3 min. čítanie

Týždenný sumár: zmenili sme nákupné správanie, Google zavádza AI do reklám a Youtube ju využije pre tvorcov

Apple musí v EÚ sprístupniť svoje produkty konkurencii. Nemecký eBay zakázal platbu v hotovosti pri osobnom prevzatí objednávok. TikTok chce na Black Friday ovládnuť americký trh. Ako hosťa sme uvítali Branislava Šima zo SuperFaktúry a povie nám niečo o redizajne a marketingu spoločnosti.

Týždenný sumár: zmenili sme nákupné správanie, Google zavádza AI do reklám a Youtube ju využije pre tvorcov

Prehľad noviniek

V 5 európskych krajinách prebehol prieskum, ktorý ukázal, ako sa zmenilo online nákupné správanie. Odhalil, že až 98 % spotrebiteľov vyhľadáva produkty na sociálnych sieťach. Medzi top 3 platformy patrí YouTube, ktorý využíva takmer polovica oslovených (47 %), Facebook je na druhej priečke s 43 % a Instagram využíva 40 % respondentov. Ďalšie otázky prieskumu smerovali k súčasnej ekonomickej situácii. 51 % respondentov cíti neistotu, ale 47 % verí v jej zlepšenie v priebehu šiestich až dvanástich mesiacov.

Google predstavil inováciu, ktorá prinesie zmenu do sveta digitálneho marketingu. Rozšíril Automated Creative Assets (ACA) pre marketingové kampane vo viacerých jazykoch po celom svete. Funkcia automaticky generuje nadpisy a popisy pre reklamy na základe kontextu z webových stránok inzerentov a uľahčuje im tvorbu obsahu. To môže zmeniť spôsob, akým firmy vytvárajú a prezentujú svoje reklamy.

Zdroj: depositphotos

YouTube zavádza nové AI nástroje pre tvorcov obsahu. Dream Screen umožní pridávať videá a obrázky generované umelou inteligenciou do YouTube Shorts. Aplikácia YouTube Create umožňuje rýchlu úpravu videí na mobilných zariadeniach. Plánované funkcie zahŕňajú generatívnu AI pre návrhy videí, asistujúce vyhľadávanie hudby a AI pre dabing. YouTube chce pomôcť tvorcom získať viac divákov a rozvíjať ich kreativitu.

YouTube má ďalšiu novinku aj v aktualizovaní svojich pravidiel pre reklamných partnerov. Uvoľňuje niektoré pravidlá týkajúce sa kontroverzných tém a zmeny za určitých podmienok umožnia tvorcom na YouTube monetizovať svoje videá na tieto témy.

SLEDUJTE TENTO OBSAH Ako podcast

Indonézska vláda zakázala predaj na sociálnych sieťach. Chce tým chrániť malé podniky pred e-commerce konkurenciou. Reklamy sú povolené, zmena prichádza v tom, že zo sociálnych sietí sa používatelia nebudú môcť prekliknúť do e-shopu. Paradoxom je, že TikTok Shop bol testovaný práve v Indonézii a krajina je prvá v regióne, ktorá obmedzila e-commerce na sociálnych sieťach.

V štúdiu sme privítali Branislava Šima zo SuperFaktúry, ktorá je jednotkou na slovenskom trhu. Mesačne vystaví okolo 550 tisíc faktúr v slabších a takmer milión v silnejších obdobiach. Nový redizajn spoločnosti zdôrazňuje ich vývoj a imidž a nás zaujímalo ako robia marketing. Dozviete sa tiež ako chcú rozvíjať nové moduly a udržiavať svoju pozíciu na trhu.

Branislav Šimo, SUperfaktúra

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Rýchlovky:

Nemecko bude testovať 4-dňový pracovný týždeň. Inšpirujú sa úspešnými testami z iných krajín.

Od 1.10.2023 sa na Slovensku zvyšuje suma stravného pri tuzemskej pracovnej ceste.

Apple musí v EÚ sprístupniť svoje produkty konkurencii. Európska komisia si želá, aby spoločnosti ako Apple umožnili využívať konkurenčné služby aj v oblasti elektronickej peňaženky, prehliadačov a obchodov s aplikáciami na svojich produktoch.

Nemecký eBay zakázal platbu v hotovosti pri osobnom prevzatí objednávok. Namiesto toho odporúča bežné online platby.

Európska komisia odmietla návrh spoločnosti Booking Holdings na prevzatie švédskej firmy eTraveli za 1,63 miliardy eur. Dôvodom je obava o narušenie hospodárskej súťaže a nedostatočné nápravné opatrenia od Bookingu.

Slovensko a Nový Zéland uzavreli dohodu, ktorá má za cieľ zlepšiť spoluprácu v oblasti daní. Táto dohoda zahŕňa opatrenia na zabránenie dvojitého zdanenia, vyhýbaniu sa daňovým povinnostiam a predchádzanie daňovým únikom.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Móda, krása a luxus vedú v online. Minulý rok dosiahli rekordné čísla
4 min. čítanie

Móda, krása a luxus vedú v online. Minulý rok dosiahli rekordné čísla

Európsky módny trh spolu so segmentom krásy a luxusu dosiahol v roku 2023 rekordných 213 miliárd eur. Ide o významný rast, a to aj napriek súčasnej finančnej neistote a postcovidovej skepse, ktorá hovorila o umelo vystrelených predajoch počas lockdownu. Cezhraničné e-commerce platformy a marketplaces dodávajú palivo k ďalším predajom. Pozrime sa, čo stojí za nečakanými […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+