje aj mimo Google, uniká vám zásadná zmena v tom, ako ľudia reálne vyhľadávajú informácie.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge